Gå till innehåll

Hej då.


Ted-m

Rekommenderade inlägg

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ne jag måste säga att jag håller med Ted, jag har mina E-Buddies här på SVG och all heder till dom, och er hyser jag inte heller något agg mot. Inte heller någon av de handlare jag haft kontakt med här på SVG hyser jag något agg mot heller. Tänk er själv hur det är att komma till en by där alla pekar och kollar snett på en, så KÄNNS det, iallafall för mig!.

Med detta sagt så kommer jag att dra mig tillbaks från SVG och jag hoppas att det förbättras under tiden, att ni kanske får upp ögonen att allt kretsar inte kring de södra delarna, utan att HELA sverige behövs för att hålla våran hobby igång och rullande, men det är upp till er, man kanske kunde starta en SVG Norr ?, bra många skulle nog bli glada iallafall :).

Jo jag känner lika dant.Kolla bara min tråd (avundsjuka igen).

Kolla hur mycket folk som tex skrivit i den och gemför men um låt oss säga ja Trollsvans har en fin tråd som nyss starta.Han måste känna sig välkommen tillbaka alltså.

Men jag ne lilla jag från norr inte behöver jag någon som skriver i min tråd när jag lagt upp en bild eller så behöver ingen respons i över huvudtaget inte.Ne jag känner ju att jag skriver fel det r ju därför.

Och sen att jag inte kan alla namn på latin på fiskar utan kanske kallar en Clown för Nemo istl för Ocelaris det är inte folk sena med att påpeka.Ne jag undrar varför vissa i Umeå la ner sina kar.När jag var hem till dom för 2 år sedan kände dom lika dant som mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår dig med!!

Har finns några som kan trycka ner folk.

Men vem fan bryr sig! Det är bara att skita i.

Det är likadant i alla forum mer eller mindre.

Vissa är trött på att svara på samma fråger hela tiden, men man behöver inte svar. Och svara man så behöver man inte trycka ner person i frågan.men men

Forumet är bra annars. Mycket info om man kan söka rätt..

Men det är ibland svårt att fram rätt info.. Vissa trådar är långa och har mycket info som är utanför ämnet som tråden skapades för.

Så ibland måste man fråga samma sak 1000 gånger. Men det är till för att hjälpa varandra inte hacka på varandra .

/Nissen Sydskåne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte riktigt heller vad som pågår??? Känns nästan (precis som Alex säger) som ett skämt...

Jag tror inte det finns några som medvetet vill trycka ned folk,

Om det är något forum med nedryckande (inom denna hobby) är det ReefCentral =/ Läste en tråd i morse, om ett underbart akvarium, där killen som skötte det fick skit för att han var "ung" (runt 12 kanske). Och det är riktigt tråkigt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte riktigt heller vad som pågår??? Känns nästan (precis som Alex säger) som ett skämt...

Jag tror inte det finns några som medvetet vill trycka ned folk,

Om det är något forum med nedryckande (inom denna hobby) är det ReefCentral =/ Läste en tråd i morse, om ett underbart akvarium, där killen som skötte det fick skit för att han var "ung" (runt 12 kanske). Och det är riktigt tråkigt!

Det kommer här med lite då och då... Tex som vattenbyte, köpa delar på nätet och deep ocean mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår dig med!!

Har finns några som kan trycka ner folk.

Men vem fan bryr sig! Det är bara att skita i.

Det är likadant i alla forum mer eller mindre.

Vissa är trött på att svara på samma fråger hela tiden, men man behöver inte svar. Och svara man så behöver man inte trycka ner person i frågan.men men

Forumet är bra annars. Mycket info om man kan söka rätt..

Men det är ibland svårt att fram rätt info.. Vissa trådar är långa och har mycket info som är utanför ämnet som tråden skapades för.

Så ibland måste man fråga samma sak 1000 gånger. Men det är till för att hjälpa varandra inte hacka på varandra .

/Nissen Sydskåne

Du är bra förnuftig men man kan bara ta så mycket.

