Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Tack:)

Lite kul att det kom med 21 fiskar på bild två. Alla 12 Chromis är där men stimmet behöver bli några till för att vara komplett.

Sen står ett 15 tal Anthias högst på listan,,,,meeeen de får allt vänta till efter sommaren.

Då borde övre vattenlagret vara tipptopp, sen vill ja ha en massa småfisk till nedre lagret,,,,,,jag tycker om att drömma för att då finns det chans att någon dröm går i uppfyllelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snabb ökning stannar definitivt tillväxten, men jag får betydligt sämre tillväxt när KH är uppåt 10.

Bäst verkar mitt kar funka med ett KH på 6-8, går ja lägre än 5 så får ja knepigt pH på förmiddagen (å andra sidan så kommer ja inte under, jag tror att CaCO3 går i lösning i de suraste ställena) dessutom så tror ja att korallerna får problem i Kalcifieringen). går jag över 10-11 får ja ingen tillväxt heller:)

Lägger till en närbild på min finfina Hystrix

post-5316-14468929100246_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Daniel:)

VÄS (ca 1 cl om dagen på eftermiddagen), ny fosfatremover, och en mycke väl fungerande skummare har verkligen skruvat till färgerna.

Skummar ur en liter om dan just nu, får tömma skummarkoppen dagligen.

Har ingen bakteriehinna att tala om på framrutan, skrapar var 3e-4e dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...