Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Fick ju ta Vad som fanns.. Bilden blev lite missvisade ändå.. Då pinnen egentligen är förkort men bilden är tagen lite ifrån sidan..

post-3404-14468936467542_thumb.jpg

Efter ett försök till så noggrann mätning som möjligt så ligger musslans skal i längsgående riktning på 34-35 cm... Provade med en 30cm linjal men den räckte inte till..

Kommer ett inlägg med ett par bilder till.

Med Vänlig Hälsning Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror du om ca storlek när musslan köptes ?

Hur länge har du haft den ?

Hur länge.. Har inte det i huvudet , hade fått leta bilder i min tråd.. Men det är ett bra antal år bakåt i tiden.. Köpt som 10-12cm en gång i tiden.

Med Vänlig Hälsning Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du och PärS har definitivt mest koraller i era kar.

Det det verkligen smockat ut.

Riktigt grannt Manne

Jag tackar Larry! Ditt är inte så pjåkigt heller.. Kändes dock lite trångt på din första hylla efter avrinningen.. Men det är bara olika smak.. Nu har jag snart rensat upp en yta för något nytt.. Fått påtalat att jag ska skaffa en blå acro, men vet inte.. Vi får se..

Med Vänlig Hälsning Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fått upprensat ytterligare idag.. Sålt av lite till idag så nu kan Vortech pumparna återigen ge bra kräm i hela karet då jag kommit ganska långt i själva rivandet.. Har dock en fundering.. Har en talrikstor acropora hyacinthus som är 1/3 död då den delen vart skuggad av andra koraller.. Hur hade ni gjort där.. Låtit den va och hoppas på det bästa, alt slakta ner o behålla en del o sälja någon del ?? , fördelen just nu är att den ger skugga genom sitt ramverk till mina acans..

Med Vänlig Hälsning Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att avgöra utan bild.

Det är givetvis basen på korallen samt dom "älsta" spröten..

Ett par bilder.. Nästan svårt o se vad som är dött..

post-3404-14468936474986_thumb.jpg

post-3404-14468936475229_thumb.jpg

post-3404-14468936475487_thumb.jpg

post-3404-14468936475711_thumb.jpg

post-3404-14468936475947_thumb.jpg

Vet i tusan om bilderna säger så mycket, men vad säger ni.. Sparas/slaktas.. Finns fördelar/nackdelar med båda..

Med Vänlig Hälsning Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena _Manne_, mamadubba skvallrade om att du har CTC med lägre bakruta och eurobrace runtom ditt kar. Hur har du fått till det? Om bakrutan är lägre finns det väll inget att limma glaslisten i? Har du mycket tjockare bakruta eller är det bara fasat lägre på vissa ställen?

Det står säkert någonstans i den här tråden men 112 sidor är lite mycket att läsa igenom ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...