Gå till innehåll

Wrang´s Percula 90 - Akvarium nerlagt


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 451
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Skitsnyggt Christian!!

Kommer bli kanon när allt växt till sig lite, redan nu snyggt, men kan tänka mig om ett år eller så!

:)

tackar. Så sant allt é klart å perfekt lagom tills man går i köpa hus planer å måste flytta allt men då är ju alla stora å lagom till mitt nästa projekt :kung

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar. men har vart på gång flera gånger att slänga denna kamera (konica minolta Z5) vill sig inte alls alltid. Är nog som man ej alltid lyssnat att man får fota mycket å labba med olika inställningar för att få till ett bra kort

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Dagsfärsk bild efter krashen jag hadde för två veckor sedan. Skulle testa sockermetoden.

Resulterade att hela karet blev mjölkigt, skummaren skummade över varjedag. korallerna bleknade och många gick där bort. trodde det skulle bli helt dött men efter 120liters vattenbyte så kanske detta gjorde susen

Bild från idag 20061217

20061217_akvariet.jpg

Min ögonsten till blå accropora dog bara halva korallen och bröt därför bort detta. Nu så lyser den så fint blå igen...

20061217_blue_acropora.jpg

Himmla intressant att se vilken levnadskraft koraller kan ha. Såg verkligen mörkt ut. Hela korallen var ljus ljus å massor av vita fält. Trodde att allt var kört

20061217_rosa_fluffig.jpg

En rosa fluffig korall jag köpte till min sambo för nån månad sedan. Nån som vet vad den heter!??

Funderar om det är en Scleronephthya sp

Står till höger i karet nere vid botten.

Har för övrigt satt in en 12000L/H stream pump som körs med IKS:en i slumpmässig på mellan kl 10.00-19.00 i 35sekunder.

Alla ser ut att gilla det. Koraller som fiskar

Denna stream pump sitter bakom LS:en och mynnar ut i en spricka under den blåa

cromisen till höger

20061217_pavona_cactus.jpg

Min Pavona Cactus jag fick hem sommras

20061217_gr_n_hysterix.jpg

Grön Hysterix.

Klarade sig efter krashen. Blev vit på insidan men bröt av detta.

20061217_green_montipora.jpg

Min Montipora capricornis trivs bra den med

20061217_orange_montipora.jpg

Nån Orange montipora

Nått som förbryllar mig efter denna sockermetods krash så har korallerna fått tuppjuck. Polyperna står rätt ut å färgerna är grymma.

Varför?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla. Har haft en down period nu ett bra tag men efter detta så känns det mer taggat igen.

Nja socker vet jag inte kanske nån bit i veckan ;)

Köpte idag lite aminosyror idag

ReefStar Aminos 16 aminosäuren

Alanin, Arginin, Glyserin, histidin, isoleucin, Leucin, Lysin, Methionin, Phenylalanin, Prolin, Serin, Taurin, Threonin, Tryptophan, Tyrosin, Valin

från coralsands

1 droppe per 100L/dag

Svärd. Vad menar du :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...