Gå till innehåll

RSM130 - SPS-LPS nanorev


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jodå, jag förstår.

Går ju bra att skruva en eller två större fläktar rätt i locket. Ska kolla på det, tack för tipset.

Ska faktiskt testa att skruva av det genomskinliga locket på Maxen och se om det blir bättre.

När mina larmade på hög temp så fick jag nya fläktar på garantin , undertiden så plockade jag locket på en Max o satte två vanliga "datorfläktar" bara rakt på kylflänsen och blåste ner på flänsen 52 grader blev 44 istället.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När mina larmade på hög temp så fick jag nya fläktar på garantin , undertiden så plockade jag locket på en Max o satte två vanliga "datorfläktar" bara rakt på kylflänsen och blåste ner på flänsen 52 grader blev 44 istället.

Bra!

Det kvittar ju hur det ser ut när rampen är inbyggd så jag ska skruva av locket och testa imorgon.

Vågar man limma två datorfläktar rakt på flänsen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är lite rudis på sånt där elektroniskt småkrams.. vad matar man en Noctuafläkt med? Kan man styra en sådan med en vanlig timer.

Du behöver en väggplugg till fläktarna, kan du köpa på classe/Kjell . Du vet svart klump gör att få 12 volt.

Den i sin tur kan du styra med normal vägg timer.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag löder istället för att använda sockerbit.

Det är ont om plats därunder och t.ex. Noctura NH-D14 bygger 25mm på höjden. Jag hittade en 50mm fläkt som bara bygger 10mm så det får kanske bli fyra mindre istället. Då kan man ju sätta switchar i timerfacket så man kan styra luftmängden efter behov. Sätter nog en i varje sida av huven också så har man allt klart inför nästa sommar.

Tack Kim! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

50 fläkten kommer att höras, än mer 4st.. Lite av det klassiska problemet med Rsm orginal belysningen. Dom små fläktarna är aldrig tysta o flyttar normalt väldigt lite luft i förhållande till större 140 fläktar.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag lagt i ytterligare 6-7 kilo sten så nu blev det lite mer rev att jobba med. Bilder kommer när dimman har lagt sig och korallerna har slutat sura.

Har fraggat lite Zoa's, Euphyllia och Rhodactis.

Ändrat av Ouscazz
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får se vad som får plats Manne..

Lite nya bilder ikväll.

Första bilden är nya Zoa's som kom från Dimorb/André med posten idag.

[ATTACH=CONFIG]64183[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64185[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64186[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64187[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64188[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64189[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64190[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64191[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64184[/ATTACH]

mycket fint :) har köpt samma zoo´s av Dimorb.

vad heter korallen på bild nr 5?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade i morse av att Maxpecten larmade för hög temperatur. Displayen visade 69 grader men rampen var iskall eftersom bara månljuset var igång, skumt som fanken. Jag stängde av drivern och startade den igen efter ca en halvtimme, inget larm. Kan tempsensorn ha gått sönder tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...