Gå till innehåll

AQUA MEDIC PERCULA en våt dröm


Kjelle

Rekommenderade inlägg

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...
Har du kollat att det verkligen är Sarcotelia? För mig ser det mer ut som en ovanligt snygg Heteroxenia. Sarcotelians polyper är ungefär hälften så stora som hos Zoanthus.

Jag litade på dig sist och har inte tänkt mer på det. Då måste det kollas igen då.

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-1393-14468927732963_thumb.jpg

Min grymmaste Caulerpa skog någonsin. Den "odlas" i ett separat akvarium. Givetvis skördar jag också så den inte kraschar och just nu ser det inte alls så här ut. Bilden är dålig fast jag tyckte det var kul och visa ändå.

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Krabban jag skrev om i inlägg #15 och #31 som jag förmodar är en Cryptodromia sp. blev senare förpassad till "Caulerpa karet" och det är jag glad för idag. Gjorde en ordentlig cleanup i det akvariet nu ikväll. Under all Caulerpa har en del Sinularia försvunnit efterhand. Har väl mest tänkt att det är Caulerpan som kvävt Sinularian då jag alltid försökt ha optimala vattenvärden.

Nåväl, ikväll efter cleanup skar jag av lite ny Sinularia och planterade den och när ljuset slocknade var jag där med ficklampan.

Då fick jag se Mr. Cryptodromia (som jag inte sett på hur länge som helst) våldsamt attackera Sinularian och bara drog av en stjälk som inget och tog den med sig ner bakom aquascapen.

Nu stundar flyttkalas!

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Det fungerar bra, kanske lite hög fosfat på minussidan. Fiskarna mår bra och korallerna växer trots minimala vattenbyten nu i sommar. Ballingen håller värderna konstant. Samt att jag då och då även tillför GroTech A, B och C. Utfodringen av korallerna gör jag som tidigare med flytande preparat och fiskarna får mat varannan dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...