Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Fina bilder med skrutten ;) Manne ser riktigt bra ut ju:smiley20: konstigt med din fas som du skriver inte rätt pers att komma med råd men hoppas det löser sig Med vänlig hälsning Ola.

Just nu så kör jag vidare på samma tanke.. 1 extra KH dosering dagligen så får vi se.. Köpte på mig en hink salt så näsa byte blir med stig salt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske brist på kalium?

Du behöver gallra eller byta till ett större kar. :D

Kan va.. Får kolla i helgen.. Har ju ett test även för det..

Det där med att gallra är helt rätt.. Men är dåligt motiverad till att göra det tyvärr.. Vet liksom inte i vilken ände man ska börja.. Har varit inne på det ett tag men inte kommit till skott med en fraggrejd i karet helt enkelt.. I nästa problem är att det är ytterst lite marginal mellan staghornen i mitten o magfloaten Igen.. Drygt när det blir så på mitten av framrutan..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt kar helt enkelt, mega koraller och en jättemussla:):)

Ser ju även att Kirurgen mår finfint.

Koraller är ok.. Musslan lever.. Men lyckas inte så bra ändå med achillesen.. Vet i tusan vad jag kan göra mer för att lägga oddsen till fiskens fördel, för prickfri är den långt ifrån.. Har ett meterlångt deltec uvc igång på heltid..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja - och glöm inte julbesöket :)

MVH Lasse

Det glömmer inte någon i familjen , har ju blivit tradition numera.. Tror du en frigolit låda pallar temperaturen , så kan jag säkerligen plocka med en del om önskan är sådan..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mäktiga kolonier helt klart. Achillesen är ju kanonläcker den med. Musslan vet jag inte riktigt vad jag säga om.. Sjukt stor ju! :)

Karet har gått ok en längre tid så det växer på även om man själv blir lite blind för tillväxten.. Musslan är stor , har inte själv sett någon större i fångenskap, ute på stora barriär revet så finns meterstora musslor..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte den.. Men jag har den också.. Trevlig korall även den..

post-3404-14468934857712_thumb.jpg

Såhär ser den ut dagtid med fullt ljuse

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fräck korall.

Chalice Alien eye, Ja hade en sådan i mitt 4 meters som var Balsams. En liten skärva satt kvar på en sten, tyvärr så växer den otroligt långsamt i min bytta:)

I ditt kar verkar arten trivas hur bra som helst.

Min kommer också från Ballsam en gång i tiden... Mitt tips om den växer sådär... Kör ner den mot ett skuggit parti där ändå foder går genom vattenvolymen.. Lagom flöde..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

jag läste ditt inlägg på LN21 sida gällande fosfat och tillväxt,

jag brottas ochså med samma problem, hög fosfat( 0,15) men hyfsad god tillväxt och grundfärger på acro

men det lilla extra fattas, hur skulle du sänka det utan att det blir allt för jojjit, reaktor? Zeo? Fortsätta med absorver

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...