_Manne_ Postat 9 augusti 2012 Författare Postat 9 augusti 2012 Mycket fin Hur många har du?Inte tillräckligt många.. :) kommer fler med tiden.. Har faktiskt inte exakt koll just nu.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 augusti 2012 Författare Postat 9 augusti 2012 Varje sådan grann bild gör att ja snart måste komma ner en sväng till dig o snacka lite salt.Du vet var min postlåda bor.. :)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
heba Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Tackar Madde! Dock bör du läsa på ang anemonerna innan du köper några..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHar du något tips på var man kan läsa om dessa anemoner - det jag hittar står det bara att dom är lättskötta men kan brännas som övriga Stichodactyla, kan behöva x-tra mat men troligen inte - kort sagt allmän info? Citera
_Manne_ Postat 10 augusti 2012 Författare Postat 10 augusti 2012 Har du något tips på var man kan läsa om dessa anemoner - det jag hittar står det bara att dom är lättskötta men kan brännas som övriga Stichodactyla, kan behöva x-tra mat men troligen inte - kort sagt allmän info?Har själv googlat o läst det jag hittat på det viset, finns bl.a. En sida som en tjej på nano-Reef har gjort, googla så hittar man den.. Det man ska tänka på är att den vandrar runt samt klipper gärna småfisk om chansen kommer.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 10 augusti 2012 Författare Postat 10 augusti 2012 Då kör vi en till.. Lila/orange/grön en relativt mörk anemon, men ack så fin ändå..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Fiffe Postat 10 augusti 2012 Postat 10 augusti 2012 Dags att byta nick till Mannemon Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2 Citera
_Manne_ Postat 10 augusti 2012 Författare Postat 10 augusti 2012 Dags att byta nick till Mannemon Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2Hehe.. Härligt.. Man vet aldrig.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
heba Postat 10 augusti 2012 Postat 10 augusti 2012 Härliga små anemoner och fina bilder! Kul att du fått tag i så många olika färger. Citera
_Manne_ Postat 10 augusti 2012 Författare Postat 10 augusti 2012 Härliga små anemoner och fina bilder! Kul att du fått tag i så många olika färger.Tackar HeléneHar lyckats med att få tag i ett litet gäng.. Önskan är ju alltid fler.. Men man får ju ha tålamod i denna hobby.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 11 augusti 2012 Författare Postat 11 augusti 2012 Dagens morgon nöje..Sänkte LED ljuset med 10% över hela dagen.. Ska se vilken reaktion mina koraller får.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2012 Författare Postat 12 augusti 2012 Dagens anemon bild.. Denna gång en Rock anemon.. Inte en MiniMaxi dvs.Just nu ihopdragen, men helt underbar i färgen.. Under blå LED så blir den riktigt grym.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
DSB Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Dagens anemon bild.. Denna gång en Rock anemon.. Inte en MiniMaxi dvs.Just nu ihopdragen, men helt underbar i färgen.. Under blå LED så blir den riktigt grym.[ATTACH]80744[/ATTACH]Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkMycket snygg.Är det den som också kallas Maxi minicarpet ? Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2012 Författare Postat 12 augusti 2012 Mycket snygg.Är det den som också kallas Maxi minicarpet ?Nej.. Rock flower anemon är väl det vanliga namet. Men mina tidigare bilder är på maximini anemoner. , just denna är inte en sådan.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
DSB Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Nej.. Rock flower anemon är väl det vanliga namet. Men mina tidigare bilder är på maximini anemoner. , just denna är inte en sådan.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkJa, det ser jag nu när jag tittar på tidigare inlägg.Har du sett denna artikel ? http://www.coralmagazine-us.com/content/mini-carpets-perfect-small-sea-anemones Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2012 Författare Postat 12 augusti 2012 Ja, det ser jag nu när jag tittar på tidigare inlägg.Har du sett denna artikel ? http://www.coralmagazine-us.com/content/mini-carpets-perfect-small-sea-anemonesDen sidan har jag läst ett par gånger.. Väldigt fina ex hemma hos den tjejen.. Hon är på nano reef o lägger lite bilder då o då.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Leif Holmqvist Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Håller med om att rock annemonenär riktigt cool, köpte nämligen denförsta av dom han hade MVH: Leif. Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2012 Författare Postat 12 augusti 2012 Håller med om att rock annemonenär riktigt cool, köpte nämligen denförsta av dom han hade MVH: Leif.Trevligt! Kan du inte lägga en bild i din tråd ? Hur pass stor blir din i ditt 250 ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Leif Holmqvist Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Har graderat upp mig till ett 360 liters sen en dryg vecka tillbaks, så nu ser karet inteså kul ut ( kisel alger ) jag vet faktiskt inte hur storden kan bli. kommer att lägga ut bilder när karetkommit i gång lite mer.MVH: Leif. Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2012 Författare Postat 12 augusti 2012 Har graderat upp mig till ett 360 liters sen en dryg vecka tillbaks, så nu ser karet inteså kul ut ( kisel alger ) jag vet faktiskt inte hur storden kan bli. kommer att lägga ut bilder när karetkommit i gång lite mer.MVH: Leif.Ok.. Trevligt med ett uppgradering.. Antar att RSMet inte räckte till längre..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
MaddeI Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Riktigt fina bilder du har lagt upp på dina läckra anemoner, Manne! Ska ner till Helsingborg över helgen, jag kanske kunde få komma förbi och se dem irl, om du är hemma nått?/Madde Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2012 Författare Postat 12 augusti 2012 Riktigt fina bilder du har lagt upp på dina läckra anemoner, Manne! Ska ner till Helsingborg över helgen, jag kanske kunde få komma förbi och se dem irl, om du är hemma nått?/MaddeLördagen är typ körd, men söndagen bör funka, du är hemskt välkommen.. Så får du titta till Andy's också o hämta den där röda hos honom..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
MaddeI Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Lördagen är typ körd, men söndagen bör funka, du är hemskt välkommen.. Så får du titta till Andy's också o hämta den där röda hos honom..Med vänlig hälsning, ManneTack! Ja, det känns väl som om söndagen är mest aktuell för mig också, att jag tar den vägen hem från Helsingborg. Yes, jag ska titta till Andy's också. Det ska bli jättekul att få se era kar!Min dotter kommer att bli överlycklig över att jag ska stanna på två ställen och titta på akvarier.. eller inte. Citera
_Manne_ Postat 13 augusti 2012 Författare Postat 13 augusti 2012 Tack! Ja, det känns väl som om söndagen är mest aktuell för mig också, att jag tar den vägen hem från Helsingborg. Yes, jag ska titta till Andy's också. Det ska bli jättekul att få se era kar!Min dotter kommer att bli överlycklig över att jag ska stanna på två ställen och titta på akvarier.. eller inte. Du kan väl höra av dig nä du har en tidsuppfattning så ses vi på söndag!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 13 augusti 2012 Författare Postat 13 augusti 2012 Dagens anemon bildSvårt o få till , men den är helt rosa i mitten, den blir mer grå tyvärr på bildenMed vänlig hälsning, ManneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Snygg Manne! Jag blev lite sugen själv på de där småttingarna. Läckra saker! /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?0axamlSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.