Majki01 Postat 14 april 2012 Författare Dela Postat 14 april 2012 Okej. De som kommer hända då är enbart att returen går torr och går sönder. /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?v4ymjsSent from my iPhone using TapatalkNej retur pumpen kör jag en Deltec sensor på så den stannar när nivån sjunker hehe Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 14 april 2012 Författare Dela Postat 14 april 2012 Ska du på allvar krångla ner ett 25rör hela vägen genom 40röret.. ? Ett 40 rör med minst tre börjar på ..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkNej det hade jag inte gjort Direkt under bänken i skåpet hade jag med hjälp av ett "böj kors" ledat ut 25 röret från 40 röret , sen hade syrrans man pvc svetsat igen det rummet som blir mellan 40 röret och 25 röret där 25 röret går ut ur 40 röret, så under bänken hade dom vara 2 olika igen så att säga Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 16 april 2012 Författare Dela Postat 16 april 2012 Kan man köra ozon i en bm nac6 ? Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 16 april 2012 Författare Dela Postat 16 april 2012 Om vi talar om röret som ska leda vattnet ner till sumpen, höjden på det kvittar va? Desto närmre ytan desto mindre vatten ner i sumpen vi ström avbrott det är jag med på, men om jag har det lågt under vatten ytan, det stör inte funktionen i sig va? Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 16 april 2012 Dela Postat 16 april 2012 Det riskerar att bli mer plask och skval ju längre ner vattenytan i avrinningen hamnar. Så högt rör är bättre för ljudnivån. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 16 april 2012 Författare Dela Postat 16 april 2012 Det ska ju se hemma gjort ut hahaSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Sumpen verkar kunna bli bra. Bara o bygga på den som du tänkte. Någon bild på pelarna ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NovemberRain Postat 18 april 2012 Dela Postat 18 april 2012 Schysta revpelare!Är det bara att slänga ner dom i akvariet eller behöver dom förbehandlas på något sätt? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heske Postat 18 april 2012 Dela Postat 18 april 2012 Va är det för material i revpelarna? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Schysta revpelare!Är det bara att slänga ner dom i akvariet eller behöver dom förbehandlas på något sätt?Det sägs att denna sorten ska kunna slängas ner endå, men jag kör det säkra och låter dom stå i vatten ett tag, sen ett tag i saltvatten också. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Va är det för material i revpelarna?Keramik av något slag skulle jag tro Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heske Postat 18 april 2012 Dela Postat 18 april 2012 ok, kanske en dum fråga men borde man inte kunna tillverka sån själv? Vinkelslip med stenklinga, lite revlim, nån bit vp-rör och så levandesten, eller död levandesten så slipper man skynda sig.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Jo självklart? Många som gör det Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 18 april 2012 Dela Postat 18 april 2012 Ska du ha all LS i sumpen?Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Precis Ingen LS över huvudtaget där uppe Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 18 april 2012 Dela Postat 18 april 2012 Du har väl inte avslöjat måtten ännu?Men hur många kg LS/liter kommer du att rymma i sumpen?Kommer du att köra med levande sand?Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Vet inte riktigt minst 10 kg för det har jag hemma, sen några kg till, levande sand kör jag med mycket dessutom hahaSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 18 april 2012 Dela Postat 18 april 2012 Själv lite sugen på att gömma undan lite LS, har 32 kg i mitt 175-liters. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 18 april 2012 Dela Postat 18 april 2012 Vad hade du tänkt för fiskar? Det finns många fiskar som vill ha stenar att gömma sig bland på natten. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Ingen aning om fiskar! Man ser inte dessa pelare i profil, där e många gömställe på dom! Den enda fisken jag vet till 100 procent är en dvärg kejsare, ja och sonens 2 clowner så klart! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 april 2012 Författare Dela Postat 18 april 2012 Jag har fortfarande dilemma med min ecotech radion.. jag har en nu. behöver jag verkligen 2 till ett kar som är 80 cm brett? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 19 april 2012 Författare Dela Postat 19 april 2012 Fick svar från ecotech personal, med att 1 skulle absolut va bra nog,, tvekar dock, så får bli 1 till, men ja kommer inte hänga dom i taket så försöker hitta en lösning där också.. Nu blir det en beställning på 1 chip till min mp10 så den blir w, samt en pump till men då tar jag mp10 w es direkt Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 Jag har fortfarande dilemma med min ecotech radion.. jag har en nu. behöver jag verkligen 2 till ett kar som är 80 cm brett?Räcker o räcker. Frågan är vad du får för skugga från revpelarna.. Lite trist om du kollar in i karet från gavlarna o bara ser "skugg" sidan på pelarna.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 Fick svar från ecotech personal, med att 1 skulle absolut va bra nog,, tvekar dock, så får bli 1 till, men ja kommer inte hänga dom i taket så försöker hitta en lösning där också.. Nu blir det en beställning på 1 chip till min mp10 så den blir w, samt en pump till men då tar jag mp10 w es direkt Sent from my iPhone using TapatalkVarför inte en mp40es? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 ränka en radion på en yta på 50x50 så slipper du skugga, har 3 st på 150x50x50 kar ingen skugga "alls" Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg