Stensson Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 Mäktigt :-)Nu börjar det närma sig ju Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mickosch Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 Mäktigt :-)Nu börjar det närma sig juDu tog mitt ord! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 Kul att du är på G. Ska bli grymt ballt att se när det är igång! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aoiitsuki Postat 27 augusti 2012 Dela Postat 27 augusti 2012 Det här kommer jag absolut att följa! Roligt att du är på G nu Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 augusti 2012 Dela Postat 27 augusti 2012 Underbart! Nu är det på gång!! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Taggen76 Postat 27 augusti 2012 Dela Postat 27 augusti 2012 Shit vad spännande!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanssanden Postat 27 augusti 2012 Dela Postat 27 augusti 2012 Kanon Larry , säg bara till om det behövs hjälp. Håller med övriga skit spännande Mvh Hans Sandén i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 27 augusti 2012 Dela Postat 27 augusti 2012 Snacka om att trissa upp förväntningarna:) Lycka till Larry! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 27 augusti 2012 Författare Dela Postat 27 augusti 2012 Tack för kommentarerna:)Meeeeee and my corals are sooo happy.Parmätning i 500 litarenNär allt (400W LED) är tänt, panelerna sitter 20cm över ytan.580 i Par (toppnotering över 600) på 30 cm djup (skulle säga att medel ligger på 570)500 på 40 cm300 på botten i framkant där inte alla dioder kommer åt, där tycker jag att det riktigt mörkt utEnbart 20K 50 W chip (monterad reflektor men inte lins)Rakt under300 i PAR på 15cm djup220 i PAR på 25-30 cm djupNär jag tänder alla "små" LED och tänder o släcker 50 WattarnaSå lägger dom till ca 100 i PAR på 30 cm djup (denna lilla övning är pillig och riktigt svår att få helt korrekt därför tar ja i lite i underkant) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 Kommit längre på ombygget ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kiwi Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 Enbart 20K 50 W chip (monterad reflektor men inte lins)Hur sitter reflektorn? Är det någon såg lr dyl? För blir väl inte mkt ljus "åt fel håll"Iom att det är chip. Dvs lyser inte på samma sätt som ex ett rör. Alt att dom inte sitter plant då förstår jag reflektorns funktion.Skickat från min Samsung galaxy S3 via tapatalk 2 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 1 september 2012 Författare Dela Postat 1 september 2012 Jepp Manne dagens 8 timmar akvariepyssel.All synlig silicon bortskuren (5 tuber vill ja minnas att ja använde), det gick åt 6 rakblad och en mattkniv. All sand ur karet (ca 300 kg hamnade i komposten), karet är skurat och skrubbat och spolat sugits ur med vattendammsugare.Har har ont i hela kroppen av att ligga på knä i karet nästan hela dagen så att inte en minut till idag :)Men i morgon hoppas jag att ja får några timmar till att börja skära till glaset till mina tre sumpar.Har fått hem ytterliggare 4 st 50 W chip med drivare samt linser samt nya drivare till mina Cree XTE (600mW) Royal Blue som ja köpt på Groupledbye.Jo så att det rullar så sakteliga framåt men detta är ett smått gigantiskt projekt så att ja tror inte att jag har karet fullt färdigt med all egengjord belysning klar förrän framåt jul.Men det ska f"""n vara saltvatten och levandesten och ett fungerande refugium igång innan septembers utgång. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 1 september 2012 Författare Dela Postat 1 september 2012 @ Kiwi,,,,,allt ljus går åt ett håll, en reflektor ser du på en av bilderna ovan.Reflektorn limmar jag direkt på "kransen" på chipet så att inget ljus alls läcker ut i sidled. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik85 Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 Kommer bli riktigt mäktigt det där. Ser fram emot att se det färdigt. :-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 drivern - mitt i bliden - bild 2 - länk tack.MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 1 september 2012 Författare Dela Postat 1 september 2012 OBS! Drivern är inte köpt "på länken".http://www.malmbergs.com/docs/ba/9974019.pdfhttps://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/datasheets/20_MAXI_JOLLY_LED12.pdf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 F-n - Jag trodde du hittat en billig väg att få tag på en av de bästa drivrarna som finns Den är hur bra som helst - men priset suger.MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 1 september 2012 Författare Dela Postat 1 september 2012 Alltså ja ser den som ett "mellansteg" till jag får tummarna ur och börjar snacka ingående med Janne. O då vill ja inte köpa på mig nått som ja inte kan använda med hans kort o program. Ja går däremot den superbilliga vägen när det gäller 50W chipen. Dom är bara aou o pau ingen möjlighet till styrning alls:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 Härligt Larry ! Åtta timmars ren hobby verksamhet.. Vad kan vara roligare.. :). Roligt att du kommit så långt.. Allt tar sin tid, är fullt medveten om detta.. Men man är ju optimist, som alltid..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 Det kommer bli riktigt bra det här känns det som! Ser verkligen fram emot att få se karet med vatten och sten i så småningom. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 september 2012 Dela Postat 1 september 2012 Vart köper du dina jolly drivare?Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 2 september 2012 Författare Dela Postat 2 september 2012 Så då är glasen till de tre sumparna klara. Men det tog en himla tid o vart inte alls så enkelt som aj trodde.Dessutom gjorde jag världens tavla, tog hem några glas som ändå skulle skrotas. Första stora rutan gick kanon, men andra ville inte dela sig så att ja tog en hammare och knackade lite lätt vid ritsen o hela skiten exploderade. En miljard glasbitar i hela uterummet. Efter en timmes dammsugning så kunde ja fortsätta,,,,,,,,,rutenf""n var härdad:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 2 september 2012 Dela Postat 2 september 2012 Ser bra ut Larry! Jag har gjort samma misstag med glas till min förra sump. Fyllde hela garaget med småbitar. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanssanden Postat 2 september 2012 Dela Postat 2 september 2012 Snyggt Larry , det går fort ser jag vad ska du ha i de olika facken från höger till vänster?Mvh Hans Sandén i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 september 2012 Dela Postat 2 september 2012 Härliga kliv du tar nu Larry! Ser riktigt bra ut, känns som det kan vara vatten i vilken dag som nu..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg