Gå till innehåll

Fel ni hittat i samband med uppdateringen den 30 juni 2012...


Benighted

Rekommenderade inlägg

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Okey såg det nu att det finns två appar att köra för att komma åt sidan via mobil enhet som telefon eller surfplatta

Vill man inte köra dessa så ta bara avbryt så kommer man till samma design som en vanlig webbläsare

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själva sökfunktionen. Jag som är nybörjare och som många andra så är det inte jätte kul at fråga alla andra om hjälp utan man borde kunna hitta information enkelt själv.

Tex vodkametoden. Söker jag på vodkametoden nu så kommer det upp en massa olika trådar.

Jag ser då ca 22st trådar om folks akvarium och 3st om vodkametoden.

//Sohl

Michael, prova avancerad sökning, och ändra att den bara söker i rubriken (se bifogad bild).

Då får du endast 8 sökresultat, som dessutom är relevanta... :)

post-4653-14468925943338_thumb.jpg

Om det är ett ord som inte finns så många gånger, och man inte vill söka igenom 1000 inlägg i en tråd, kan man välja att istället visa inlägget som ordet står i.

post-4653-14468925943601_thumb.jpg

Hoppas att detta kan hjälpa dig... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey såg det nu att det finns två appar att köra för att komma åt sidan via mobil enhet som telefon eller surfplatta

Vill man inte köra dessa så ta bara avbryt så kommer man till samma design som en vanlig webbläsare

Men är det så att ni reggar sidan på "ForumRunner" ?

Mest för när man går in på er sida så är det det programmet som sidan väljer att man skall ladda ner och det kostar 15kr mest så ni reggar den där eller så får ni ta bort funktionen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men är det så att ni reggar sidan på "ForumRunner" ?

Mest för när man går in på er sida så är det det programmet som sidan väljer att man skall ladda ner och det kostar 15kr mest så ni reggar den där eller så får ni ta bort funktionen.

Har valt att inte köra med forum runner just för att den kostar (förhoppningsvis kommer vi kunna erbjuda en gratisapp i framtiden, men är en bit kvar innan vi är där), tyvärr så var den aktiverad by default (gillar inte när programvara gör sånt).. Tror jag stängt av den nu men om nån kan bekräfta det så vore det bra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har valt att inte köra med forum runner just för att den kostar (förhoppningsvis kommer vi kunna erbjuda en gratisapp i framtiden, men är en bit kvar innan vi är där), tyvärr så var den aktiverad by default (gillar inte när programvara gör sånt).. Tror jag stängt av den nu men om nån kan bekräfta det så vore det bra...

Vad menar du med att den kostar?

Jag tog en snabb till på hemsidan, och den är gratis för forums.

Den kostar om man vill skriva, precis som Tapatalk (fast Forum Runner är billigare)

Det är väl ingen nackdel att stödja båda?

Ändrat av Yodelking
Verkar som om gratisversionen av Forum Runner inte är tillgänglig längre...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med att den kostar?

Jag tog en snabb till på hemsidan, och den är gratis för forums.

Den kostar om man vill skriva, precis som Tapatalk (fast Forum Runner är billigare)

Det är väl ingen nackdel att stödja båda?

Du har som vanligt rätt :) har registrerat SG på forum runner nu med, det jag reagerade mest på när de gjorde reklam var att man skulle tjäna pengar på reklam, vilket jag inte vill att vårat forum ska bli någonstans ett tillhåll för Google AdSense reklam...Men verkar som man kunde avaktivera det, så förhoppningsvis ska det inte vara massa reklam där...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min högt älskade "Vad är nytt" knapp visar inte längre trådar utan inlägg. Inte lika praktiskt.

Annars så, jo det ser rätt fräscht ut, inte så tokigt. Det som vore bra att pilla på är att även korta inlägg, bara nån rad eller så, blir rätt långa. Vore en poäng att försöka komprimera det lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Bygert, kollar man på inlägg #25, där Jani skrivit 1 rad, sen kommer reg.datum, Namn osv i ett rutmönster som tar mycket plats, för att till sist avslutas med en jääättesignatur... :)

Kan inte signaturen komma i höjd med "Regdatum"?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oj vad man blev nere när jag gick in på sidan, Lunarstorm? :o någon måste ju va negativ! då får det tyvärr bli jag! det va bättre innan!

