petnym Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 Har bara sett falköpingAndreas koraller på bild, men har varit hemma hos Manne.Där växer det så fort att när ja går på muggen och kommer tillbaka så har Acrosarna växt 5mm :)Hur länge har du tid att sitta och vilskita egentligen?... ;-) Citera
LN21 Postat 18 oktober 2013 Författare Postat 18 oktober 2013 Hahahaha tid är ju bara relativt, det är ju dessutom det enda man har :)Resten av familjen tycker däremot att det kan dröja ibland:)Utanför dörren Krille,,,,,,,,, det betyder ju att du har dörren öppen,,,,,,, vad tycker resten av familjen om det :) Citera
alexochingencarina Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 Har mitt kar precis utanför toadörren så har jag den öppen så kan jag sitta och titta när det växerVilken dröm. Det bästa av två världar!!! Citera
krille 55 Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 Är hemma själv på eftermiddagarna. är inne på chatten och har givande disskussioner där också Citera
_Manne_ Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 Har bara sett falköpingAndreas koraller på bild, men har varit hemma hos Manne.Där växer det så fort att när ja går på muggen och kommer tillbaka så har Acrosarna växt 5mm :)Härligt Larry.. Jo visst växer det.. Dock har jag hittat problem med tillväxten på några acros.. Man skulle ju tänka sig att en acro är en acro.. Samma familj.. Men.. Jag har olika bra tillväxt beroende på kvaliteten i vattnet på just acrosen.. Något jag inte hade räknat med från början.. Vissa verkar gilla mer nitrat än andra.. Vi snackar fortfarande enbart acros nu.. Har en vinröd/röd som är snarlik Millepora fast inte är det.. Den gillar hyfsat fattigt vatten och växer med 5-6mm vita toppar, medans den står still när min riktiga Millepora växer då den vill ha ännu fattigare vatten (du vet den babyblåa).. När milleporan växer står staghornen still.. Eller så är detta fenomen bara hemma hos mig.. Ska bli jäkligt kul o träffas igen.. Snart.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
LN21 Postat 18 oktober 2013 Författare Postat 18 oktober 2013 Det ska bli superkul att träffas igen.Hoppas alla Ni känner er välkomna till träffen hemma :)Ja ja fattar inget alls när det gäller mina koraller, det går verkligen i perioder. Ps.Manne - Har snackat med Stefan i Aus en timme idag, dom har 35`C i Brisbane. Varmaste oktober ever. Ds. Citera
_Manne_ Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 Det ska bli superkul att träffas igen.Hoppas alla Ni känner er välkomna till träffen hemma :)Ja ja fattar inget alls när det gäller mina koraller, det går verkligen i perioder. Ps.Manne - Har snackat med Stefan i Aus en timme idag, dom har 35`C i Brisbane. Varmaste oktober ever. Ds.Nästa jul igen så... ..Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
LN21 Postat 21 oktober 2013 Författare Postat 21 oktober 2013 Ja ja kan ana att något mindre cyano syns till.Ska prova en liten blå flaska (förhoppningsvis från Drakfisken), för se om ja kan knäcka skiten för gott.Jag stör dagligen och suger ur en gång i veckan. Sköter mina värde, är en god akvarist,,,, men inte b"""""n hjälper det.Lite ironiskt är det, för att om man tar bort bakterienageln i ögat. Så ser resten riktigt kanoners ut.Det verkar som om byttan gör det bara för att irritera, man ska liksom inte få vara riktigt nöjd.Possitivt är att det ska i två koraller från Krille och att det snart är en träff:) Citera
_Manne_ Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Varför ska du ha det bättre än oss andra.. Något krabb ska det alltid vara Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 22 oktober 2013 Postat 22 oktober 2013 Härligt och se att man omnämns i din tråd Larry Citera
LN21 Postat 23 oktober 2013 Författare Postat 23 oktober 2013 Du och Manne och PärS borde nämnas i alla inlägg :) Citera
LN21 Postat 26 oktober 2013 Författare Postat 26 oktober 2013 Tack fotte:)Hade ett mycket trevligt besök ikväll, Purre tittade förbi. Tack för en trevlig pratstund:) Citera
_Manne_ Postat 26 oktober 2013 Postat 26 oktober 2013 Känner knappt igen mina egna knappar! Shit vad du lyckats få dom rosa.. Eller är du ett kameraproffs också..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 26 oktober 2013 Författare Postat 26 oktober 2013 I blåljus så blir det alltid knepigt att pricka precis rätt i färg, men den är nästan rätt,,, lite lite mer åt rött Citera
LN21 Postat 27 oktober 2013 Författare Postat 27 oktober 2013 Va !!!! 60 000 visningar på lite mer än 1 år. Man blir ju väldigt väldigt väldigt glad att Ni är intresserade.Jag vill verkligen tacka för året som gått i tråden, och ser fram emot både träffen nu i höst och förhoppningsvis ett helt nytt projekt. Citera
fotte Postat 27 oktober 2013 Postat 27 oktober 2013 Inte konstigt många som kollar 4 meter är ju mäktigt! Vi ses i eftermiddag! Har massa att fråga de kunniga! Citera
_Manne_ Postat 27 oktober 2013 Postat 27 oktober 2013 Va !!!! 60 000 visningar på lite mer än 1 år. Man blir ju väldigt väldigt väldigt glad att Ni är intresserade.Jag vill verkligen tacka för året som gått i tråden, och ser fram emot både träffen nu i höst och förhoppningsvis ett helt nytt projekt.Det är ju så man ligger i lä.. Du har ett välvuxet rev så gissar att många prenumererar på din tråd (också) , nästa jobb är ju ett hästprojekt också..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tedde Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Tack själv för det jobb du lagt ner på att hålla alla intresserade med en intressant tråd! Citera
ted64 Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Även om jag inte skriver så mycket så läser jag desto mer:kaffe:..... alltid lika roligt o se att du har uppdaterat tråden Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.