Postat 12 oktober 201311 år Författare Detta sjögräs grisar som aldrig förr men hoppas det hjälper. Jag mäter 0 i no2 men ändå hög no3 95+ fattar inte vart detta kommer ifrån ? Kan det va min bk skummare som inte gör sitt jobb som den ska ? Allt är bytt i min burk hans från drakfisken blir galen snart men han ger aldrig upp.behöver hjälp från alla nu att lösa detta.. kan det va mitt vatten i bålsta som är dåligt trohelp me!!!!!!!
Postat 12 oktober 201311 år Tror knappast vattnet är problemet. Hade tds värde själv på runt 95-110 i våras på inkommande vatten, efter en fix av vattenläcka i området gick värdet upp till 145 vilket kanske är mycket, osmosens filter förbrukades i snabb takt. Kan vara värt att mäta upp så du kan gå bort en felkälla.Tror snarare på övermatning eller att bakterier dör för fort.Några frågor:Hur ser skummet ut i din BK ? (bild)Vad doserar du i karet?Hur mycket fisk ?Hur mycket matar du?
Postat 16 oktober 201311 år Författare Stomastella heter dom som jag har filmat och är en utmärkt alg ätare.
Postat 16 oktober 201311 år Stomastella heter dom som jag har filmat och är en utmärkt alg ätare.Nåt positivt iaf Hur går det med no2/no3?? Vad kör du med för metod nu?Med vänlig hälsning, Björn
Postat 19 oktober 201311 år Författare Vad händer med korallen vi tror inte att det ät no3 som gör det
Postat 19 oktober 201311 år För mig ser det ut som att något djur varit där och gnagt. Fosfatbrist kan se liknande ut men då brukar inte polyperna vara ute så snyggt.
Postat 19 oktober 201311 år Författare om det skulle va något djur så är det ju jätte svårt att bli av med =(
Postat 20 oktober 201311 år Författare Mera problem något i min burk äter upp allt nu har euphyllia blivit av med ett helt huvud. Så nu får vi slå ihop våra skallar och fundera vad det kan va och hur vi fångar masken eller krabban....Inte bästa bilden men ändå
Postat 20 oktober 201311 år Författare http://www.habo.se/Bygga-bo-och-miljo/Vatten--avlopp/Kommunalt-Vatten--Avlopp/Dricksvatten-/Dricksvattenkvalitet/ mitt vatten bålsta bra eller dåligt
Postat 20 oktober 201311 år Författare Detta skal hittade jag i burken är nog boven till korall ätaren. Hur fångar jag den ?
Postat 20 oktober 201311 år Korallätande krabbor hittar man enklast nattetid genom att lysa med ficklampa på korallerna. Sorry Thomas, blir till att stanna uppe länge inatt!
Postat 27 oktober 201311 år Författare Hej hopp vi forsätter jaga felet Hans från drakfisken ger inte upp nu har vi kört i något mirakel medel som ser ut som grå lera när man blandar. Och gör vattnet helt vitt
Postat 30 oktober 201311 år Författare Vi har hittat ett medel som har börjat trycka ner nitraten mer info längre fram
Postat 9 november 201311 år Författare Hej hopp har varit tyst från mig nu har vi ett no3 filter som står och droppar men jag skulle behöva en kran för att kunna ställa droppet. Har samma slang som man får till osmoz den hårda plast slangen är det någon som har en kran liggande så köper jag sen direkt eller vet vart man kan köpa kranar mvh Thomas
Postat 16 november 201311 år Författare Nu jävlar händer det saker no3 har gått ner från 120 till 60 och vi hoppas på mera
Postat 16 november 201311 år Snyggt! Hoppas det fortsätter nedåt. Fångade du krabban förresten?Med vänlig hälsning, Björn
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.