Gå till innehåll

Mata fiskar med fluglarver?


Aquario

Rekommenderade inlägg

Jag undrar om man kan mata fiskarna med fluglarver som finns ute vid källsorterings soptunnorna? Det är mest för omväxling i utfodringen och det är gratis. Skulle fisken bli sjuka eller riskera att dö om jag matar dem med det?

MVH!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tack bra ide´

Men jag tänkte mata en och en via en pin-sett. På så vis blir inga larver kvar i karet.

Men tänk "Bear Grills" han äter ju maggots av döda djur, maggoten lever och är därför ätbara! Jag tänker att det mesta som åker ner i magsäcken dör/förstörs. Men jag vill inte på stå att jag vet allt... Jag bara säger....-haj-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj mata pytte flugor med pincett? Det låter som en riktig utmaning faktiskt, vi "föder upp" flugor i skolan för vissa av våra grodor och jag tror det kan bli en riktig utmaning att få dom fast på pincetten och sen lyckas hålla kvar den till en fisk kommer. Men man kan ju alltid prova! :)

Jag säger inte att de inte är ätbara för det är klart eftersom vissa djur äter detta, men jag vet ingen saltvattensfisk som äter bananflugor och tror därför det finns mycket bättre foder för fiskar än just flugor. Men som sagt gör det ingen skada och som ett gott komplement, så varför inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Odla dem är kanonlätt.

Ett halvt grishjärta i nät och en spann med strimlade tidningar eller spån under... bara att plocka...kanon att agna med om man fiskar, rena och fina och smäller bra om man trampar på någon... ;)

Jag vet många tycker det är skitäckligt... men det är det mycket som är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...
Jag undrar om man kan mata fiskarna med fluglarver som finns ute vid källsorterings soptunnorna? Det är mest för omväxling i utfodringen och det är gratis. Skulle fisken bli sjuka eller riskera att dö om jag matar dem med det?

MVH!

Är det ingen som provat?

borde vara kanon, mycket protein ( människor kan också äta dem.......men då skall man nog svälta ordentligt innan)

finns även att köpa hos fiskebutiker (bete) fråga efter maggots.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...