kimett Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 modell 187 så g bra ut för LED. Vad är diametern på stjärnorna egentligen? Citera
_Manne_ Postat 24 mars 2011 Författare Postat 24 mars 2011 Promoco har jag mailat till.. Hittade flera profiler där i deras sortiment som skulle passa , dock inte fått något gensvar ännu.. Fanns tex 300 bred lagom hög, sen bara beställa en lagom bit på 1800 tex...Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 mars 2011 Författare Postat 24 mars 2011 Brimingham verkar inte ta emot privatförfrågningar..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Ett tips är att kolla på aliexpress.com. Massor av kinaföretag som levererar till privatpersoner. Citera
_Manne_ Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Ett tips är att kolla på aliexpress.com. Massor av kinaföretag som levererar till privatpersoner.Lyckades inte hitta något wow där tyvärr.. Fortsätter o leta undertiden man sneglar på färdiga lösningar med..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
johan_f Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Manne hur brottom har du, jag ska börja snegla lite på att köpa ett platta och dra upp den i maskinen och fräsa ut flänsarna själv. Vilka mått hade du tänkt på din fläns isf, tänkte att jag kunde kolla upp priset när jag ändå kollade till mig själv. Citera
_Manne_ Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Manne hur brottom har du, jag ska börja snegla lite på att köpa ett platta och dra upp den i maskinen och fräsa ut flänsarna själv. Vilka mått hade du tänkt på din fläns isf, tänkte att jag kunde kolla upp priset när jag ändå kollade till mig själv.Gärna i klass med 800 lång. 250-300 bred.. Två sådana bitar.Sitter Precis o tittar på pasific sun , men får inte ihop deras nya XM serie med kylningen..Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
maxium Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 Hi Vet att detta inte är någon kylfläns. Men med ett par Aktiva 120mm fläktar på låg hastighet borde göra susen till att kyla dioderna till lagom temp..Vi använder dessa till bygga sidolämar till lastbilsflak...Och det går att bygga hela plank av dem, och när det låser i varandra så går det inte dra isär dem endast skjutas i sedled.....Jag tänkte bygga nästa protto av dessa och testa..Priset på dessa skiljer lite på hur tjocka i ämnet de är.Men ca 300-500kr per meter + moms bör de ligga på.(Kanske lite billigare om de har lite rester stående och skräpar)Bör attt gå att köpa på de flesta lastbil påbyggare./Nissen Citera
_Manne_ Postat 28 mars 2011 Författare Postat 28 mars 2011 Bild nr 2 där.. Den tjockare godset där, hur pass tjockt är matrialet där ? Ser inte helt fel ut..Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
hansson_1985 Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 bra idé!!Det är kanske inte helt lätt att bli av med värmen även fast man har fläktar i för det är ju inte nån störe yta som man kan kyla.. inga flänsar som leder ut värmen. man skulle kunna ta en vanlig alu plåt i samma tjoklek och få samma kylefekt på. Tror JAG.. men en mycket bra idé och ja tror att man kan göra en snygg armatur av det där. Citera
maxium Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 Tror att den är 4mm på tjocka sidan och 3mm på den andra sidan...Kan kolla upp det imorron.../Nissen Citera
maxium Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 bra idé!!Det är kanske inte helt lätt att bli av med värmen även fast man har fläktar i för det är ju inte nån störe yta som man kan kyla.. inga flänsar som leder ut värmen. man skulle kunna ta en vanlig alu plåt i samma tjoklek och få samma kylefekt på. Tror JAG.. men en mycket bra idé och ja tror att man kan göra en snygg armatur av det där.Inte riktigt.. Det blir mer som en vindtunnel och alla luft måste gå i röret innan går ut. Man kommer att kunna pressa mer luft(=kyla) och det ända luften kommer att göra är att kyla i röret och ingen annanstans..Om du tar ett u-profil rör och lägger ett lock så bör det bli likadant/Nissen Citera
