Gå till innehåll

mitt första salt, ett clownhotell


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 858
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

tack! :smiley9:

jag har en caulastrea men den är inte med på bilderna, bara i filmen. det är den knallgröna som står i mitten halvvägs upp på "revet". vilken bild menar du?

Bild 23 är det inte en caluastrea eller är det en achanstrea eller hur dem nu stavas..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bild 23 är en favia. den är en enkel korall. den behöver medium ljus och medium vattenflöde. min har inte vuxit så mycket så jag flyttade den (nu står den så som i filmen) och nu har den börjat växa. vet inte varför, kanske för att nu är den lite närmare stenen med dom understa "munnarna".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

köpte nytt salt idag. redsea salt blev det. inte coralpro utan det andra "new formula". skulle köpa 10kg och trodde det var i hink men det var i en säck. hur tänker dom när dom lägger salt i en oåterslutbar säck??! jag har bara 7kg hinkar hemma så allt det skulle ju inte kunna gå ner där men som tur var fick jag en hink av affären. tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack, den är riktigt snygg :)

har märkt en sak, om man skär av en skivanemon, och sen låter den läka och fästa sig i ett glas med smågrus eller liknande, så växer den avskurna skivan mycket fortare än om man hade låtit den vara. undrar varför?

förövrigt så har superman skivorna tagit ett ryck och det har kommit upp en hel del nya mini skivor :) just nu har jag 1st stor, 4st mellan där en är bokad och dom andra ska jag låta växa upp, och 4-5 minisar :)

dom gul och lila knapparna har också helt plötsligt börjat växa efter att inte ha vuxit på flera veckor. vet inte varför då dom har stått där dom står nu och jag har inte ändrat något där.

för någon vecka sedan hade jag en föröknings explotion av Ricordea Yumas. hade en som delade sig till tre. sen tog jag loss två av dom och då kom det upp fyra nya där dom satt! så nu har jag 7 eller 8 :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fick en burk DD reefpaste idag i födelsedagspresent som jag testade nu ikväll. hur snabbt brukar era koraller reagera på maten? mina blåste upp sig men slängde inte ut sina tentakler. måste dom "vänja" sig vid maten först? efter ca 5 min hade fiskarna ätit upp den lilla bollen som jag fäste på rutan.

man ska kanske inte ha pumparna igång när man matar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...