Det du säger är så sant.Jag har frågat saker och oftast kommer personer med svar som denna tråd står det i.Och säger man jag har läst tråden men hittar inte svaret får man snabbt ett svar.Läs mer nogrant det står i tråden.Hur svårt kan det vara om perssonen i fråga svarar på frågan om han nu hittat svaret i en tråd som jag inte hittar svaret i.

Detta har nästan blivit mobbing.En tjej i övik starta ett kar.Hon körde igång med clowner sten och vatten på en gång och blev idiotförklarad.Men skulle det vara en som har hållit på ett tag så är det nytänkande.Denna tjej håller inte längre på med saltvatten pga hon fick ett dåligt bemötande och våga inte fråga något här på forumet längre utan fick kontakt med vissa av oss i norr på msn bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte rädd som vissa.

Jag har köpt Koraller skickade.

Jag har köpt akvariedelar från utlandet.

Jag har Inköps listor och vet hur mycket mer affärer tar betalt

Jag byter vatten 1 gång i månaden och ibland 1 gång var 3e månad.

Jag har bra värden utan tillsattser

Jag har alger vilket jag är nöjd över och visar att allt trivs bra.

Jag hoppas Deep Ocean blir stora och kan en dag köra upp till norra sverige

Jag kör med enbart kranvatten

Jag skrapar inte rutan

Detta är bra många saker som inte många skulle våga erkänna här på forumet.

Jag vet att även ni som varit i denna hobby 10,20,30 och tom 40 år eller mer fuskar.

Och många av er skulle inte våga posta att dom bytte vatten i baljan med kranvatten då dom inte orkade köra RO enheten.

Jag tror ni har det aldeles för lätt ner över då de flesta städer har en saltbutik eller åtminsonde 10 mils radie.

Mina närmsta butiker är.Akvariehobby Uppsala och Aquawherehouse i Umeå de ni.

Crash.

Vad är en Crash ni alla där nere pratar om.Här uppe känner jag inte till nå fall.Vissa har det dött fiskar men jag vet varför var enda gång.Koraller dör?Ne trivs dom inte i en burk så har jag 2 andra annars ger jag bort den till någon men att alla skulle dö samtidigt det vettefan om det skulle hända mig.

Skönt.

Det har varit skönt att lätta på hjärtat och jag hoppas ni alla haft det bra och kommer trivas i hobbyn.Jag vet att jag kommer det och kommer hålla kontakt med dom trevliga medlemmar jag träffat här många från norr ett par från söder.Var skönt att få ut allt innan Laggeman vaknar som alla här upp älskar så mycket.Puss på dig hjärtat.Förväntar mig att bli banad eller låst men vad.Internet är ju inte allt prova ring funka ju förut.

Puss och kram alla saltnördar kanske ses i butiken någon dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det du säger är så sant.Jag har frågat saker och oftast kommer personer med svar som denna tråd står det i.Och säger man jag har läst tråden men hittar inte svaret får man snabbt ett svar.Läs mer nogrant det står i tråden.Hur svårt kan det vara om perssonen i fråga svarar på frågan om han nu hittat svaret i en tråd som jag inte hittar svaret i.

Skärp dig. Det är bara barnsligt att sitta och be andra mata en med information NÄR de redan har gett en källa.

Du kanske inte tycker att det är att hjälpa någon när en annan visar vart informationen går att hitta, det tycker jag.

Svaren kanske inte alltid är så enkla som ja eller nej utan kanske fortfarande diskuteras, där det finns många aspekter till just den frågan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte rädd som vissa.

Jag har köpt Koraller skickade.

Jag har köpt akvariedelar från utlandet.

Jag har Inköps listor och vet hur mycket mer affärer tar betalt

Jag byter vatten 1 gång i månaden och ibland 1 gång var 3e månad.

Jag har bra värden utan tillsattser

Jag har alger vilket jag är nöjd över och visar att allt trivs bra.

Jag hoppas Deep Ocean blir stora och kan en dag köra upp till norra sverige

Jag kör med enbart kranvatten

Jag skrapar inte rutan

Detta är bra många saker som inte många skulle våga erkänna här på forumet.

