Hermanbrute Postat 27 maj 2013 Postat 27 maj 2013 En som lyckats med sitt akvarium! Jäklar va snyggt! Citera
krille 55 Postat 27 maj 2013 Författare Postat 27 maj 2013 Tack för dom fina kommentarerna. På helbilden syns en stor tom vit yta ovanför och till vänster om den gröna calendriumen. Där stod euphyllian som jag flyttade så nu går det nog i lite spser till. Citera
bjomat Postat 27 maj 2013 Postat 27 maj 2013 Snyggt och välfyllt!Tycker Lps:en ser ut som en Wellsophyllia. Med vänlig hälsning, Björn Citera
krille 55 Postat 28 maj 2013 Författare Postat 28 maj 2013 Jag tycker jag hittat en bra balans. Automatisk vattenpåfyllning balling med spårämnen oich 25 liter vattenbyte i veckan ger ett lättöverskådligt system. Jag får väl inte ut dom sista 20 procenten av färg och tillväxt men tycker jag har igen det i stabilitet. Det är som med bilar. Det är dom sista hästkrafterna som kostar mest och gör att det totalhavererar snabbt när det ska. Citera
Olle Postat 28 maj 2013 Postat 28 maj 2013 Jag tycker jag hittat en bra balans. Automatisk vattenpåfyllning balling med spårämnen oich 25 liter vattenbyte i veckan ger ett lättöverskådligt system. Jag får väl inte ut dom sista 20 procenten av färg och tillväxt men tycker jag har igen det i stabilitet. Det är som med bilar. Det är dom sista hästkrafterna som kostar mest och gör att det totalhavererar snabbt när det ska.Det har du alldeles rätt i man ska inte ligga på gränsen. Otroligt vacker burk du har Citera
krille 55 Postat 30 maj 2013 Författare Postat 30 maj 2013 Lovade ju lite bilder i går kväll. Här kommer några efter fragglimmningen. Tagna med mobil, lite oskärpa på nån men dom får gå med ändå. Citera
Laggeman Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Du har en likadan Gylta som jag, den rosa med lila band. Vet du vad den heter? Citera
krille 55 Postat 31 maj 2013 Författare Postat 31 maj 2013 Är ju inte så bra på att ta kort som du Lotta. Hade varit kul att kunna ta riktiga närbilder men min kamera klarar inte det. Du får komma hit och fota lite. Gyltan heter cirrhilabrus lubbocki Citera
krille 55 Postat 5 juni 2013 Författare Postat 5 juni 2013 Har återigen landat i skummeslöv. Hade några fraggar med ut som Gamekeeper har varit och hämtat. Ska besöka honom på söndag innan jag åker hem och hämta en ricordea. Citera
krille 55 Postat 11 juni 2013 Författare Postat 11 juni 2013 Fraggarna jag fick från Larry växer på bra. Citera
Atlas Postat 11 juni 2013 Postat 11 juni 2013 Många fina bilder du lagt ut. Ser jätte bra ut tycker jag. Citera
krille 55 Postat 13 juni 2013 Författare Postat 13 juni 2013 Mätte värdena i karet idag. måste öka ballingen igen. ca var nere på 380 och kh på7,7. Det växer så det knakar för tillfället. lägger upp ett gäng blandade bilder från i kväll. nu har den nått ytan, bara några dar sen jag la upp det förra fotot. Två av knappkolonierna från Larry har vaknat till liv men den tredje tjurar fortfarande. va inne i växjö i tisdags. Fick med mej en ny skönhet hem. Jag är väldigt svag för flakväxande koraller. Lite blandatEtt par bilder på kungen i liatorp. Så otroligt vackerTill sist den obligatoriska översiktsbilden enligt Larrys rekomendation. Citera
freddi36 Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Har inte läst din tråd från start, men måste säga att jag tycker ditt kar är mycket fint, speciellt med alla sps lite överallt Har själv börjat snöa in på sps och ska inrikta mig lite ditåt nu hade jag tänkt Måste hålla med om att xanthurumen är galet snygg, en fisk som står på min "ska ha nån gång" - lista Citera
Heske Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Jäklar va välfyllt! Du måste ju nästan byta till större snart! Citera
ikola Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Mycket fint kar du har nu Christer.Ser fram emot besöket på onsdag.Göm din såg o din tång annars är det mycket som ligger illa till i karet då.Tycker för övrigt att Oscar har rätt, du behöver ett större akvarium, det gör nog jag också förresten. Citera
krille 55 Postat 20 juni 2013 Författare Postat 20 juni 2013 Conny från Karlstad "Ikola" va här i morse och hämtade ett par fraggar innan han åkte hem. Nu är jag på väg ut till skummeslöv för midsommarfirande. Har med mig en kylväska fraggar som en från Helsingborg ska komma och hämta. På söndag ska jag till Gamekeeper och hämta lite grejer innan jag åker hem. I Liatorp är det just nu fruktansvärt varmt och klibbigt. Ska bli gott med en kall öl när man kommer ut. Citera
krille 55 Postat 20 juni 2013 Författare Postat 20 juni 2013 Är själv riktigt nöjd med hur det funkar nu. Samtidigt är man ju lite tramsig för man går ju och tänker " så här kan det inte fortsätta, när ska detta haverera" Men man måste försöka njuta och inte oroa sig för problem som inte finns Citera
lottac Postat 20 juni 2013 Postat 20 juni 2013 Tänk inte så utan njut! Jag sitter här och dumstirrar in i karet och tänker att det är fantastiskt att ha havet hemma! Citera
krille 55 Postat 20 juni 2013 Författare Postat 20 juni 2013 Du har helt rätt. Jag jobbar nattskift och brukar sätta mig framför karet några minuter innan jag går. Har ställt timern så att blåljuset går på tio över nio och jag går till jobbet kvart över så man får några fina minuter innan arbetet. Det lever man på hela natten Citera
ikola Postat 28 juni 2013 Postat 28 juni 2013 Fick till några rätt bra bilder från ditt kar under fikastunden förra veckan Citera
krille 55 Postat 1 juli 2013 Författare Postat 1 juli 2013 lägger upp ett gäng bilder från idag efter vattenbyte och rutputsning. Får en pentax systemkamera med close up linser i nästa vecka så sen kan man börja lära sig den och kanske man kan få till lite bra närbilder.Först lite skivor av olika slagTvå olika yuma och ett gäng stora rhodactisTill sist några knappar och diverse annat som jag tycker ser bra utMina clowner har äntligen hittaqt sej ett hemsista bilden tagen från kortsidanav karet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.