mickosch Postat 29 april 2012 Dela Postat 29 april 2012 Ser kanon ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 29 april 2012 Författare Dela Postat 29 april 2012 Tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 30 april 2012 Författare Dela Postat 30 april 2012 Dag 1 mata mer för att se om man får upp po4 och nitrat ner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 maj 2012 Författare Dela Postat 1 maj 2012 Vatten testMg 1410ca 470kh 7.5Po4 ono3 50. Vet jobbar på det Salt 1024 Annars är det väl inga fel på värderna ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 maj 2012 Författare Dela Postat 1 maj 2012 euphyllian såg ut att må lite bättre nu kanske är på rätt väg då med bio pellets men ska ändå beställa lite kemi saker med Sune från forumet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 maj 2012 Författare Dela Postat 3 maj 2012 Så idag var jag inne på triton och och lämna över lite vatten som leffe ska testa. jag litar inte riktigt på salifert nitrat testså vi får se nu vad vi kommer fram till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 maj 2012 Författare Dela Postat 4 maj 2012 Om man vill Filma sina saker och kunna komma riktigt nära med zoom och den klarar av blått ljus vad ska man ha för kamera då...Någon som vet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 6 maj 2012 Författare Dela Postat 6 maj 2012 Vad är oddsen aquabee pump 2000i 2 månader gammal Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 6 maj 2012 Dela Postat 6 maj 2012 Shit! Hur gick det till?Jag har också haft problem med en Aquabee 2000/1, men där var det axeln som smulades sönder. Så nästa inköp kommer inte bli en AquaBee... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 6 maj 2012 Dela Postat 6 maj 2012 Hmm, det är kanske därför det följer med insugskydd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 6 maj 2012 Författare Dela Postat 6 maj 2012 På något sätt så hade locket på framsidan lostnat och då börjar pumpen hoppa och slår sönder sig själv. Skit saker Greger har skydd ..... Läs din mail Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 8 maj 2012 Författare Dela Postat 8 maj 2012 Så nu fick jag svar från triton po4 var 0.015 nitrat 25 saliferts visar mer så dom kan man nog inte lita på helt när det gäller nitrat test Tack leffe för hjälpen på www.tritonakvarium.se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sune Postat 8 maj 2012 Dela Postat 8 maj 2012 Så nu fick jag svar från triton po4 var 0.015 nitrat 25 saliferts visar mer så dom kan man nog inte lita på helt när det gäller nitrat test Tack leffe för hjälpen på www.tritonakvarium.seFast när jag mätte med ditt nitrattest för några veckor sedan så fick jag det till 25 också, men du fick det till runt 50.. Hur har han det med färgseendet Byt mycket vatten nu så kommer du ner på 10!// Danne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 16 maj 2012 Författare Dela Postat 16 maj 2012 Hoppas min biopellets sätter fart Snart min ph4 är 0.015 så jag matar på för att den ska öka liten uppdatering bara vad som händer hos mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 maj 2012 Författare Dela Postat 19 maj 2012 Har prövat lite med macro objektiv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 19 maj 2012 Dela Postat 19 maj 2012 Trevliga bilder:smiley20: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Tack men svårt är det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Har en fråga när man kör balling metoden och kör doserpump och ställer den på att den ska dosera 2 gånger om dagen 50ml tex delar den upp den själv eller måste man ställa ner den på 25ml ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 du ställer hur många ml den ska dosera vid varje tillfälle, så helt rätt 25ml 2ggr per dygnMvh Chrille Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 tack då gjorde jag rätt va lite osäker ändå =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 http://www.youtube.com/user/mrsaltwatertank mycket bra kille att kolla på tycker jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus- Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 Ha ha är det så med doseringen....Sanslöst missade det totalt.trodde att det var antal gånger den doserade och att den själv delade upp doseringen. Inte konstigt min mg försvann och jag fick skyhögt värde doserade 190ml 24 gånger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 He he Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 Hur ofta kollar ni ph på erat vatten ? Hur ofta ska man göra det är saliferts det bästa ph testet eller är jbl eller tropic marin bättre ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 Hur ofta kollar ni ph på erat vatten ? Hur ofta ska man göra det är saliferts det bästa ph testet eller är jbl eller tropic marin bättre ?Jag kollade av allt 1ggn i veckan, ibland 2 gånger, speciellt noga var jag i början så man fick lära sig testet och framför allt läsa av testet. Salifert är riktigt bra tester, jag använde endast saliferts tester.---I am here: http://tapatalk.com/map.php?so3vctSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.