Gå till innehåll

Micke´s nya haha;)


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 304
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ajdå, inget kul!! *BORT*

Moderator's upplysning:
mod.gif3.9 Locka inte till lagbrott - Vi tillåter inte inlägg eller länkar som uppmanar till eller på annat sätt leder till information som direkt eller indirekt uppmanar till att begå lagbrott. Detta gäller oavsett vem som begår lagbrottet. Om någon form av lagbrott som du själv eller någon i din bekantskapskrets är skyldig till skulle ligga bakom nyttjandet av en viss produkt eller möjliggörandet av en viss händelse som diskuteras så får man inte berätta om detta lagbrott i inlägget.
Ändrat av Laggeman
Inlägg redigerat pga regelbrott.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ajdå, inget kul!! Skyll på frakten och säg att den va sönder när du öppna paketet, kanske kan du få en ny?

Lycka till med den, för att posten skall ersätta en krävs det att varan packats tillräckligt väl för att den inte skall ha tagit skada från ett 3meters fall. Kan berätta efter praktik på posten för många år sedan att man dumpar verkligen bara ner paket ivagnar som är minst 1½m höga för att inte tala om bandhanteringen och allt annat...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Öppnade och kolla i elektroniken ser bra ut! så testar igen! det enda jag hoppas på är att fläkten startar:) för rören ser hela ut i den.

Dock va pumpen för klen så jag får ordna en ny haha

Jag körde med en maxi 1000 till min kylare. Upp över kanten på ett Rsm 130.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar kylaren ? Dvs sätter du ett Max värde o den jobbar neråt (en grad) dvs vilket intervall ? Du kan säkerligen ha 28 iaf i karet utan att något tar skada.. Onödigt o köra kylaren ner än vad den måste..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte riktigt än, jag testade den genom att ställa den på 20 grader bara för att se om den funka, då startar den med lite fördröjning, ändrade den till 26 grader, då värmer den till 25 och slutar då värma, går den över 26 så börjar den kyla med en fördröjning

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den har den "dubbel" funktionen

Men jag kan stänga av värm funktionen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan du ställa olika värden på värmaren resp kylningen ?? Eller snarare ställa dom grader som den varken kyler eller värmer.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg nu att jag skrev lite otydligt, men där sitter liksom ingen värmare i kylaren utan kylaren har ett uttag på sidan där jag kopplar in värmaren, så om jag förstod info papprena rätt så slår den på 1 grad, ställer jag in den på ex 26 så slår den på värmaren under 25 och sen slår den på kylnings funktionen vid 26-27,

Så den agerar ju bara typ Termostat till doppvärmaren, men kopplar jag in en värmare med Termostat också så kan man ju trixa lite med graderna direkt på värmaren med, som "skydd" eller något.

5fc71755-7ec6-e4a8.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag ser det är det korkat att värma upp vattnet när det ändå behöver kylas senare på dagen.. Om det blir en svängning i tempen så ser jag inget fel i det.. Skulle det bli så "kallt" som tex 23-24 grader på natten i vattnet så anser jag det korkat att värma till 25-26 , föra att sen kyla så det inte bli för varmt.. Jag ser det som en dygnsrytm istället kallare på natten , skippa värmaren helt o låt den värmen som du inte kan undvika värma karet innan kylningen måste gå in.

Min egen åsikt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...