Gå till innehåll

Första saltvattenskaret, Aquatic Nature 37L


stuve

Rekommenderade inlägg

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hehe glasros är ju som sagt oxå en anemon ;)

Jo men jag anser glasrosor som ogräs och inte en anemon. Skriver någon anemon så är inte glasrosor eller liknande de första jag tänker på och tror inte de finns någon annan heller som gör det.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men jag anser glasrosor som ogräs och inte en anemon. Skriver någon anemon så är inte glasrosor eller liknande de första jag tänker på och tror inte de finns någon annan heller som gör det.

/André

hehe jo jag håller med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gick iaf åt h-vete att försöka ta den med pincetten, en snabb rackare försvann ner i ett hål i stenen, trodde aldrig den skulle va så snabb! får göra ett nytt försök när den dyker upp igen.

Ändrat av stuve
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hittade en liten kass bild på telefonen iaf, kommer upp lite bättre bilder sen.

Men de har uppstått ett problem, såg bra ut i 2 dagar, men nu i morse såg typ alla koraller, speciellt Xenia hängiga ut =( är det en normal reaktion när dom kommer till ny omgivning och att dom tar sig på ett par dar?

post-6334-14468924376962_thumb.jpg

Skulle även behöva tips på bra foder?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om nitrat värdet stigit plötsligt är det troligt att det är en felvisning av nitrit i vattnet. Har det dött något djur eller har du börjat mata mer för några dagar sedan?

testade ett till test, samma resultat: 0 nitrit och nitrat ligger på över 10..

Nej inga djur har dött, har 2 putsräkor 5 eremit och 5 turbosniglar, dom har jag haft ca 1,5 månad och dom verkar inte vara nåt problem med.

kanske lite mer matning då en annan har skött det några dagar..

Ska ja köra ett rejält vattenbyte och ingen mat på några dagar?

Ändrat av stuve
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 i nitrat är ingen anledning till panik. Jag skulle bara sköta det som vanligt och ta ett nytt test om en vecka. Gärna vattenbyte men bara som vanligt.

OKi, körde på vattenbyte nu iaf, 10 av 40L.

Låg nog lite över 10 tom närmare 20 kanske, är så svårt att mäta med stickan jag har, måste köpa bättre tester.

Kvarstår gör ju dock problemet varför alla koraller ser ut att kolavippa...

Ändrat av stuve
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Xenia kan se hängig ut hos mig med men det är bara under natten sen när ljuset tänds sträcker dom på sig igen.Min xenia jag har nere i karet den var hängig ett par dar kanske har med det andra ljuset att göra och andra värden i vattnet.Euphyllian ser ju ut och må bra den som jag tog ur karet med muränan i.Jag tror det inte skall vara nå prblem utan Stig har nog rätt i att det är inget att oroa sig i utan kör som vanligt så lär allt vara ok om ett par dar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...