Gå till innehåll

Korallträff på Sjöfartsmuseet Akvariet lördagen den 13oktober - OBS nytt datum


Rekommenderade inlägg

Välkommen till Sjöfartsmuseet Akvariet lördagen den 20 Oktober!

Vi fortsätter med våra korallträffar där saltvattensakvarister kan träffas och byta koraller, mingla, dricka kaffe och te, och titta in bakom kulisserna.

Starttid kl 16:00 och ingen bestämd sluttid. Museet stänger kl 17:00 så efter det kör vi extraöppet enbart i akvariet.

Inträde är gratis för besökare som skall vara med på korallträffen, precis som tidigare.

Vill man ändå köpa biljett så kostar den 40:- och fungerar som årskort hos oss och fyra museer till i Göteborg. Se hemsida för mer info årskort.

Frågor kan tas här på tråden eller mailas på david.sallstrom@kultur.goteborg.se

Mvh

Akvariet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en enkel lösning.. Ta med er fraggar som ni är redo att sälja för en 50lapp.. Lämna resten hemma..

Vore en intressant lösning iaf.. Tyckte också det var lite ocker priser på förra träffen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kanske borde dra förbi ted inna träffen och köpa upp alla fraggar finns nog en del cash att tjäna =D

Skämt åtsido, kan inte förstå att folk betalar så mycket för en frag de inte ens ser färgerna på. problemet ligger säkert i att många inte orkar/har tid att åka ut till butikerna nära göteborg då de är lite utanför stan.

man kan inte mer än informera folk o hoppas de läser

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Noterat. Bara folket som säljer inte tar ockerpriset som sist för sina fraggar...

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Ockerpriser eller inte? Vad får ni för era 39 kronor då? Har ni inte ledsnat på hysterix och grön Montipora? Om jag ska pilla i mitt akvarium med risk att korallerna lossar från stenarna så att jag får limma om dem. sedan fragga dem på stenar, packa dem i påsar. Märka med namn, packetera i låda. Fylla på akvariumet med nytt saltvatten. Åka 15 mil. 39 spänn glöm det. Hoppas att ni får intressanta akvarium. Jag säger inte att 200 kronor är ok för en fragg, men 39 kronor är inte heller ok. Det är helt enkelt för mycket jobb.

75-100 är ett rimligt pris tycker jag.

//Henric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ockerpriser eller inte? Vad får ni för era 39 kronor då? Har ni inte ledsnat på hysterix och grön Montipora? Om jag ska pilla i mitt akvarium med risk att korallerna lossar från stenarna så att jag får limma om dem. sedan fragga dem på stenar, packa dem i påsar. Märka med namn, packetera i låda. Fylla på akvariumet med nytt saltvatten. Åka 15 mil. 39 spänn glöm det. Hoppas att ni får intressanta akvarium. Jag säger inte att 200 kronor är ok för en fragg, men 39 kronor är inte heller ok. Det är helt enkelt för mycket jobb.

75-100 är ett rimligt pris tycker jag.

//Henric

Hallå eller jag har inte sagt nått om 39:-

Så citera från rätt inlägg

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ockerpriser eller inte? Vad får ni för era 39 kronor då? Har ni inte ledsnat på hysterix och grön Montipora? Om jag ska pilla i mitt akvarium med risk att korallerna lossar från stenarna så att jag får limma om dem. sedan fragga dem på stenar, packa dem i påsar. Märka med namn, packetera i låda. Fylla på akvariumet med nytt saltvatten. Åka 15 mil. 39 spänn glöm det. Hoppas att ni får intressanta akvarium. Jag säger inte att 200 kronor är ok för en fragg, men 39 kronor är inte heller ok. Det är helt enkelt för mycket jobb.

75-100 är ett rimligt pris tycker jag.

//Henric

Tycker absolut det finns fraggar som

Är värda 200 pix.. Samtidigt finns det fraggar som inte går att sälja för 39 ens, då marknaden är mättad typ.. Som tex grön montipora..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nyheter inför korallträffen den 13 oktober!

Denna gång har vi lyckats att få in minst tre spännande föredragshållare! Just nu håller vi på att snickra ihop ett schema för dagen och vi försöker få ut det så fort vi bara kan.

Föredragen kommer att hållas i vår hörsal och kommer starta redan under förmiddagen. Vi har ett begränsat antal platser i hörsalen och så snart vi får schemat klart och postat det går det bra att ringa och boka.

OBS! Än går det ej att boka! Vi jobbar på att få fram ett bokningssystem.

Inträde kommer fortfarande vara gratis.

Antalet platser på korallträffen, som vi kommer att börja runt 16:30, är INTE begränsad. Så om platserna tar slut på föredragen går det bra att komma och mingla med föredragshållare och andra akvarister i Akvariet efteråt.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...