_Manne_ Postat 9 februari 2013 Dela Postat 9 februari 2013 Nej för tusan den är ju från din bytta.Korallen vet jag.. Men tänkte på "ljuset"Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 9 februari 2013 Författare Dela Postat 9 februari 2013 Jo ja fattade det efter 5 sekunder o la till lite text i mitt meddelande:):) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 februari 2013 Dela Postat 9 februari 2013 Jo ja fattade det efter 5 sekunder o la till lite text i mitt meddelande:):)Kul att du fick ena tummen ur o fick upp ljuset..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 februari 2013 Dela Postat 9 februari 2013 Nu vore kanske en sned helbild på sin plats... Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 9 februari 2013 Författare Dela Postat 9 februari 2013 Tyvärr är det bara en panel, men det är bara CREE i som drivs rätt hårt. Så att ljustillskottet är rätt bra. 150 matade watt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 9 februari 2013 Författare Dela Postat 9 februari 2013 Nu vore kanske en sned helbild på sin plats... Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkDet kommer:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 februari 2013 Dela Postat 9 februari 2013 Tyvärr är det bara en panel, men det är bara CREE i som drivs rätt hårt. Så att ljustillskottet är rätt bra. 150 matade watt.Nu låter det helt plötsligt halvfärdigt.. Har hört 300 tidigare..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 9 februari 2013 Författare Dela Postat 9 februari 2013 Jupp bara halvfärdigt:)Det blir 4 ramper istället för 3. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 februari 2013 Dela Postat 9 februari 2013 Jupp bara halvfärdigt:)Det blir 4 ramper istället för 3.Då är 4an Nästan klar med tolkar jag det som Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 10 februari 2013 Dela Postat 10 februari 2013 Kanon fina koraller...Vill ha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 10 februari 2013 Dela Postat 10 februari 2013 Fan så snyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dicken Postat 10 februari 2013 Dela Postat 10 februari 2013 Brukar vara en sådan som bara tittar utan att kommentera.. men det går ju inte att låta bli nu! Helt otroliga kulörer jätte vackert. Ni måste vara stolta! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 10 februari 2013 Författare Dela Postat 10 februari 2013 Tack för de trevliga kommentarerna:)Mannen som skulle ta en helblid verkar vara inne i en svacka,,,,,,,,,,men han kommer igen en annan dagFår bli en bild på en Pocillopora som gillar läget. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 12 februari 2013 Dela Postat 12 februari 2013 Snyggt! Ser ut sim att det växer på fint i ditt kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 12 februari 2013 Författare Dela Postat 12 februari 2013 Tack Johan!Det växer absolut inte så att det knakar men någorlunda ok.Den Brungröna acron växer nu med ett par cm i månaden och jag tycker att det är den grannaste korallen i byttan.En annan favorit är den ljusgröna grenväxande Montiporan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 13 februari 2013 Dela Postat 13 februari 2013 Jäklans va grön din gröna montipora är! Även den andra montoporan i bakgrunden ser väldigt grön ut. Vad tillsätter du i ditt kar igentligen? Grön karamellfärg!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 13 februari 2013 Dela Postat 13 februari 2013 är det en montipora rainbow där bakom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 februari 2013 Dela Postat 13 februari 2013 Larry kör med lite spårämnen;).. Montiporan i bakgrunden är en montipora confusa..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 13 februari 2013 Författare Dela Postat 13 februari 2013 Jupp,,,, mycke Jod och lite järn och Strontium.Sen kör ja dessutom med Aminosyror för tillfället.Det enda som inte trivs för tillfället är mina macroalger, dom växer överhuvud taget inte alls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 13 februari 2013 Dela Postat 13 februari 2013 Okej! När jag ligger lågt i ca så märker jag det på just kalkalger ( macroalger) Ta en titt så du ligger rätt i ca... Inte för att jag tror att det är det i ditt fal när du har så fina koraller i övrigt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 16 februari 2013 Författare Dela Postat 16 februari 2013 Har haft Ballsam och Atlas och Hans/Drakfisken på besök idag. Alltid kul med besök. Tack för att Ni kom:)Det blev lite väl forcerat med siste man, för att ja står justnu mitt i maten till 8 pers som kommer om en timme. Sorry Hans vi får ta ett längre möte längre fram:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 16 februari 2013 Dela Postat 16 februari 2013 Tack själv för titten. Va verkligen inspirerande. Ett verkligt snyggt och maffigt kar du har..Stort tack..Mvh Nicklas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 16 februari 2013 Dela Postat 16 februari 2013 Har haft Ballsam och Atlas och Hans/Drakfisken på besök idag. Alltid kul med besök. Tack för att Ni kom:)Det blev lite väl forcerat med siste man, för att ja står justnu mitt i maten till 8 pers som kommer om en timme. Sorry Hans vi får ta ett längre möte längre fram:)Absolut ingen fara Larry! Och jag kommer gärna fler gånger. Här är en bild på den gula Porites'en jag pratade om.Det är inte den snabbaste växande SPS-korallen men visst växer den. Och den brukar kunna behålla en fin gul färg så länge det inte finns för mycket fosfat tillgängligt i vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 16 februari 2013 Dela Postat 16 februari 2013 Den var häftig Hans. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 16 februari 2013 Dela Postat 16 februari 2013 Har haft Ballsam och Atlas och Hans/Drakfisken på besök idag. Alltid kul med besök. Tack för att Ni kom:)Det blev lite väl forcerat med siste man, för att ja står justnu mitt i maten till 8 pers som kommer om en timme. Sorry Hans vi får ta ett längre möte längre fram:)Tack för titten. Lite själavård att få prata med en grabb med samma sjukdomsbild/diagnos (nörd tror jag det kallas) som en själv : )Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.