ulfsa Postat 26 juni 2012 Författare Dela Postat 26 juni 2012 Hur har det gått med din turbinaria? Min har tjurat ihop fullständigt och har inte haft polyperna ute på en hel vecka. nåt tips på åtgärdJag önskar jag hade några tips att ge Läget är oförändrat, har inte sett några polyper i ett antal veckor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 26 juni 2012 Författare Dela Postat 26 juni 2012 Nu sitter anemonen snyggt och prydligt UNDER stenen. Kan den komma att bestämma sig för att sitta kvar där? Inte där jag hade tänkt ha den precis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 26 juni 2012 Författare Dela Postat 26 juni 2012 Min nya wrasse.En trevlig fisk tycker jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 26 juni 2012 Dela Postat 26 juni 2012 Jag har en likadan, håller mig om åsikten. Den är en pärla i karet. Min var väldigt skygg första veckan, men nu är den någorlunda tuff. Men den drar sig ändå undan när jag stoppar ned handen. Vacker och aktiv fisk.Fin anemon med, anemoner är häftiga :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 26 juni 2012 Författare Dela Postat 26 juni 2012 Min nya fina Caulastrea. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 26 juni 2012 Författare Dela Postat 26 juni 2012 Finns det något man kan göra för att dra ner algblomningen på glaset? Jag byter 10% vatten varje vecka men behöver ändå skrapa glaset varje dag. Alla vattenvärden är OK. Relativt ungt kar, drog igång det i början av April. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 1 juli 2012 Författare Dela Postat 1 juli 2012 En fråga om Turbinaria. Hur vet man om den lever eller är död?Har inte sett några polyper nu på ca 4 veckor... och börjar geupp hoppet om den. Alla vattenparametrar är ok, mina andra hårda o mjuka koraller mår bra.Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 1 juli 2012 Dela Postat 1 juli 2012 Ang din anemon: den flyttar sig och sätter sig där den själv tycker är lämpligt. Mig veterligen är dom beroende av ljus, så den kommer säkert vandra vidare (om den inte redan gjort det). Kul att den är så snyggt bubblig i topparnaSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 1 juli 2012 Författare Dela Postat 1 juli 2012 Ang din anemon: den flyttar sig och sätter sig där den själv tycker är lämpligt. Mig veterligen är dom beroende av ljus, så den kommer säkert vandra vidare (om den inte redan gjort det). Kul att den är så snyggt bubblig i topparnaSent from my iPhone using TapatalkTack för ditt inlägg. Den sitter fortfarande under stenen. Det finns ett hål på densom anemonen verkar "luta" sig emot för att få ljus. Jag kanske skulle täppa tillhålet med något på ovansidan och blockera ljuset så kanske den börjar röra sig uppåt. Skulle det kunna vara något att testa?Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 1 juli 2012 Författare Dela Postat 1 juli 2012 Salvattensaffär i centrala London?Ska dit om några veckor och undrar om någon känner till om det finns någon bra bra saltvattensaffäri Centrala London? Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 2 juli 2012 Författare Dela Postat 2 juli 2012 I morse då jag kom ner till akvariet såg jag detta och undrade vaf*n det var för något. Insåg direkt att det är ju min anemon. Han har flyttat på sig under natten och sitter nu iallafall inte under stenen Hoppas han stannar där och inte går tillbaks under dagen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 2 juli 2012 Författare Dela Postat 2 juli 2012 Kollade in webcamen och han sitter kvar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 2 juli 2012 Författare Dela Postat 2 juli 2012 Den ser ju pigg och glad ut på sitt nya ställe.Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 2 juli 2012 Författare Dela Postat 2 juli 2012 Om jag nu vill uppmuntra min anemon att stanna där den är, kan man mata den med ngt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 6 juli 2012 Författare Dela Postat 6 juli 2012 Mina två nya vänner:Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nemisis Postat 7 juli 2012 Dela Postat 7 juli 2012 Min anemon traskar runt i karet hela tiden, ser den kanske 1 gång i veckan om jag har tur... Lite trist men men. Försökte med att mata den när den var framme på ett ställe där jag ville ha den. Åt maten och sprang vidare =). På min hjälpte det inte men det skadar ju aldrig att försöka.