Gå till innehåll

RSM130 - SPS-LPS nanorev


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tackar Danny, lite lagermasker klarar biffen. :)

Jag är riktigt nöjd med bytet till Red Sea Coral Pro. LPS'erna har aldrig tidigare blåst upp sig som de gör nu. För första gången är Caulastrea Furcata så svullen att den rör sig med vattenströmmarna från Vortechen, det gjorde den aldrig i hörnkaret. Brunalgerna som kom efter några dagar är borta igen och har ersatts av gröna hårdare alger, processen är igång.

Det ser mörkt ut med en extra huv till karet så det blir väl till att sätta sågen i den här. Ska köpa en Dremel imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har större delen av en svart huv liggandes. Inte 100 just nu på om det är all delar men främre-locket är borta men tror resten ska finnas...

EDIT: Var tydligen bara den större övre delen som fanns kvar tyvärr.

Mycket intressant, PM'a gärna pris. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dremeln skar när jag var nästan klar så jag fick "himpa" ihop det sista.. ska åka och byta den på garanti, sen får jag finputsa alla skarvar.

Jag skar ut ett hål i bottendelen av huven. Kapade två av Maxens originalskenor och skruvade fast dem i botten av huven. Fäste Maxen i sina skenor och satte på locket igen. Kapade upp ett runt hål i huven så att Maxens kylfläkt kan flytta luft som den ska. Hoppas att den kan hålla tempen på rätt nivå bara. Kim i GBG har en ovandel till huven som jag ska få ner, den ska jag lämna till laserskärning så att jag får ett snyggt lufthål upptill.

post-5300-14468923144912_thumb.jpg

Arrghh... bilden blev upp och ner, orkar inte klabba med det nu..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa tipset är nog att koppla in en annan fläkt istället för Max orginalen o skippa själva locket på maxen.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Noctua har bra tysta fläktar.

Jodå, jag förstår.

Går ju bra att skruva en eller två större fläktar rätt i locket. Ska kolla på det, tack för tipset.

Ska faktiskt testa att skruva av det genomskinliga locket på Maxen och se om det blir bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...