Gå till innehåll

Snatteri av koraller


Ted-m

Rekommenderade inlägg

Nja det har ju stulits dyra kejsare i sverige en gång i tiden så man skall alldrig säga att det inte kan hända.

//NiXoN

Nu har jag missat något.

Har någon blivit bestulen på koraller i sverige också och vad hände med kejsaren?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte förvånas över vad folk kan få för sig att stjäla!

I livsmedelsbutiken jag jobbade i förut var det bl.a. någon som plockade ut nygrillade kycklingar ur förpackningen och snodde. Stoppar man den kladdiga kycklingen i fickan eller i väskan? Så en dyr korall kan säkert få det att klia i fingrarna när man inte kan skilja på mitt och ditt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte förvånas över vad folk kan få för sig att stjäla!

I livsmedelsbutiken jag jobbade i förut var det bl.a. någon som plockade ut nygrillade kycklingar ur förpackningen och snodde. Stoppar man den kladdiga kycklingen i fickan eller i väskan? Så en dyr korall kan säkert få det att klia i fingrarna när man inte kan skilja på mitt och ditt.

Har också jobbat i en livsmedelsaffär och skådat både det ena och andra. Och ja man slutar aldrig förvåna sig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Två pepekande!! Jo förlåt gyttorp!! E ju inte så jaktintresserad själv, men en korall eller fisktjuv kan väl va värd två GYTTORP

Sorry, menade inte alls att vara på dig!

Jag är uppväxt några kilometer från Gyttorp, men hade ingen aning om att de tillverkade amuniton där, bara dynamit, förrän jag flyttade till Småland och såg en vapenbutik här som det stod Gyttorp på. Så jag undrade egentligen bara om du syftade på samma.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Minns jag inte fel så var det väl stöld på barnsjukhuset i Lund för några år sen.

Jo det stämmer, de plockade allt i karet, sten koraller men jag vet inte om de tog fisk, tror att det som blev kvar dog pga att vattnet blev för lågt så det inte blev någon cirkulation... Men jag är inte hundra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, menade inte alls att vara på dig!

Jag är uppväxt några kilometer från Gyttorp, men hade ingen aning om att de tillverkade amuniton där, bara dynamit, förrän jag flyttade till Småland och såg en vapenbutik här som det stod Gyttorp på. Så jag undrade egentligen bara om du syftade på samma.

/Madde

Det är lugnt! Tar det inte som ett påhopp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4000 dollar... vad var det för exklusiva kurreduttkoraller som får plats i en hink...

jaaa, jag blev också nyfiken på vad för koraller som kan vara värda så mycket! det ser ut som om att han får med sig 3, kanske 4 koraller innan han drar.....

Scolymia?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...