Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

Nitrit har jag testa mitt osmos vatten fick utslag av no3 kommer att byta salt nu se om vi får ordning på detta har hjälp av hans från drakfisken ny osmos inköpt med den jag hade mådde ej så bra,

• Svar 748
  • Visningar 97,9k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• ja, det är mycket som kostar.. ungefär hur många liter/dygn måste du fylla på med osmos till ditt kar? och hur har du löst det, osmolator till en dunk eller?

• ja du detta va fint bör ses

• Då kan det gå åt H-e. Du kan få en så kraftig reaktion att du får kokande kalciumklorid i ögonen - inte så bra. Tänk på den gamla hederliga regeln SIV - syra i vatten som just handlar om samma sak MVH

Populära bilder

Postat
  • Författare

Någon som vill ha en stjärn muräna av mig lite halv stor tror den heter så gul nos fram

Postat
Nitrit har jag testa mitt osmos vatten fick utslag av no3 kommer att byta salt nu se om vi får ordning på detta har hjälp av hans från drakfisken ny osmos inköpt med den jag hade mådde ej så bra,

Säker på att det var osmosen det var fel på? Kan ju vara testet med som blivit gammalt eller dåligt av annan anledning.

Var det nitrit (no2) eller nitrat (no3) du mätt?

Postat
  • Författare
detta bör alla se han slår oss alla som har akvarium hemma jag öär avis
Postat
  • Författare

Hej har köpt den TDS mätare för in och ut på osmos vad är bra ut och in och vad är dåligt ut och in

Postat
Hej har köpt den TDS mätare för in och ut på osmos vad är bra ut och in och vad är dåligt ut och in

Ut är bäst om det är 0.

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Postat
  • Författare

Nytt no2 test visar att min nitrit är 0 skönt vatten byte ska göras på 200 liter för att ta ner nitraten

Postat
  • Författare

God dag alla glada läsare nu har jag bytt 200 liter vatten och drog ett test efter 3 timmar nu hade jag 100 i nitrat bi tror att jag måste ha haft långt över det innan,Hans på Drakfisken tyckte nu att vi ska blanda halv liter nytt vatten och ta en halv liter av det gammla och sendan sätta ihop dessa två och se om vi får en nitrat på 50, i så fall kommer jag behöva byta 200 liter till :) ps salt är billigt

Postat
  • Författare

Har funderat nu och om jag inte lyckas få ner min nitrat och att den altid komemr att vara där så kommer jag bara köra mjukisar har prövat så mycket metoder medel med mera,vi gjorde ju ett byte på 200 liter nu li´gger nitrat mellan 50 och hundra kommer att göra ett 200 liters byte till mina mjukisar som jag har blommar för fullt dom trivs, någon som har en bra video på burkar med bara mjukisar i

Postat
  • Författare

Hmm hur länge ska man vänta innan man drar ett test efter stort vattenbyte?

Postat
  • Författare

Någon som har en ide vad jag ska göra nu har bytt 200 liter 3 gånger ändå nitrat mellan 50 och 100

Postat

Vad har ditt nyblandade saltvatten för värde då? (d.v.s när det stått och snurrat med pump 24 timmar eller så).

Postat
  • Författare

Här är senaste testet efter 3 st 200 liters byten lite mörkare på riktigt

post-6032-14468928034214_thumb.jpg

Postat

Hur gick det med koppartestet nu när du rengjort kuvetterna? Fanns det fortfarande antydan till koppar i vattnet?

Postat

Tog du ur stenen och kollade i akvariet om något ramlat ner nu när du ändå bytte vatten?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.