Gå till innehåll

Korallenzucht reefers best i Stockholm?


Rekommenderade inlägg

Tja! Då jag kommer köra Zeovitmetoden i karet så har jag blivit rekommenderad att köra RBS som salt, någon som vet vart man kan få tag i det i stockholmstrakten?

(vet att biotedmarin har det, men blir lite saftigt med frakt per låda salt på några hundra + att det är inte det billigaste saltet från början)

Tacksam för alla svar

Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tysken har ju det, för en hyffsad peng och bra frakt: http://www.aquaristic.net/Korallen-Zucht-Reefer-s-Best-Coral-Reef-Salt-20-kg-sack.html

Så kan du ju köpa med 10 kilo av något annat på samma gång då du betalar samma frakt för 20 kilo som för 30 :-)

Fast är ju roligare om det finns i närheten är klart.

Jag måste även peka ut att jag tycker det är roligt att saltet är billigare på aquaristic än korallen-zuchts egen hemsida :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste även peka ut att jag tycker det är roligt att saltet är billigare på aquaristic än korallen-zuchts egen hemsida :-)

Är väldigt vanligt att tillverkare säljer sina egna saker dyrare till privatpersoner :) Är inte många tillverkare som konkurerar med sina direkta kunder (butikerna) om priser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får åka till Leasing och kolla någon dag ;)

RBS man köper på aquaristic verkar ju vara den "äldre" modellen dvs den i hinken, sades att den hade mycket problem med "något" värde (kommer inte ihåg just nu...) Skulle föredra att köpa i sverige (helst stockholm med tanke på vikten =P)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte faktiskt fråga honom om det :D (det kanske är lättare att få tag på de blå flaskorna också då =P)

Tack för tipset!

Dom flesta butikerna kan säkert hämta hem åt dig, Dom blå flaskorna finns på triton vad jag vet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...