Jag gillade också det gamla utseendet mer, men spelar egentligen mindre roll för mig iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oj vad man blev nere när jag gick in på sidan, Lunarstorm? :o någon måste ju va negativ! då får det tyvärr bli jag! det va bättre innan!
Jag gillade också det gamla utseendet mer, men spelar egentligen mindre roll för mig iaf.

Lookie lookie

Förstod att det skulle finnas en del som uppskattade den gamla looken mer, av flera olika skäl, därför jag valt att ha kvar den som valbart, ska försöka göra det lättare att välja look snart...

Är även själv lite sugen på att göra ett minimalistiskt tema, utan allt för mycket "krusiduller", för jag kan gilla riktigt enkla funktionella teman, gäller bara att man lyckas få det att spela väl med vBulletin...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min högt älskade "Vad är nytt" knapp visar inte längre trådar utan inlägg. Inte lika praktiskt.

Annars så, jo det ser rätt fräscht ut, inte så tokigt. Det som vore bra att pilla på är att även korta inlägg, bara nån rad eller så, blir rätt långa. Vore en poäng att försöka komprimera det lite.

Det kommer vara en inkörningsperiod nu med nya vBulletin 4.2.0 då menysystemet ändrats helt från grunden, att få det du vill ha kan du fortfarande få genom att klicka på "Vad är Nytt" och sen på raden under som är en undermeny egentligen, klicka på "Nya inlägg"...då får du det gamla om jag inte missminner mig? vi får se hur vi ändrar runt i sakerna vartefter tiden, därför det är så viktigt att ni påpekar saker som kan bli bättre, för det där är inget jag tänkt på då jag aldrig använder "Vad är Nytt"... så bara kasta in idéer så försöker vi koka ihop nån soppa som passar de flesta :)

Jag håller med Bygert, kollar man på inlägg #25, där Jani skrivit 1 rad, sen kommer reg.datum, Namn osv i ett rutmönster som tar mycket plats, för att till sist avslutas med en jääättesignatur... :)

Kan inte signaturen komma i höjd med "Regdatum"?

Höff, den här typen av påhopp kan jag inte låta gå förbi utan bestraffning ;) Finns flera saker att kommentera på, ja min signatur är stor, ouppdaterad och i allmänhet i behov av lite kärlek, sen håller jag helt med om att det är lite konstigt med signaturen, men det är nåt med vBulletin som gör att man inte kan göra så mycket åt det.. Men ska ha med det i tankarna när jag pillar på ett minimalistiskt tema...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lookie lookie

Förstod att det skulle finnas en del som uppskattade den gamla looken mer, av flera olika skäl, därför jag valt att ha kvar den som valbart, ska försöka göra det lättare att välja look snart...

Är även själv lite sugen på att göra ett minimalistiskt tema, utan allt för mycket "krusiduller", för jag kan gilla riktigt enkla funktionella teman, gäller bara att man lyckas få det att spela väl med vBulletin...

Gjorde som det stod! men får inte tillbaka det gamla endå faktiskt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer vara en inkörningsperiod nu med nya vBulletin 4.2.0 då menysystemet ändrats helt från grunden, att få det du vill ha kan du fortfarande få genom att klicka på "Vad är Nytt" och sen på raden under som är en undermeny egentligen, klicka på "Nya inlägg"...då får du det gamla om jag inte missminner mig? vi får se hur vi ändrar runt i sakerna vartefter tiden, därför det är så viktigt att ni påpekar saker som kan bli bättre, för det där är inget jag tänkt på då jag aldrig använder "Vad är Nytt"... så bara kasta in idéer så försöker vi koka ihop nån soppa som passar de flesta :)

Njaä, klickar jag på "Nya inlägg" och sen i listen som kommer väljer "Nya inlägg sen förra besöket" så får jag ju fram en lista på uppdaterade trådar. Med två klick och lite dragning. Förut fick jag det direkt på "Vad är nytt" med ett klick, ingen undermeny där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Njaä, klickar jag på "Nya inlägg" och sen i listen som kommer väljer "Nya inlägg sen förra besöket" så får jag ju fram en lista på uppdaterade trådar. Med två klick och lite dragning. Förut fick jag det direkt på "Vad är nytt" med ett klick, ingen undermeny där.

Testa nu då, borde funka som du vill?

/J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...