För första gången sa du något vettigt i den här tråden! :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår dig, och ingen vågar erkänna att dom hackar på andra om man inte gör som dom gör, eller som dom säger att dom gör.

Jag har ALDRIG blivit illa behandlad men sett flera fall där man kn läsa mellan raderna.

Därför startade jag denna tråd en gång, men den fick självdö.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=39091&highlight=Genne

Men Ted-m ge inte upp de flesta människor här är riktigt bra.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skärp dig. Det är bara barnsligt att sitta och be andra mata en med information NÄR de redan har gett en källa.

Du kanske inte tycker att det är att hjälpa någon när en annan visar vart informationen går att hitta, det tycker jag.

Svaren kanske inte alltid är så enkla som ja eller nej utan kanske fortfarande diskuteras, där det finns många aspekter till just den frågan.

Hahaha du vet inte vad jag hadde frågat om så gå och lägg dig undra vem som är barnslig har du inget vettigt att säga behöver du varken läsa eller skriva i denna tråd.

Det är ju det jag säger ni är ju på folk med kulor och batonger.Ni vill värkligen inte hjälpa folk.Vissa av er är så anonyma och döljer er bakom ert konto så skulle man träffa er på stan skulle ni krypa under asfalten och inte stå för det ni säger på forumet.

Ni tänder till på internet lika lätt som en pitbull i ett hundslagsmål.

Men är like tuff som en chihuahua med rosa tröja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta lite, Jag har en lösning på det hela! Uppdatera Ort på eran profil så är allt löst!

Seriöst, kan inte tänka mig att det finns någon som ignorerar folk för att dom är från norrland.

DÄREMOT så är det helt klart mer intressant att läsa om ett kar som är inom 30minuters avstånd då man faktiskt kan kolla på den på riktigt.

Tycker inte det är konstigt att kar i de lite mer tätbebyggda områden har mer som följer trådarna och kommenterar.

o angående tjejen, jag tror många i forumet lämnar ett ganska rakt svar när någon uppenbarligen startar igång för snabbt och gör något fel. Kan inte hon hantera att någon på internet skriver något taskigt så skulle det nog inte fungerat även om hon kommit från södra sverige...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår dig, och ingen vågar erkänna att dom hackar på andra om man inte gör som dom gör, eller som dom säger att dom gör.

Jag har ALDRIG blivit illa behandlad men sett flera fall där man kn läsa mellan raderna.

Men du är ju inte från norrland, klart du blir bra behandlad ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant att det kvittar var man bor.

Men det finns vissa som faktisk är rädda att skriva fast det är på nätet.

Och när de har tagit sig mod att börja skriva så får de ett hårt svar tillbaka.

Det är inte konstig att de inte vågar skriva mer sen.

Ordet Djurplågare brukar komma upp.. Men vi är alla det mer eller mindre-

Hålla lite fisk i en blaja..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant att det kvittar var man bor.

Men det finns vissa som faktisk är rädda att skriva fast det är på nätet.

Och när de har tagit sig mod att börja skriva så får de ett hårt svar tillbaka.

Det är inte konstig att de inte vågar skriva mer sen.

Ordet Djurplågare brukar komma upp.. Men vi är det alla mer eller mindre det.

Hålla lite fisk i en blaja..

Jag är en stolt djurplågare som föröker ge mina djur i burkarna så bra förutsättning som möjligt.Som jag även tror dom som är nya försöker.Tror eller vet att ingen gör det medvetet när dom gör fel.

Våga fråga heter det och tiga är guld men vilket är rätt.Lutar åt det senare om du inte har många år i hobbyn och är ett välkänt namn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha du vet inte vad jag hadde frågat om så gå och lägg dig undra vem som är barnslig har du inget vettigt att säga behöver du varken läsa eller skriva i denna tråd.

Nej, jag har ingen aning och det var inte personligt mot dig utan bara generellt.

Om du eller någon annan blir illa bemött här på SVG så är förmodligen det geografiska läget den sista/sämsta förklaringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...