Gå till innehåll

Mitt Red Sea MAX 250-projekt.


ulfsa

Rekommenderade inlägg

Jag har fått rådet att byta sort emellanåt då det kan vara olika mängder/värden på spårämnen och liknande, så det rådet följer jag och har ingen negativ erfarenhet.

Du menar att om man köper Aftonbladet ena dagen och Expressen nästa, så missar man inget...

Jag köper inte det där resonemanget riktigt, tror mer på långsiktighet och att vara konsekvent - att man lär sig var eventue3lla svagheter i sitt eget saltmärke och kompenserar för det.

Det tar ju ofta ganska lång tid att se "konsekvenserna" av ett saltbyte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 539
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Du menar att om man köper Aftonbladet ena dagen och Expressen nästa, så missar man inget...

Jag köper inte det där resonemanget riktigt, tror mer på långsiktighet och att vara konsekvent - att man lär sig var eventue3lla svagheter i sitt eget saltmärke och kompenserar för det.

Det tar ju ofta ganska lång tid att se "konsekvenserna" av ett saltbyte

Hmmm, tog en lokal butik för saltet den här gången eftersom det var slut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har en fråga ang fiskarnas avföring.

Min fiskar släpper ifrån sig en dwl avföring som flyter omkring i karet och även också lägger sig på botten och 'snurrar' omkring.

Vad kan vara lösningen på detta, kraftigare cirkulation så att det tar sig till skummaren eller är det bara att slanga upp detta oftare? Jag byter vatten en gång i veckan och försöker suga upp så mycket jag kan men detta räcker inte. Vore intressant att få ideér o synpunkter på detta om ngn har ett liknande 'provblem' och hur ni isåfall löst detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig sett något skit ligga på botten ¨så jag antar att det beror på cirkulationen!

Hmm, jepp - så är det nog. Läst att RSM's pumpar inte räcker hela vägen så en extra pump är nog det som gäller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte nyligen en tunze 6055 till mitt rsm 130 och är väldigt nöjd! Tror den skulle passa i ditt kar. Tror till och med att den mindre skulle bli perfekt.

Tack för tips! Åkte till Triton idag för att köpa en Polario 10 men de var slut men har lagt en beställning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Ser ut som kiselalger. Har du sandvändande sjöstjärnor? De gjorde susen i mitt kar iaf, allt det bruna försvann på en dag

Har ingen sjöstjärna men kanske skulle skaffa en :) Funderar på om det inte också skulle fungera att slanga upp vid nästa vattenbyte men det kanske kommer tillbaks.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...