irwin_fletch Postat 4 maj 2014 Författare Dela Postat 4 maj 2014 Haha, ja det va jäkligt likt i ett snabbt ögonkast. Vet faktiskt inte vad det är för knappar, helt röda iaf. Hade varit snyggt om de haft något svart i sig också.Lite mer bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 14 maj 2014 Författare Dela Postat 14 maj 2014 Öka takten sista kvarten!Nu har jag förbättrat möjligheterna till att odla fraggar genom att skaffa ny belysning i fraggkaret. Tidigare har jag haft en halvtaskig MH-lampa som varit för svag för SPS, men nu har jag fixat en ledramp som gör att SPS också ska kunna växa till sig lite. Som T5-nörd måste jag dock säga att LED inte är min grej. Nu är väl Maxspect razor en budgetramp men usch vilket ljus jämför med T5. Dock så blir ju effekterna coola när den dimrar ner till månljuset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Haha, ja det va jäkligt likt i ett snabbt ögonkast. Vet faktiskt inte vad det är för knappar, helt röda iaf. Hade varit snyggt om de haft något svart i sig också.Lite mer bilder.[ATTACH=CONFIG]114508[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114509[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114510[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114511[/ATTACH]Läckert kar /bilder mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NovemberRain Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Riktigt fint kar, fina färger och bra storlekar på dina koraller... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Det riktigt fint nu och vilka färger sen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Fantastiskt fint akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 15 maj 2014 Författare Dela Postat 15 maj 2014 Tack ska ni ha, kul att ni uppskattar det. Kliar verkligen i fingrarna nu, skaffa ett större vore spännande ..=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Ser bra ut! Gillar hyacintusen längst bak i karet. Lite rött/rosa är aldrig fel! Vi får byta lite senare ... kalmar är ju på vägen till öland! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 20 maj 2014 Författare Dela Postat 20 maj 2014 Du är välkommen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 26 maj 2014 Författare Dela Postat 26 maj 2014 Inga nyheter.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 1 juni 2014 Författare Dela Postat 1 juni 2014 Hoppas att den kan göra lite nytta i fraggkaret. De första dagarna tyder på det i alla fall...=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 1 juni 2014 Dela Postat 1 juni 2014 Fasen vad snygg! Art? Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 1 juni 2014 Författare Dela Postat 1 juni 2014 Den är köpte som Halichoeres richmondi men är ju inget jag vet säkert ... =) Men jag gillar den! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 13 juni 2014 Författare Dela Postat 13 juni 2014 Äntligen har jag fått min "vad det nu är" att trivas i mitt huvudkar... Den har gått i fraggkaret över ett år nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 13 juni 2014 Dela Postat 13 juni 2014 Väldigt snygg! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 13 juni 2014 Dela Postat 13 juni 2014 wellsophyllia/trachyphyllia skulle jag gissa på. Snygg! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 13 juni 2014 Författare Dela Postat 13 juni 2014 Haft diskussion tidigare i tråden och gissningarna är många. Skelettet är helt runt och den liknar inte de trachy jag haft tidigare. Den har två munnar och är helt platt när den inte blåser upp sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 24 juni 2014 Författare Dela Postat 24 juni 2014 Lite tillväxt på en fragg. En dryg månad mellan bilderna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 24 juni 2014 Dela Postat 24 juni 2014 galet bra tillväxt!Syns även på dom andra korallerna du fått med på denna bilden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 24 juni 2014 Dela Postat 24 juni 2014 Snyggt, kanontilllväxt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 24 juni 2014 Dela Postat 24 juni 2014 en dryg månad bara? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 25 juni 2014 Författare Dela Postat 25 juni 2014 Japp, 5 veckor tror jag att det är! Mina SPS har växt riktigt bra sedan jag buffrade upp mitt kaliumvärde. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 25 juni 2014 Dela Postat 25 juni 2014 Jag fick samma effekt när jag doserade kalium.Saltet som jag körde med hade ett kaliumvärde på 250 vilket gav ganska ledsna koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 25 juni 2014 Författare Dela Postat 25 juni 2014 Exakt samma sak för mig, använde du tropic marine pro reef? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 25 juni 2014 Dela Postat 25 juni 2014 Javisst var det Tropic Marine!Hädanefter blir det KZ trots att det kostar multum. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.