Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Acropora Echinata blå och gul.

Eller former nära dessa typ Acropora Elegans.

Har ju inte heller A. Humilis eller art lika den.

Jag har blå echinata men inte gul dock, någon humilis har jag inte häller men vart nära o köpa ett par ggr hos Ted när han haft inne. De ser så mjuka o goa ut ....

Validan ser ju kanoners ut larry :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på hans annons igår och funderade på om jag skulle skriva att jag var intresserad av vissa fraggar, men tänkte att jag väntar tills på morgonen. Men då var allt sålt, så en annan får vänta tills nästa båt går :) Annars går karet bra? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känner att ja fått lite nytändning i akvariet.

Några fraggar från PärS, Marinakvariet, Manne och Atlas gör att det finns intressant nytt att titta på.

Håller nu på att göra om högersidan av karet, Hydnoporan är skrotad och lite LS är omplacerad så att nu finns där plats för göra om.

Lite bilder på nytillskott:)

post-5316-14468930451216_thumb.jpg

post-5316-14468930450978_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du vet jag vågar inte köra med mer än 2 cl.

Så här ser skummaren ut just nu o då rengjorde jag den igårkväll efter förra bilden.

Ska jag köra med högre dos så behöver jag en mycke större skummare.[ATTACH=CONFIG]99873[/ATTACH]

du kan inte täppa igen toppen och borra ett litet hål i sidan av koppen och dra en slang till en 2 liters petflaska? så får du plats med mer skumm=)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känner att ja fått lite nytändning i akvariet.

Några fraggar från PärS, Marinakvariet, Manne och Atlas gör att det finns intressant nytt att titta på.

Håller nu på att göra om högersidan av karet, Hydnoporan är skrotad och lite LS är omplacerad så att nu finns där plats för göra om.

Lite bilder på nytillskott:)

[ATTACH=CONFIG]100902[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100903[/ATTACH]

Du menar väl inte att Hydnophoran åkte i papperskorgen?

Snygga fraggar, Duncan är en korall jag också velat prova, men de verkar va lite ovanliga.

du kan inte täppa igen toppen och borra ett litet hål i sidan av koppen och dra en slang till en 2 liters petflaska? så får du plats med mer skumm=)

Hålen i toppen måste va där för att släppa ut luften igen när bubblorna spricker ;):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Puhh ännu en kväll med huvudet i byttan. Fick igår tag i en Gul Acropora Millepora. Ja den ska vara gul nu är den grönaktig, men ja har stort hopp om den faktiskt :)

Kan ja få in några Acro till så kommer högersidan att bli mycke bättre än idag.

Sitter även o skissar i hjärnan hur mittdelen ska byggas om. Det ska bli ny belysning, plats i sanden till minst en mussla, Gorgonian ska får en bättre plats. En Chalice/Echinopora eller liknande ska dit. Sen ska suck,,,,,,,, :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gul millepora är något jag letat efter lääänge.... jag vet att du vill ha något av mig :) kanske ett byte någon gång? gula koraller hade jag med förut, men efter att jag la i sand i karet blev de mer åt gröna hållet så nu skall sanden ur igen för att se om jag kan få de där ljusa färgerna igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gul millepora är något jag letat efter lääänge.... jag vet att du vill ha något av mig :) kanske ett byte någon gång? gula koraller hade jag med förut, men efter att jag la i sand i karet blev de mer åt gröna hållet så nu skall sanden ur igen för att se om jag kan få de där ljusa färgerna igen.

Ja du Andreas, ja är rätt sugen på ta en sväng till Jönköping för att möta upp dig. Men vi får se.

Larry , du kan komma hem till mig o visa hur man gör det.. ;)

Mvh Manne

Visst vi kommer på lite paj endera dan :)

Dåligt med bilder tycker jag!!!! :-)

Det kommer lottac ,det kommer:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man vet att man är en nörd,,,,,,,,, när man blir glad åt en liten korall börjar visa polyperna.

Gul är den inte just nu, men den kom i igår och ja hittade den ner riven upponer i morse.

Ge den en månad eller två så kommer det att bli en praktkorall :)

post-5316-14468930497496_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tyvärr inte handboll mera tennisboll:):)

Men ja måste medge att den såg mycke större ut i affetiken.

Bild1 Denna ligger på en rejäl handboll

Bild2 Den bruna med blå toppar ligger åt badbolls hållet

Acrosarna har dessutom ett mindre fnatt just nu. Topparnas tillväxt ligger på två-tre cm i månden.

Vetef@n hur det går till:)

post-5316-14468930498911_thumb.jpg

post-5316-14468930498661_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...