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 9 juli 2012 Författare Dela Postat 9 juli 2012 Min anemon traskar runt i karet hela tiden, ser den kanske 1 gång i veckan om jag har tur... Lite trist men men. Försökte med att mata den när den var framme på ett ställe där jag ville ha den. Åt maten och sprang vidare =). På min hjälpte det inte men det skadar ju aldrig att försöka..Än så länge verkar jag ha haft tur och har endast flyttat på sig 2 ggr. Där den sitter nu har den suttit i 2-3 veckor såjag hoppas att den beslutar sig för att stanna där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 14 juli 2012 Författare Dela Postat 14 juli 2012 Är det ok att blanda olika saltsorter? Inte samtidigt men ett helt nytt saltmärke tex vid nästa vattenbyte?Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrRhames Postat 14 juli 2012 Dela Postat 14 juli 2012 Jag kör med Tropic Marin för det mesta. Men jag har bytt märke ibland, då jag inte har fått tag på annat. Det har inte varit nå problem.Med vänlig hälsning, Benjamin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 14 juli 2012 Författare Dela Postat 14 juli 2012 Jag kör med Tropic Marin för det mesta. Men jag har bytt märke ibland, då jag inte har fått tag på annat. Det har inte varit nå problem.Med vänlig hälsning, BenjaminTack för ditt svar, jag kör på som planerat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 16 juli 2012 Författare Dela Postat 16 juli 2012 Ska åka bort några dagar och lämna mitt kar för första gången. Nervös! Har en kompis som ska komma och mata och tömma skummaren varje dag men han vet inget om fiskar. Jag har gjort en väldigt detaljerad steg-för-steg instruktion för att han inte ska schabbla. Tyvärr känner jag inga andra med saltkar. Jag hoppas på det bästa och håller tummarna...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
heba Postat 16 juli 2012 Dela Postat 16 juli 2012 Är det ok att blanda olika saltsorter? Inte samtidigt men ett helt nytt saltmärke tex vid nästa vattenbyte?Sent from my iPad using TapatalkJag har fått rådet att byta sort emellanåt då det kan vara olika mängder/värden på spårämnen och liknande, så det rådet följer jag och har ingen negativ erfarenhet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 16 juli 2012 Dela Postat 16 juli 2012 Några tips: Mat: Dela upp maten i små portionsförpackningar, be kompisen mata en påse per gång (dagen). Osmos: fixa extra stor balja/dunk/hink och lång slang om du har någon automatik för detSkummaren, ställ in den på att skumma tort under tiden du är borta så slipper han tömma varje dag.Värme: vet inte om du har problem med det i RMS'et, men några petflaskor med vatten i frysen som du låter kompisen stoppa i om värmen sticket skyhögt.Bara några saker jag själv ordnar inför semester. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 17 juli 2012 Författare Dela Postat 17 juli 2012 Jag har fått rådet att byta sort emellanåt då det kan vara olika mängder/värden på spårämnen och liknande, så det rådet följer jag och har ingen negativ erfarenhet.Hej & Tack - en inte alltför dum idé som verkar ganska logisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 17 juli 2012 Författare Dela Postat 17 juli 2012 Några tips: Mat: Dela upp maten i små portionsförpackningar, be kompisen mata en påse per gång (dagen). Osmos: fixa extra stor balja/dunk/hink och lång slang om du har någon automatik för detSkummaren, ställ in den på att skumma tort under tiden du är borta så slipper han tömma varje dag.Värme: vet inte om du har problem med det i RMS'et, men några petflaskor med vatten i frysen som du låter kompisen stoppa i om värmen sticket skyhögt.Bara några saker jag själv ordnar inför semester.Super! - Tack för tipsen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.