Gå till innehåll

Mitt Red Sea MAX 250-projekt.


ulfsa

Rekommenderade inlägg

  • Svar 539
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Åh vilken fin krabba, det är synd att enda sättet att få tag på sådana i princip verkar vara att få med en med stenen man köper. Butiker brukar ha obefintligt utbud på de. Skulle vilja ha en till mitt nano annars.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina vattenvärden idag:

Temp:27

Salinitet: 1.022

KH: 7

Nitrat: 1

Fosfat: 0

Ca: 400 (oförändrat sen färra veckan)

Mg: 1170 (minskat med 60 sen förra veckan).

Allt verkar OK förutom Sinularian som varit hängig ett litet tag.

Ändrat av ulfsa
Status
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För mycket circulation just där kanske?

Ja så kan det ju vara. Ganska nyinköpt så jag flyttar tillbaks den till där jag först hade

den och den verkade trivas. Det är nog minst lika strömt där men ska prova iallafall.

Tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min temp var uppe i 28 grader idag då jag kom hem. Har fläkten på bara då belysningen är på. Det får bli 24/7 nu istället. Får se om det behövs ett kylaggregat snart. Någon som har en bra till RSM250 att rekommendera?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis upptäckt att man kan ju nästan se hur algerna växer på glaset. Skrapade rent och ett kort tag senare

låg det en grön film över glaset igen. Det är väl bara att skrapa på men en gång om dagen får räcka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som att saker och ting börjar stabilisera sig ordentlig nu med bra och stabila vattenvärden

och en skummare som fungerar utmärkt. Det enda negativa är att tre turbosar och några eremiter

har gått bort :död: Får ersätta dom i helgen.

För att ha allt hemma jag behöver ska jag också skaffa Ballingpulver för att buffra med.

Det enda som orar mig lite är att tempen går mellan 26-28 grader nu när dte har varit varmt.

Är det OK att ha denna temperaturskillnad över en dag för mer avancerade koraller än mjuka,

tex SPS & LPS?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är absolut inga problem. Så länge det inte går över 30 grader eller under 23 behöver du inte oroa dig. En så stabil temperatur som möjligt är så klart att eftersträva, men ett par graders differens över dygnet gör inget för karet och dess invånare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...