Gå till innehåll

Vad ska man välja? (cirkpump)


Hermanbrute

Rekommenderade inlägg

Har ett P90 som går på bra men jag tror att korallerna skulle må bra av lite bättre cirkulation.

jag har kollat runt på tritons hemsida och pwss och jag tror jag hittat något intressant.

Det jag tänkt är att köpa en sån styrdator ifrån tunze och 2st pumpar på 4500 och köra dem för att få lite våg känsla.

Men den stora frågan är ju att hur blir det med överrinningen? går det ens att ha vågor i ett p90?

Tänker då på att överriningen sitter ju i hörnet. Jag har inte tänkt att ha jättehäftiga vågor utan jag har mest tänkt att få lite gungkänsla i akvariet.

Något jag bör tänka på då? kanske köpa starkare eller svagare pumpar? Det jag är mest orolig över är att pumpen ifrån sumpen kommer gå torr om det inte kommer in nog med vatten ifrån överrinningen.

Kör nu med 2st 3k och 1st på 2k riktad mot ytan.

Tusen tack till den som hjälper mig med lite tips.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du köper styrbara pumpar kan du ju låta dem gå på lite lägre kraft om du vill det. De svagaste styrbara Tunze pumparna ger 5500L i max output det är 6055 pumparna.

Du behöver ju inte göra jättevågor, utan bara lite. Det ska nog inte vara något problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte meningen att dme skulle göra de. Bara kopierade texten :).

Men är lite kluven nu. jag ahr ju några cirk pumpar (jvp-101)3k styrka. Om jag köper till den tunze wave boxen så skulle det nog räcka.

Men samtidigt så får jag ju månljus ifrån den datorn också som jag är i behov utav.

Nu blev det svårt att välja...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket. Kör du med p90 du med kjelle?

Har du dem 2 6095orna kopplade till en styrdator då? Och är det pumparna som är styrbara eller kan man styra det med datorn?

Jag har en Tunze Multicontroller 7095 alltså inte 7096 den måste man ställa in med datorhjälp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...