Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

euphyllian såg ut att må lite bättre nu kanske är på rätt väg då med bio pellets men ska ändå beställa lite kemi saker med Sune från forumet

Postat

Så idag var jag inne på triton och och lämna över lite vatten som leffe ska testa. jag litar inte riktigt på salifert nitrat test

så vi får se nu vad vi kommer fram till

Postat

Om man vill Filma sina saker och kunna komma riktigt nära med zoom och den klarar av blått ljus vad ska man ha för kamera då...

Någon som vet

Postat

Shit! Hur gick det till?

Jag har också haft problem med en Aquabee 2000/1, men där var det axeln som smulades sönder. Så nästa inköp kommer inte bli en AquaBee...

Postat

På något sätt så hade locket på framsidan lostnat och då börjar pumpen hoppa och slår sönder sig själv. Skit saker :(

Greger har skydd ..... Läs din mail

Postat
Så nu fick jag svar från triton po4 var 0.015 nitrat 25 saliferts visar mer så dom kan man nog inte lita på helt när det gäller nitrat test :(

Tack leffe för hjälpen på

www.tritonakvarium.se

Fast när jag mätte med ditt nitrattest för några veckor sedan så fick jag det till 25 också, men du fick det till runt 50.. Hur har han det med färgseendet ;)

Byt mycket vatten nu så kommer du ner på 10!

// Danne

• 2 veckor senare...
Postat

Hoppas min biopellets sätter fart Snart min ph4 är 0.015 så jag matar på för att den ska öka :) liten uppdatering bara vad som händer hos mig

Postat

Har en fråga när man kör balling metoden och kör doserpump och ställer den på att den ska dosera 2 gånger om dagen 50ml tex delar den upp den själv eller måste man ställa ner den på 25ml ?

Postat

Ha ha är det så med doseringen....

Sanslöst missade det totalt.

trodde att det var antal gånger den doserade och att den själv delade upp doseringen. Inte konstigt min mg försvann och jag fick skyhögt värde :)

doserade 190ml 24 gånger :)

Postat

Hur ofta kollar ni ph på erat vatten ? Hur ofta ska man göra det är saliferts det bästa ph testet eller är jbl eller tropic marin bättre ?

Postat
Hur ofta kollar ni ph på erat vatten ? Hur ofta ska man göra det är saliferts det bästa ph testet eller är jbl eller tropic marin bättre ?

Jag kollade av allt 1ggn i veckan, ibland 2 gånger, speciellt noga var jag i början så man fick lära sig testet och framför allt läsa av testet. Salifert är riktigt bra tester, jag använde endast saliferts tester.

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?so3vct

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...