Vandal Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 jag högg en ledarmatur, sötvattensräkor och ett lågt kar som jag ska borra ikväll... på fasta bordet blev det en 5kg påse korallgrus för 20 spänn... Citera
hagbard Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Ahh?! Denna tråd har jag missat!..Den behövs ju efter div kladd här på sistone..sen kan man ju göra sig lustig över div namnissues...jag undrar nu? Går det lika bra på en måndag? Citera
Genne Postat 27 november 2012 Författare Postat 27 november 2012 Ahh?! Denna tråd har jag missat!..Den behövs ju efter div kladd här på sistone..sen kan man ju göra sig lustig över div namnissues...jag undrar nu? Går det lika bra på en måndag?Går lika bra alla dagar, startade den bara för att jag har upptäckt att det blir lite allt möjligt "saltsnack" på helgerna och tyckte det kunde vara bra att hålla det på ett ställe så slipper man kladda ner en del bra trådar.MVH/Glenn Citera
hagbard Postat 28 november 2012 Postat 28 november 2012 (ändrat) höll på att ramla av stolen när jag läste på ocean akvariums hemsida att euphylia kan vantrivas i akvarier ihop med sarcophyton!Jo man tackar när man frågade både en o två gånger om dessa går ihop innan man köpte dessa i närke,har inte märkt nått ännu,jag har aktivt kol i..det kanske hjälper?men det var ju iofs surt!..inte så salt kanske? Ändrat 28 november 2012 av hagbard Citera
Yodelking Postat 28 november 2012 Postat 28 november 2012 Bra att du kör aktivt kol, och du kan ju försöka att inte placera dem precis bredvid varandra. Jag har 3 olika sorters Euphyllia samt en Sarcophyton. Har inte märkt något problem. Citera
stigigemla Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 Sarcophyton kan bli jättestora - 40-50 cm och då utsöndrar de mycket. En på 10 cm har ju våldsamt mycket mindre volym. Citera
Laggeman Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Nödställda frökenfiskar. Reagerade på titeln, lite (saltvattens)skadad är man nog. Citera
MartinForsström Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Nödställda frökenfiskar. Reagerade på titeln, lite (saltvattens)skadad är man nog.Haha. Bra där. Citera
Laggeman Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Seapunk - Något för oss saltnördar att snöa in på kanske?http://en.wikipedia.org/wiki/Seapunk Citera
Genne Postat 30 november 2012 Författare Postat 30 november 2012 Varit ute och ölbowlat med jobbet.Whiskykalendern upphängd, skulle vilja ha en sådan med saltsaker med.Trevlig helg på er alla.Visst ja måste få med en släng salt med. fiskarna blev utan mat i dag, tror nog dom överlever.MVH/Glenn Citera
blackizzz Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Ett litet tips till dem som tänker anamma trådens titel helt, kontakt och salt är aldrig bra ihop Kan få chockerande konsekvenser! Citera
a.nilson Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Varit ute och ölbowlat med jobbet.Whiskykalendern upphängd, skulle vilja ha en sådan med saltsaker med.Trevlig helg på er alla.Visst ja måste få med en släng salt med. fiskarna blev utan mat i dag, tror nog dom överlever.[ATTACH=CONFIG]86273[/ATTACH]MVH/Glennsån skulle jag ju oxå haft!! Olika sorter varje dag o favoriterna i ABC den 24:de. Citera
cheva Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Ursprungligen postat av GenneVarit ute och ölbowlat med jobbet.Whiskykalendern upphängd, skulle vilja ha en sådan med saltsaker med.Trevlig helg på er alla.Visst ja måste få med en släng salt med. fiskarna blev utan mat i dag, tror nog dom överlever.MVH/Glennden va bra var har du fåt fat i den Citera
Genne Postat 1 december 2012 Författare Postat 1 december 2012 Den har jag köpt hos Värnamo saltvattens..., nej utan hos wernamo whiskyförening.MVH/Glenn Citera
Yodelking Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 En sån skulle jag också vilja ha, fast för SALTlakrits Citera
Genne Postat 1 december 2012 Författare Postat 1 december 2012 Önskar er alla en riktigt trevlig Advent.Glöm nu inte att skriva en önskelista på vad ni önskar er till era kar och skicka den till Tomten (eran lokala handlare) han kan väll inte motstå en sådan-haj-MVH/Glenn Citera
krille 55 Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Inget fix med karen i kväll. Har varit och ätit ett massivt julbord med jobbet i kväll och är nu mer eller mindre i paltcoma efter snaps öl och mängder med julmat. Har sålt 130 karet tror jag. Han som bokat det skulle sätta in pengar på mitt konto i helgen. Han verkade trovärdig så jag hoppas det funkar som vi bestämt. Citera
cheva Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 är uppe tidigt dottern ska titta på julkalendern tittar ut ser att snön smälter gud vad härlit slip er salta Citera
MartinForsström Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 Här i Uppsala är det tio minus så vi får dras med snön ett tag till. Citera
Genne Postat 2 december 2012 Författare Postat 2 december 2012 Här är det fyra minus och dålig värme på elementen, tur att karet värmer lägenheten Citera
blackizzz Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 Södra Stockholm -7 och massor med snö! Önskar man hade delarna till karet nu! Citera
Bygert Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 Är i Skåne för att hämta capybaror och se på Tommy Emmanuel och är det nåt jag inte åker till Skåna för så är det ju att se snö, usch kallt och allmänt eländigt. Möjligen klämmer jag in SALTakvariet på tropikariet också, det är klart sevärt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.