Blåbert Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 Några andra trevliga nyheter? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 Moln.Funktion för att ställa Kelvin när man inte kör Bali eller Par utan bara basic.Finns säkert mer, men jag har kört betan sedan jag började med lampan så vet inte exakt vad som är nytt...Men definitivt värt att uppdatera... Bara att bli kvitt det slöa interfacet är anledning nog... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 11 maj 2013 Dela Postat 11 maj 2013 Inga steglösa öbergångar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 11 maj 2013 Dela Postat 11 maj 2013 Det finns en smooth transitions, men vet inte om det är någon skillnad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 13 maj 2013 Författare Dela Postat 13 maj 2013 Jag får CRC Error under uppladdning av firmware. Några tips? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 13 maj 2013 Dela Postat 13 maj 2013 Ladda ner filen igen, i fall det blev fel i nedladdningenHa datorn med bluetooth donglen nära lampan under uppdatering.Använd extern Bluetooth-dongle, inte en som är inbyggd i bärbara datorer.Bluetoothen ska vara v2.1 eller v2.2 (kommer inte ihåg vilket) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 13 maj 2013 Författare Dela Postat 13 maj 2013 Efter typ 15 försök så gick det tillslut. Vet inte om det bara är min hyperion eller om det är allmänt dålig mottagning på blutoothen. Sitter jag inne vid min stationära dator tex så kommer jag inte åt min hyperion som är i ett annat rum (typ 10meter ifrån) utan jag måste använda en laptop och vara max 4 meter ifrån. För att lyckas ladda upp firmwaren nu var jag tvungen att nästan lägga dongeln på hyperion enheten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Blutooth har ju en maxräckvidd på 10 m med fri sikt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Beroende på vilken klass den har så har de olika lång räckvidd. Klass 1 har 100m, klass 2 har 10 och klass 3 endast 1m, och ingen fri sikt krävs med BT.http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Så 10 m betong är ok? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Ej fri sikt är inte det samma som 10m betong, hinder på vägen kan försämra räckvidden, men så länge det är från ett rum till ett annat, utan stängda dörrar/väggar så ska det gå bra ändå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Nu lägger jag mig till skaran som inte får rampen till att fungera som jag vill.. Skulle uppdatera firmware på rampen och det blev bara error så plockade bort firmwaren och nu kan jag inte ansluta till rampen utan programmet bara hänger sig på min dator och den lyser inte alls.. Vad bör man göra nu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Du har startat om datorn va? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 14 maj 2013 Författare Dela Postat 14 maj 2013 fan vad jag hatar denna lampa. Bara strulat sen dag 1. Efter uppgraderingen funkar bara overrideläget, några tips? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ferngren Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Det stora problemet är att de använder sig av BT. Ofta stör något kontakten och då hänger sig lampan och det är nästan tvärt omöjligt att få den att fungera. De borde helt enkelt ha gjort möjligheten att koppla in en vanlig USB-sladd.Den nya firmwaren och programmet är mycket bättre än tidigare men jag kör fortsatt på Baliprogrammet då jag inte orkar hålla på med datorn 10cm från lampan... Fast jag vill ha ett bättre ljusspektra...Ferngren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Den är inte helt stabil. De borde banne mig bjuda på nya styrningen när den kommer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Min funka klockrent att uppdatera från min bärbara och jag satt nog typ 3-4m ifrån lampan. Så min är inte så känslig i alla fall. Kanske är något med era BT i datorn. Har märkt att det e stor skillnad både mellan telefoner och datorer på hur bra dom funkar. Jag håller med att ett USB urtag hade varit att föredra för att förenkla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Finns det en app att ladda ner till Android och vad heter den isf? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Har hittat en app till min platta nu men lyckas inte ansluta till lampan mer än på bluetoothbilden på inställningar i plattan (tab 2) och då går det inte att göra något i appen utan det står bara att man måste ansluta till lampan först.. Sen hänger sig programmet på datorn sig när jag ska ansluta där, testat att dra ut sladdarna på lampan och gjort ny anslutning från datorn men inget fungerar. Bilden snurrar i displayen på lampan men inga tider räknar ner och inget lyser ens i manuel override. Kan minnet ha försvunnit helt och hur går man då tillväga? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Måste du inte ta bort lampan som enhetn på datorn innan du kan ansluta till den med nåt annat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 Har testat att ta bort anslutningen till datorn och köra plattan och vice versa utan något bra resultat.. Hittar och kan ansluta via bluetoothprogramet på datorn och plattans inställningsmeny men kommer aldrig åt i programmet på plattan och den hänger sig (svarar inte) när jag försöker ansluta via pacific suns program på datorn.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 14 maj 2013 Författare Dela Postat 14 maj 2013 Det stora problemet är att de använder sig av BT. Ofta stör något kontakten och då hänger sig lampan och det är nästan tvärt omöjligt att få den att fungera. De borde helt enkelt ha gjort möjligheten att koppla in en vanlig USB-sladd.Den nya firmwaren och programmet är mycket bättre än tidigare men jag kör fortsatt på Baliprogrammet då jag inte orkar hålla på med datorn 10cm från lampan... Fast jag vill ha ett bättre ljusspektra...FerngrenAmen to that!Min funka klockrent att uppdatera från min bärbara och jag satt nog typ 3-4m ifrån lampan. Så min är inte så känslig i alla fall. Kanske är något med era BT i datorn. Har märkt att det e stor skillnad både mellan telefoner och datorer på hur bra dom funkar. Jag håller med att ett USB urtag hade varit att föredra för att förenkla.Nej det är enheten som är dålig mottagare. Har testat med olika datorer och olika BlueTooth donglar. Förstår inte varför man ska använda bluetooth om det ska vara så dåligt. Hade som sagt varit så mycket enklare med en USB kabel.Jämför man med tex ett playstation så har jag testat att stänga in mig i ett annat rum med dörren stängt och stått inne i en garderob och bluetooth kommunikationen har fortfarande fungerat felfritt. På jobbets PS3 så gick jag över 50 meter från enheten och stod i ett annat rum och det funkade det med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 14 maj 2013 Dela Postat 14 maj 2013 (ändrat) Ni som har problem med uppdatering, prova att öppna en tråd här:http://www.reefcentral.com/forums/forumdisplay.php?f=680Jag sökte lite bland trådarna där och det stod bland annat:"please remember that nearly ALL CRC errors are due to poor bluetooth connection with lamp. Either distance is incorrect (too far) or bluetooth dongle is not suitable for communication with lamp. You MUST use external Class 2 adapter. See manuals on Pacific Sun website for more info."Har även läst info att man inte ska använda inbyggd Bluetooth i bärbara, samt att de externa som är rundade längst ute är sämre.De ska vara platta. Läs här:http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?p=20794985&highlight=dongle#post20794985Den ska även vara kompatibel med EDR 2.1 Ändrat 14 maj 2013 av Yodelking Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 14 maj 2013 Författare Dela Postat 14 maj 2013 Fick faktiskt förvånandsvärt snabb hjälp av pacific-suns support. Det räckte med att trycka på default-settingsknappen för att få det att funka. Med tanke på att alla inställningar resettas när man installerar om firmware så borde ju inte default-settingsknappen behöva tryckas kan man ju tycka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 15 maj 2013 Dela Postat 15 maj 2013 Knapp från programmet eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.