Quirkz Postat 10 oktober 2013 Författare Dela Postat 10 oktober 2013 Det får duga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 oktober 2013 Författare Dela Postat 12 oktober 2013 Detta sjögräs grisar som aldrig förr men hoppas det hjälper. Jag mäter 0 i no2 men ändå hög no3 95+ fattar inte vart detta kommer ifrån ? Kan det va min bk skummare som inte gör sitt jobb som den ska ? Allt är bytt i min burk hans från drakfisken blir galen snart men han ger aldrig upp.behöver hjälp från alla nu att lösa detta.. kan det va mitt vatten i bålsta som är dåligt trohelp me!!!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 Tror knappast vattnet är problemet. Hade tds värde själv på runt 95-110 i våras på inkommande vatten, efter en fix av vattenläcka i området gick värdet upp till 145 vilket kanske är mycket, osmosens filter förbrukades i snabb takt. Kan vara värt att mäta upp så du kan gå bort en felkälla.Tror snarare på övermatning eller att bakterier dör för fort.Några frågor:Hur ser skummet ut i din BK ? (bild)Vad doserar du i karet?Hur mycket fisk ?Hur mycket matar du? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 oktober 2013 Författare Dela Postat 12 oktober 2013 3 st fiskar en halv kub mat om dagen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 oktober 2013 Författare Dela Postat 13 oktober 2013 Min tds mätare säger 099 in 001 ut bra eller dåligt ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 oktober 2013 Författare Dela Postat 13 oktober 2013 vad är detta? Någon som vet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 13 oktober 2013 Dela Postat 13 oktober 2013 Bra!Min tds mätare säger 099 in 001 ut bra eller dåligt ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 oktober 2013 Författare Dela Postat 13 oktober 2013 Kolla videon vad är det för sniglar som är så snabba ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 16 oktober 2013 Författare Dela Postat 16 oktober 2013 Stomastella heter dom som jag har filmat och är en utmärkt alg ätare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 16 oktober 2013 Dela Postat 16 oktober 2013 Stomastella heter dom som jag har filmat och är en utmärkt alg ätare.Nåt positivt iaf Hur går det med no2/no3?? Vad kör du med för metod nu?Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 oktober 2013 Författare Dela Postat 19 oktober 2013 Vad händer med korallen vi tror inte att det ät no3 som gör det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 För mig ser det ut som att något djur varit där och gnagt. Fosfatbrist kan se liknande ut men då brukar inte polyperna vara ute så snyggt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 oktober 2013 Författare Dela Postat 19 oktober 2013 om det skulle va något djur så är det ju jätte svårt att bli av med =( Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 oktober 2013 Författare Dela Postat 20 oktober 2013 Mera problem något i min burk äter upp allt nu har euphyllia blivit av med ett helt huvud. Så nu får vi slå ihop våra skallar och fundera vad det kan va och hur vi fångar masken eller krabban....Inte bästa bilden men ändå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 oktober 2013 Författare Dela Postat 20 oktober 2013 http://www.habo.se/Bygga-bo-och-miljo/Vatten--avlopp/Kommunalt-Vatten--Avlopp/Dricksvatten-/Dricksvattenkvalitet/ mitt vatten bålsta bra eller dåligt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 oktober 2013 Författare Dela Postat 20 oktober 2013 Detta skal hittade jag i burken är nog boven till korall ätaren. Hur fångar jag den ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Korallätande krabbor hittar man enklast nattetid genom att lysa med ficklampa på korallerna. Sorry Thomas, blir till att stanna uppe länge inatt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 21 oktober 2013 Författare Dela Postat 21 oktober 2013 Ha ha men dom går ju ändå inte att fånga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Hej hopp vi forsätter jaga felet Hans från drakfisken ger inte upp nu har vi kört i något mirakel medel som ser ut som grå lera när man blandar. Och gör vattnet helt vitt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 30 oktober 2013 Författare Dela Postat 30 oktober 2013 Vi har hittat ett medel som har börjat trycka ner nitraten mer info längre fram Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 november 2013 Författare Dela Postat 9 november 2013 Hej hopp har varit tyst från mig nu har vi ett no3 filter som står och droppar men jag skulle behöva en kran för att kunna ställa droppet. Har samma slang som man får till osmoz den hårda plast slangen är det någon som har en kran liggande så köper jag sen direkt eller vet vart man kan köpa kranar mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 9 november 2013 Dela Postat 9 november 2013 Har en kran i Vallentuna. Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 16 november 2013 Författare Dela Postat 16 november 2013 Nu jävlar händer det saker no3 har gått ner från 120 till 60 och vi hoppas på mera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 16 november 2013 Dela Postat 16 november 2013 Snyggt! Hoppas det fortsätter nedåt. Fångade du krabban förresten?Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 16 november 2013 Dela Postat 16 november 2013 Har du filfisk i akvariet?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.