stigigemla Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Ja, det var skoj. Tack för ett bra initiativ och glatt akvariesnack. Synd bara att det inte hakade på fler nu när det äntligen blev av.Nästa träff blir hemma hos mig till hösten. Datum kommer när jag kommit längre med renoveringen här hemma. Citera
Aqua_Max Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Hur går det med renoveringen stigigemla? Eller är det någon annan som vill ordna en träff? Jag och Husse samt eventuellt någon till från Kalmar är intresserade av att samåka till Växjö och umgås med andra saltvattensakvarister. Om det är några saltisar i Växjö som vill att jag kommer och fotar deras akvarium så vore det också trevligt. Kanske redan på söndag den 11:e, vilket skulle passa mig och Husse. Eller är det någon annan helg som passar bättre för er Växjöbor? (Christer L Olsson utanför Kalmar föreslog lördag den 17:e, eftersom han är upptagen med att titta på F1 nu på söndag.) Citera
jens karlskrona Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Hej!!!Jag Bor en knapp timme från både Växjö & Kalmar så jag hänger gärna med nån gång om det går bra!!??Kan däremot inte den elfte nu för att jag och frugan sticker till sydligarebreddgrader och tittar på fisk live istället!!!!Men jag är tillbaka runt den tjugonde och är redo för stora dåd..Pm:a mig gärna om det händer nått..Mvh Jens. Citera
stigigemla Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Jag får erkänna att jag har varit (= är) oväntat slapp. Jag har bara fått färdigt mitt arbetsrum ännu så jag har fortfarande väggar att riva innan det är dags att börja lägaa golv och innertak mm.Men vi kan kanske vara en första gång hos någon annan?Enstaka personer är givetvis välkomna men för hela gänget är det alldeles för rörigt. Citera
Lulle79 Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Vi vill oxå med igen om det blir något! Citera
Linnex Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Jag hade funderat på att bjuda in i oktober. Då även eldat lite i badtunnan om det var intressant och ta par pilsner. Citera
stigigemla Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Pilsner är alltid gott. Jag skall se till och ta litet fraggar innan så det kan bli litet byten. Citera
jens karlskrona Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Stod det Pilsner!!!! klart intresserad om det går bra...Mvh Jens. Citera
Aqua_Max Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Om allt går som planerat åker jag, Husse och CLO från Kalmar och besöker Dykaren i Växjö på lördag. (17:e september.) Är det någon mer saltis i Växjö som är hemma, som vi kan få komma på besök hos? Citera
Linnex Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Jag bor tre mil utanför Växjö. Stig ligger på vägen. I princip är ni välkomna men frun är iväg och jag har jour denna vecka så jag kan inte lova att någon öppnar när det ringer på dörren.... Citera
Aqua_Max Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Ett stort tack till Dykaren, Stigigemla och Linnex som lät mig, Husse och CLO komma på besök i lördags!Det blev en mycket trevlig och givande akvarieresa. Jag har fortfarande "jetlag" efter att ha skippat sömnen mellan fredag och lördag för att kunna följa med på resan, men det var det värt.När jag sorterat färdigt bilderna jag fotade hos Dykaren och Stigigemla bränner jag dem på CD. Sedan skickar jag respektive CD till er på posten. Citera
Dykaren Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Toppen Max!Kan du inte ladda upp bilden på Lubbocki'n? Jag är NYFIKEN! Citera
Linnex Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Vad sägs om träff sönd 30/10?. Vi kan vara hemma hos mig... det börjar sakta men säkert bli akvarium av mitt kar oxå.Har själv inga frag att byta med men det hindrar inte att mitt kar kan nyttjas för temp förvaring vid fraggbyten. Om det är någon som har en tålig, snäll anemon till mina clowner att sälja så är jag intresserad. Karet har varit igång ett halvår. Citera
NIKE Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 HejTänkte fråga om det var ok om jag o några till från Ljungby kunde komma på en sådan här träff??? Citera
Linnex Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Alla är välkomna ens var ni bor. Och blir det hos mig så bor jag i Vislanda vilket ligger 1.5 mil S Alvesta, 3 mil SV Växjö, 3.5 mil Ö Ljungby, 4.2 mil N Älmhult. Citera
jens karlskrona Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Jag kommer gärna om det går bra...Mvh Jens. Citera
Linnex Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Eftersom ingen har motsatt sig eller kommit med andra åsikter så bokar jag 30/10 hemma hos mig. Skall vi säga 14-tiden? Då hinns det med att åka runt till andra om så önskas.Varning. Jag är själv inte kaffedrickare och frun kommer inte vara hemma så jag vågar inte lova att kaffet är drickbart... ;-) Citera
jens karlskrona Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Blir ju bra!!Någon som har Acroporor-fraggs eller hela koraller??Har tyvärr inget och byta med, men jag köper gärna.Nån som testat att brygga kaffe med Osmos vatten???!! Citera
Dykaren Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Jag kan ta med lite Acro-fraggar i olika färger.Kaffe dricker jag inte... men ser fram emot lite cola och hembakade (?) bullar... Citera
wrang Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Sökte lite på eniro men nån som vet hur långt det är ifrån Alingsås->Borås->Växsjö->Alvesta/VislandaVore kul att hälsa på Citera
stigigemla Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Det vore ju trevligt om du kom till Växjö men det är betydligt närmare från Ljungby.Det gör väl 5 mil till men jag bjuder på någon fragg eller hembyggritning. Till Gemla är det 244 KM och jag kan visa dig resten av vägen för jag skall också till Linnex. Citera
Linnex Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 Sökte lite på eniro men nån som vet hur långt det är ifrån Alingsås->Borås->Växsjö->Alvesta/VislandaVore kul att hälsa påDu har 25 mil till Vislanda. Åker vi runt så behöver du inte köra utan kan givetvis åka med oss andra om du vill. Jag får in 7 pers i bilen. Citera
Linnex Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Det har kört ihop sig lite på söndagen för mig. Blir det protester om vi flyttar träffen till lördagen istället. Dvs 29/10? Åker nämligen på att göra en rökövning på söndagen och det kan bli tight med tid. Citera
stigigemla Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Jag har öppet hus på skolan på lördag så jag kan komma först ungefär klockan tre. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.