krille 55 Postat 6 april 2013 Postat 6 april 2013 Här är det också blåljus nu. film på tv är det enligt hustrun men jag sitter framför baljan. Torsten du får göra som jag, automatisera så mycke som möjligt och sen ha nån som matar sparsamt när du är borta så ska det nog gå bra. Citera
Manks Postat 9 april 2013 Postat 9 april 2013 Lite salt mantishumor sådär på natten... http://theoatmeal.com/comics/mantis_shrimp Citera
Guest Postat 11 april 2013 Postat 11 april 2013 Nu när man sitter och avnjuter karet så märket man varför man kör UVC 24/7. Mitt Uvs gick ju söner natten till igår kvartsröret gick sönder under drift en väldig sträss vart det. Och nu är prickarna på framgång igen Har beställt ett nytt som kommer om 1 vecka får hoppas det är blir allt för mycket prick på den tiden Citera
Heske Postat 12 april 2013 Postat 12 april 2013 Whiskey och Star wars IV kan nästan konkurera med att sitta och stirra in i akvariet så här en fredagkväll, eller va tycker ni? Citera
krille 55 Postat 12 april 2013 Postat 12 april 2013 Är i stugan i skummeslövsstrand. Gamekeeper har varit här och hämtat några fraggar som jag hade med mig. Har skruvat ihop en ikeafåtölj som jag nu sitter i och dricker ett glas rött och äter ett kex med brieost och mår ganska bra Citera
Heske Postat 12 april 2013 Postat 12 april 2013 Är i stugan i skummeslövsstrand. Gamekeeper har varit här och hämtat några fraggar som jag hade med mig. Har skruvat ihop en ikeafåtölj som jag nu sitter i och dricker ett glas rött och äter ett kex med brieost och mår ganska braLåter inte heller fel... Citera
kladd3 Postat 13 april 2013 Postat 13 april 2013 Är i stugan i skummeslövsstrand. Gamekeeper har varit här och hämtat några fraggar som jag hade med mig. Har skruvat ihop en ikeafåtölj som jag nu sitter i och dricker ett glas rött och äter ett kex med brieost och mår ganska braFör man fråga vart i skummeslöv du har stuga har nämligen själv spenderar varje sommar där när man var mindre men nuförtiden så blir det bara en vecka per år :|Skickat från min LT15i via Tapatalk 2 Citera
krille 55 Postat 13 april 2013 Postat 13 april 2013 In bakom campingen som ligger utmed södra kustvägen Citera
timmpa Postat 14 april 2013 Postat 14 april 2013 Satt här och skummade runt på nätet och hittade en liten kul sak om bikarbonat som visar att man kan ha det till en massa skoj....för utom att ha det i akvariet då om man som jag köpt alldeles för mycket av det dvs http://www.kennetjacobsson.se/bikarbonat%201_3.pdf Citera
MartinForsström Postat 14 april 2013 Postat 14 april 2013 Jag gillar särskilt tipset om att avlägsna alla personlighet från sin frukostgrapefrukt. En hel del bra tips där faktiskt. Citera
Yodelking Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Karaoke med jobbet... För att platsa i denna tråden sjungs det just nu "Fiskarna i haven" med Idde Schultz... Kommer nog att vara en smula hes imorgon efter Night of passion, Poison, Vindarna viskar mitt namn... Citera
krille 55 Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Öva på. Jag kan kanske värva dig till nästa års liatorpsrevy. Citera
Sune Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Äntligen fått landa i soffan ute i sommarstugan, alltid lika kul att komma ut efter vintern.. Ett litet kul räkneexempel: Om en kran spolar 30L vatten per minut och man spolar två kranar i femton minuter, hur många liter vatten fick då Danne ösa ur källaren när han upptäckte att avloppet inte fungerade utan läckte? Trevlig kväll // Danne Citera
wrang Postat 20 april 2013 Postat 20 april 2013 900liter Gammla kranar?Man brukar räkna att en kökskran spolar ca6-10liter/min/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera
Sune Postat 21 april 2013 Postat 21 april 2013 Japp, riktigt gamla kranar med bra tryck i, fyller 1L på 2sekunder och 10L hinken på 20sek Tur att jag hade en dränkbar pump som gick att plocka från en gammal brunn så gick det smidigt, nu när vi åkte så var det mesta torrt igen. Citera
Blåbert Postat 21 april 2013 Postat 21 april 2013 Du borde ha haft 15 cm vatten på hela källarplanet då? Citera
krille 55 Postat 10 maj 2013 Postat 10 maj 2013 Har varit tyst här länge nu. Vi sitter i skummeslöv och häckar. Har precis hällt upp en speyburn singel malt och firar att flickan idag fått meddelande om att hon fått jobb. Börjar redan på måndag. Ett stort ögonblick för en tjugoårig tjej. Inte lätt för ungdomar att få ett riktigt jobb idag. Ska snart sätta tänderna i en skaldjurspaj och korka upp en flaska skumpa till det. Ibland är livet gott. Citera
ikola Postat 10 maj 2013 Postat 10 maj 2013 Grattis till tösa då.Sitter själv hemma, förutom hundarna då, tar en GT och skiftar plats mellan akvariet o Guiden. Citera
krille 55 Postat 10 maj 2013 Postat 10 maj 2013 Skönt att man fått ballingpumpar och vattenpåfyllningen att funka så man kan åka hemifrån några dar utan att belasta ungdomarna allt för mycket. Nu behöver dom bara mata. Har lagt dagsransoner i frysen Citera
fotte Postat 10 maj 2013 Postat 10 maj 2013 Har varit tyst här länge nu. Vi sitter i skummeslöv och häckar. Har precis hällt upp en speyburn singel malt och firar att flickan idag fått meddelande om att hon fått jobb. Börjar redan på måndag. Ett stort ögonblick för en tjugoårig tjej. Inte lätt för ungdomar att få ett riktigt jobb idag. Ska snart sätta tänderna i en skaldjurspaj och korka upp en flaska skumpa till det. Ibland är livet gott.Satt precis och kollade på korallerna från dig och funderar på att korka upp någon whiskey jag med. Svårt att välja dock ardbeg uigeadail, laphroaig 18 eller en kilchoman.Caulastrean från dig är så uppblåst så jag tror den spricker snart. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.