_Manne_ Postat 28 mars 2011 Författare Postat 28 mars 2011 om man i mitten på balken gör ett 120mm stort runt hål(uppe på) o se lägger en fläkt som suger ut luften från kortändarna på balken så har du säkert något gångbart..mvh manne Citera
hansson_1985 Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 menar bara att på en vanlig kylfläns som är 10 cm bred har man 32cm som (11 flänsar som är 2 cm höga) kan släpa ifrån sig värme medans 10 cm av din profil kyler 10 cm. det är inte lika lätt att bli av med värmen på bara.. Citera
Krallan Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 Bild 4 är sidokrocksskydd eller va de nu heter, sitter på lastbilar och dess släpar längs sidorna...Vad är det för några du har på bild fyra? Citera
maxium Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 Vad är det för några du har på bild fyra?Underkörningskydd..De sitter på sidan på lastbilar så att ingen ska kunna komma in under bilen..Tror att de bara är 2mm tjocka... Men det finns andra fabrikat som är tjockare/Nissen Citera
Lasse Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 Jag tror det skulle funka ganska bra med dessa profiler och några fläktar som byter luften. Mina små moduler belastar jag med 90 watt och de består bara av en aluminiumplatta 150*250*12 mm. Inga kylflänsar. sedan har jag iofs en heatpipekonstruktion med två fläktar som är effektiv men jag tror ju att man kan plocka på rätt så mycket på dom där lasbilslämmarna. Ta bara en med ganska tjock material. Hur mycket bygger de i tjocklek? MVH Lasse Citera
_Manne_ Postat 29 mars 2011 Författare Postat 29 mars 2011 Kör man med relativt tjockt matrial där chipen i sig sitter så kommer man nog ganska långt.. I mitt testfall så har jag 2mm tjockt matrial , ett fyrkantsrör à 1800 långt 30mm i profil. Den orkar med 23*3w utan att bli i närheten av för varm.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
maxium Postat 29 mars 2011 Postat 29 mars 2011 Detta har jag till min testramp. Det funkar att köra utan fläkt ca 1 dag sen blir det för varma. Men med två aktiva fläktar så bara går på 6v så kan man knapp känna att de blir varma, och det gäller dem som sitter längst ut.Det är inte stora kylflänsar (48st)/Nissen100 Kühlkörper 41,5 x 45 x 11,5mm ALU schwarz cooler Citera
_Manne_ Postat 29 mars 2011 Författare Postat 29 mars 2011 Detta har jag till min testramp. Det funkar att köra utan fläkt ca 1 dag sen blir det för varma. Men med två aktiva fläktar så bara går på 6v så kan man knapp känna att de blir varma, och det gäller dem som sitter längst ut.Det är inte stora kylflänsar (48st)/Nissen100 Kühlkörper 41,5 x 45 x 11,5mm ALU schwarz coolerDu skulle inte kunna dela med dig av ditt bygge med lite bilder på hur du gjort ditt bygge..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
maxium Postat 29 mars 2011 Postat 29 mars 2011 Du skulle inte kunna dela med dig av ditt bygge med lite bilder på hur du gjort ditt bygge..Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkÄr på ute resande fot. Men är hemma till helgen.Kan ta lite bättre bilder + dela den så, du/ni kan se hur den är uppbyggd.Håller på att sätt ihop det sista på akvariumet. Kommer att lägga ut allt som jag har byggt + utrustning./Nissen Citera
maxium Postat 29 mars 2011 Postat 29 mars 2011 (ändrat) Har kollat upp vika tjocklek de finns i (lämmarna).Ena sida är 4mm tjock andra 2,1mm.. tjocklek 20-35mm. Är inte säker på hela tjockleken!!De finns som 250, 300, 400mm (bred).Längd 0-4000mm (längd).Och den finns raka sidor så man kan få en jämn kant på båda sidor./Nissen Ändrat 30 mars 2011 av maxium Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.