Gå till innehåll

Pigmentfel?


loopmannen

Rekommenderade inlägg

Min första tanka var när jag såg fisken, Den fisken är verkligen sjuk..... Och sedan så håller jag med helt i att det inte är en imperator utan en semi sirculatus.

Den har även lite grumlighet bak i kroppen tycker jag mig kunna se.

Jag skulle rekomendera att foder med fitlök

http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=950

samt http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=951

http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=645

Med dessa foder så kommer han lättare få i sig mat och kan rycka i sig så mkt han vill ha.

Lycka till och hoppas han återhämtar sig.

Tack för konkreta förslag. Som du ser så får man olika förslag vilket inte är så konstigt. Algerna verkar smart då kan den äta så mycket den vill. (lär även kirurgerna gilla) Har kontaktat den lokala handlaren som tar hemdet åt mig. Det konstiga är att fisken äter friskt och tar för sig vid matningen så det känns som om den kanske inte kan tillgodogöra sig födan som Lasse sa ev parasiter. Tittade tillbaka på gamla bilder och det tidigaste med detta utseendet som jag kunde se var aug 2010.

//Benny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en imperator som jag har haft i drygt 1.5 år (den har fortfarande juvenilteckningen) och jag matar enbart med Ocean Nutrition formula 1 och 2 samt lite salladsblad (men salladen har jag aldrig sett den äta). Den upvisar inga som helst tecken på näringsbrist så här långt.

Jag tror att Lasses inlägg 21 är en logisk förklaring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en imperator som jag har haft i drygt 1.5 år (den har fortfarande juvenilteckningen) och jag matar enbart med Ocean Nutrition formula 1 och 2 samt lite salladsblad (men salladen har jag aldrig sett den äta). Den upvisar inga som helst tecken på näringsbrist så här långt.

Jag tror att Lasses inlägg 21 är en logisk förklaring.

Som jag sa den äter friskt och tar för sig så jag tror på en inre parasit men tanken på att de kan beta i sig så mycket de vill av alger lockar mig att prova. Beställningen är gjord så vi får se vad som händer. Jag vet flera som matar med Nutrition formula 1 och 2 och det verkar fungera för dem. Måste säga att den är vädigt het på artemian oxå.

//Benny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en imperator som jag har haft i drygt 1.5 år (den har fortfarande juvenilteckningen) och jag matar enbart med Ocean Nutrition formula 1 och 2 samt lite salladsblad (men salladen har jag aldrig sett den äta). Den upvisar inga som helst tecken på näringsbrist så här långt.

Jag tror att Lasses inlägg 21 är en logisk förklaring.

Provade sallad en hit enl flera invånare.

post-5391-14468921744541_thumb.jpg

post-5391-14468921744695_thumb.jpg

post-5391-14468921744797_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men då menar du färsk broccoli? Eller går det lika bra med fryst?

Jag tinar mina frysta broccoli i osmosvatten, häller av vattnet och sätter broccolin i en foderklämma. Färsk som fryst, bara den sköljs först :)

Spenat ska annars vara en hit har jag hört. Men det pratas också om att inte mata med allt för mycket spenat för att få för höga järnvärden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...