Gå till innehåll

Fel ni hittat i samband med uppdateringen den 30 juni 2012...


Benighted

Rekommenderade inlägg

I denna tråden kan ni skriva fel ni kan se i forumet efter uppdateringen den 30:e juni 2012...

Kända fel:

  • Vissa översättningar saknas... Den svenska översättningen är inte klar riktigt ännu, så vi får leva med det ett tag..

  • Nya inläggs texten uppe i högra hörnet saknas...
  • Reklambanners saknas (felet har funnits sen vi ändrade DNS, har inte hittat det exakta felet än)...
  • Radbrytningar saknas i akvarieinfo...
  • Menysystemet inte helt rätt... (Hem saknas, vissa saker skiftar osv)...
  • Markera alla annonser som lästa saknas...
  • Markera annons som såld funkar inte...
  • Ikonen för guiden är vBulletins inte vår egen gula fisk... FIXAT.. (kan kräva att man rensar cachen innan det syns)..
  • För liten undre list i inläggsrutorna så tacka hjärtat och rapportera inlägg kapas av lite...
  • Radavståndet i Nya inlägg är för stort...
  • Startsidan syns inte
  • Länkträdet i varje tråd saknas numera, det var smidigt tidigare ifall man ville gå ut i samma kategori man befann sig i för att leta upp andra trådar i ämnet.
  • När man är inne på meny "Forum" så är där för många undermenyer så de flyter samman med avancerad sök. (Vid låg upplösning)

Ändrat av Benighted
Updaterade listan
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det saknas radbrytningar vid akvarieinfo. Detta felet har kommit tidigare, och då fixade Jani det.

post-4653-14468925930823_thumb.jpg

Kanske samtidigt ska ändra så att man kan välja LED bland ljuset man har?

Inga banners visas i bannerrutan heller... :)

Ändrat av Yodelking
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig på hur huvudmenyerna ändras helt i onödan som jag ser det.

Det är den tredje av de tre listerna det gäller. Den översta Börjar med "Välkommen inloggningsnamn "och slutar med "Logga ut". Den är helt stabil och bra.

List nummer två börjar med "Forum" och slutar med "Nya inlägg" Helt stabil och bra.

List tre börjar med "Forum". Varför det? Den länken finns ju redan fem millimeter högre upp. Men inte om man är under "Vad är nytt"!

Sedan kommer "Nya inlägg" Varför det? Den länken finns ju också i listen ovanför.

Är man på "Om SG" försvinner den tredje listen helt!

Jag skulle vilja att den tredje listen alltid har samma utseende och inte dubblerar funktioner i listen ovanför.

Personligen vill jag alltid kunna se länken till "Medlemslista" (i sämsta fall under "nätverk" men helst direkt.) och jag vet att det finns andra medlemmar som alltid vill kunna se länken till "Annonser"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra med feedback här ser jag, skönt att sidan står upp i.a.f. :) Hela meny-systemet är nytt i den här versionen av vBulletin, migrationen verkar ha gjort att vissa saker är annorlunda, ska kolla in och jämföra med det gamla... Uppdaterar listan i första inlägget med saker som ni tagit upp..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en grej som kanske inte hör hemma i den här tråden men jag chansar på det.

Själva sökfunktionen. Jag som är nybörjare och som många andra så är det inte jätte kul at fråga alla andra om hjälp utan man borde kunna hitta information enkelt själv.

Tex vodkametoden. Söker jag på vodkametoden nu så kommer det upp en massa olika trådar.

Jag ser då ca 22st trådar om folks akvarium och 3st om vodkametoden. Om jag skriver euphyllia så kommer det inte upp en enda tråd angående euphyllia.

Det jag försöker säga är att sökfunktionen måste bli bättre. Om Någon vill ha hjälp med något så skriver man en tråd och får svar och sn är den långt borta i arkivet.

Att samla alla småtrådar om tex euphyllia i en stor tråd om euphyllia så man kan finna sin information utan att det ska ta 2 immar att gå igenom alla andra trådar för att hitta det man söker.

Så svårt borde det inte vara att fixa. Bara göra den här sidan mer attraktiv,enklare och mer användarvänlig för nybörjare.

//Sohl

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en grej som kanske inte hör hemma i den här tråden men jag chansar på det.

Själva sökfunktionen. Jag som är nybörjare och som många andra så är det inte jätte kul at fråga alla andra om hjälp utan man borde kunna hitta information enkelt själv.

Tex vodkametoden. Söker jag på vodkametoden nu så kommer det upp en massa olika trådar.

Jag ser då ca 22st trådar om folks akvarium och 3st om vodkametoden. Om jag skriver euphyllia så kommer det inte upp en enda tråd angående euphyllia.

Det jag försöker säga är att sökfunktionen måste bli bättre. Om Någon vill ha hjälp med något så skriver man en tråd och får svar och sn är den långt borta i arkivet.

Att samla alla småtrådar om tex euphyllia i en stor tråd om euphyllia så man kan finna sin information utan att det ska ta 2 immar att gå igenom alla andra trådar för att hitta det man söker.

Så svårt borde det inte vara att fixa. Bara göra den här sidan mer attraktiv,enklare och mer användarvänlig för nybörjare.

//Sohl

Problemet är att folk skriver i sina egna trådar om olika saker i stället för att ha en struktur, Om man går in på rätt huvudsidor som finns och skriver där så hade det varit lätt att hitta.

Så det är inget man kan lösa i sök utan helt enkellt så måste folk bli bättre på att välja rätt forum där man skriver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig där Hermanbrute, det är jättesvårt med sökningarna, det räcker ju med att nån skriver ett ord för att tråden ska komma med i sökningen, så söker du på vodkametoden nu när du skrivit det i den här tråden, så kommer denna tråden att dyka upp i sökningarna, inget man kan göra åt tyvärr... Det man kan göra är att om en tråd är riktigt bra och innehållsrik att man ber en moderator att göra markera den som viktig, så att det är lätt att hitta när vi kollar i forumen efter nåt speciellt...

Betygsätt och lägg in taggar på trådar med så blir det lättare att sålla i skörden av träffar, det är nånting vi är dåliga på på det här forumet, och att betygsätta på ett seriöst sätt, att ge höga betyg till en tråd med bra information, inte bara för att det var en kompis som startade den eller så..

Vi kanske ska försöka göra så att "taggningsrutan" är lite mer synlig, den är rätt långt ner på sidan just nu... hmm...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra nike83, en sak vi moderatorer som testat den här looken under en tid också reagerat på, men inte löst ännu, vet inte om det är mallen vi kör med som har problemet eller nåt annat, Wrang är ju den som har bäst koll på dessa sakerna med pillet i vBulletin att göra egentligen, jag är mer den som ser till att servrarna funkar som det ska osv..

Men lär mig med tiden hur man fixar även dessa saker, men frustrerande ibland att man inte kan fixa en länk till hemsidan i menyerna :P speciellt nu när det finns 3 olika menysystem, gamla, nya, och nått tillägg vi har, förhoppningsvis fixar det nya så att allt sånt går att fixa med vBulletin standard, istället för plugins...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjärtat i Tack är inte helt inte Raportera inlägget heller.

Den gråa listen skulle vara en 2 mm sörre.

har letat efter detta. Alt. är att ha gråa ikoner.... Eller om någon vill göra små snygga ikoner som får "plats"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...