Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

"Hans akvarium är väldigt snyggt och på hela 2.500 liter. Här blev det en hel del diskussioner medan vi njöt av det vackra akvariet. Vi blev kvar så länge att vi blev lite väl sena tillbaka till Frimurarhuset där pizzabuffen väntade oss. Pga av att vi var sena hade maten hunnit bli kall men vi var rejält hungriga så det gjorde inte så mycket."

Bästa jag läst på länge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hi,, jo det blev en del snack, jag tyckte det var riktigt kul att ha 60 akvarienördar hemma samma kväll:)

När Mark Sabaj frågade hur många år karet varit igång och ja svarade med 6 månader uppstod en hel del garv och det gick att slå hål på en hel gamla myter i diskussionen som följde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 cl VÄS om dagen. Jag kör med med blandningen 0,5 liter vodka + 2 dl 24% ättika samt 10 sockerbitar.

Men ja kör såhär hög dos bara i max 6 veckor sedan drar jag ner till 0 över en 14 dagars period för att starta en ny cykel 4 veckor senare. Jag upplever att den rutinen funkar bäst i mitt kar.

Jag vill att att de kolhydratdrivna bakterierna ska dö ut (ja nästan iallafall,,, utrota dom är ingen som helst risk). Detta för att jag vill inte att de aeroba heterotrofa intrifererna ska hamna i ett hopplöst underläge.

Jag tror nämnligen att det är ett av huvudfel när man kör med Biopellets eller VÄS för länge. Tror dessutom att risken för strul är mycke större i en biopellets driven bakteriefabrik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va,,,, strax utanför Växjö och ringde inte, nästa gång du är så nära så är ett besök obligatoriskt:)

Nä, tror inte det. Om du fegar så med VÄS'n så spelar vi inte i samma division:)

När jag kör hårt så förbrukar jag runt 4 ml per hundra liter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du vet jag vågar inte köra med mer än 2 cl.

Så här ser skummaren ut just nu o då rengjorde jag den igårkväll efter förra bilden.

Ska jag köra med högre dos så behöver jag en mycke större skummare.post-5316-14468930225101_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var en liten runda på västkusten idag. Kungsbacka hade inte mycke stenkoraller.

Marinakvariet hade en del inne, har inte vart där förut. Köpte med mig tre Acropora.

Tyvärr hade han inte exakt de jag var ute efter så att det är till att leta vidare:):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...