Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Den blå Acron vill inte rusa ista, men den har tagit sig ordentligt vid foten och blivit grövre så att än är inte hoppet ute.

O Pavonan växter lite sådär, men det gör o andra sidan även mina två andra sorter Kactus.

Har ju som sagt även ett större Cyanoutbrott, bytte ut ca 1 kg fosfatremover och har rengjort skummaren och fått igång skummarpumpen på ett bra sätt.

Har även doserat KNO3 samt startat igång VÄS. Allt för att minska fosfat och förhoppningsvis även därmed Cyanon.

post-5316-14468928825527_thumb.jpg

post-5316-14468928825064_thumb.jpg

post-5316-1446892882529_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är ju fortfarande jäkla snygg i färgen där den sitter , borde ju vara ett positivt besked kan man tycka..

Då bör det vara ljuse nog för den.. Har för mig du hade en pump riktad mot där ungefär..frågan är om det räcker då med flödet ??

Vi får väl ha det berömda Tålamodet..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset,, ja ska se om 1 kg Alu/Järn remover kan räcka för att strippa vattnet.

Korallerna har väldigt fina färger så att ja har nog inte jättemycke fosfat, utan den dåliga skummningen kanske bara surade ner vattnet tillräckligt för att Cyanon skulle få fördel.

Jo den Acron har en grymmefärg och verkar att trivas, den kanske bara behöver ställa in sina Zooxantheller lite mer mot ljustet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan jag också reka faktiskt.. Funkar fint.. Dock ett fel.. Prislappen..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

En sådan flaska sänker fosfaten betydligt mer och mkt mer kontrollerat än tex 1 liter absorber av tex deltec aquacrown som ligger ca på samma pris nivå. Jag har aldrig fått de färger med absorber som jag uppnått med ultralife remover. Lätt att droppa i bara och funkar super som jag uttryckte det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sådan flaska sänker fosfaten betydligt mer och mkt mer kontrollerat än tex 1 liter absorber av tex deltec aquacrown som ligger ca på samma pris nivå. Jag har aldrig fått de färger med absorber som jag uppnått med ultralife remover. Lätt att droppa i bara och funkar super som jag uttryckte det.

Absolut en bra produkt.. Har själv som sagt kört slut på en flaska lite längre bak i tiden..Tråkigt inköp bara..

Som tur är det nu så att Larry bor ca 17minuters körväg från oceanakvarium.. Som har väldigt bra pris på både järn resp alu remover.. Larry har en fantastisk kunskaps bank runt hörnet som vi säger.. Bara se på hans kar! Mäktigt!! Är ordet..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror dock att det inte bara är lantanclorid i ultra lifes flaska. ren lantanclorid skall ju sänka Kh rätt kraftigt har jag hört + att effekten är mkt sämre mot ultra lifes preparat. Nu hör inte denna diskussion in här visserligen men jag hoppas larry har överseende med detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Cyanon är riktigt irriterande, men ja kom på "felet" iallafall. Vårsolen träffar högersidan på karet varje dag mellan två o tre. Men om en vecka eller eller så så kommer solen att gå så mycke högre att det inte är några som helst problem.

Trevligt är det iallafall att en Bangai går och tuggar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huvaligen 8-10 timmar akvariepyssel igår. Fixade iordning två LEDramper. Nu är där 820 matade Watt över karet. Ja har ytterligare ett par hundra LED watt liggandes men det får vänta till nästa höst innan ja monterar dessa.

Bytte 250 liter vatten, rengjorde pumpar och bytte ut täckglas.

Anemonen vill verkligen inte vara där jag vill så att nu kommer jag inte att flytta den igen utan nu får den vara där den är, ett litet tag iallafall:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är rätt kul att se byttan just nu. Ja det är flyt att C jobbar och ja får inte göra av med några pengar, så att det blir sådana här sysslor istället:)

Här är en bild från idag, lite svårfotat får duga

post-5316-14468929068687_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...