Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Klart du Ni ska komma:)

Denna helgen och nästa är knöfull.

Planen är att ha en saltträff så fort det blir vår, så vi iallafall kan använda uterummet så att det inte blir för trångt:)

Ser vi fram emot! Alltid kul med en träff.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Patrik.

Tyvärr får inte akvariet den skötsel det behöver, för att det har inte mognat. Därigenom är det inte självgående utan byttan hittar på en massa olika saker. Nu när ja kom hem är t.ex hela sumpen fylld av skum. Skummarn har helt enkelt fått spel eller har någon vattenparameter plötsligt ändrats.

Jag tycker att det är oerhört kul att vi vet så lite om vilka faktorer som påverkar driften/tillväxten/välmåendet i ett saltkar. Men samtidigt är det ibland förbannat tråkigt att det bara inte kan rulla på helt utan strul där man har en enkel lösning på varje problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja KH ligger inte skrämmande lågt utan på 5.8, jag ska hicka upp pumparna lite samt ge en liten extra dos Bikarbonat.

Tack för tipset Manne sånt är precis det ja behöver ja inte orkar utan går här mest o surar.

Tja upp till 7-8 i Kh vore väl mer lämpligt.. ;) hur många hg blir det i ditt kar ? Svårt o få ett kar att mogna med lågt Kh

Jag kan själv mycket väl gå upp emot 9 också.. Får lite marginal så mot 5,8..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...