ppihlstrom Postat 14 juli 2013 Författare Postat 14 juli 2013 Ok, fler små justeringar, så här ser min box ut nu... Det kan bli så att jag återgår till pvc rör igen, men då med dubbla upprättningar,av mitt tidigare bygge, så att det blir fyra st 25mm rör som matar över vatten. Det tycker jag borde räcka till ganska många liter i timman... Citera
fotte Postat 14 juli 2013 Postat 14 juli 2013 Jag fick göra min avrinning (som är bara rör) i hälften 32mm och hälften 25mm.Gjorde extrema skillnaderMVH Niclas Citera
Jan-Erik Postat 14 juli 2013 Postat 14 juli 2013 Kanske passa på att borra karet när det ändå flyttas? Jäkligt snyggt förövrigt, gillar välfyllda mjukiskar! Citera
ppihlstrom Postat 14 juli 2013 Författare Postat 14 juli 2013 Mmmm, borra eller inte... Nä, det blir nog med skit ändå med denna flytten, å att då riskera att stå där med ett spräckt bottenglas, allt i hinkar och backar, och utlandssemester en vecka bort, det lockar inte... Tror jag fått till det nu! (Och tack för de vänliga orden)...rinner över kammen, precis som jag ville ha det. Det verkar som att allt lirar ihop nu. Pumpen är tillbaka på max flöde, 1700 l/tim, skummaren har stabiliserat sig igen, det porlar lite lagom från avrinningen, utan något "spolar toaletten" ljud... S jag byggde vidare på min nya bänk lite...Jag har två sådana fläktar i skåpen, övre bakre hörnen, en som suger, en som blåser, så det borde bli rätt bra genomluftning under akvariet, och ett bra sätt att bli av med extra värme och fukt... Jag tänkte även rigga en mindre termostatstyrd fläkt uppe vid ytan för att hjälpa till med värmen... Citera
ormet Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Blir bra det där, kul med diy!Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2 Citera
POPOV Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Gilla fläkt lösningen, ett insug och ett utblås. Den ska jag applicera på mitt bygge! Citera
ppihlstrom Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 Vattenbyte ca 30%, hoppas det bättrar på värdena lite - jag får kolla ikväll för nu ska vi till "den blå planet" i Köpenhamn! Citera
ppihlstrom Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 ...massor med fisk, koraller...och människor! Citera
ppihlstrom Postat 20 juli 2013 Författare Postat 20 juli 2013 ...och så har man plötsligt tre anemoner... Citera
ppihlstrom Postat 20 juli 2013 Författare Postat 20 juli 2013 Den var vacker - tänkte att jag ska försöka få in lite mer färg efter flytten, det är ganska mycket rosa/beige nu... Citera
ppihlstrom Postat 23 juli 2013 Författare Postat 23 juli 2013 visst gör det - ännu mer sådant i nästa låda... Citera
ppihlstrom Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Så, sen i torsdags har jag flyttat... Inte kul, men men Här är några bilder av akvariedelen av flytten (resten är väl inte så intressant) Citera
ppihlstrom Postat 31 juli 2013 Författare Postat 31 juli 2013 Så fick man upp den nya rampen; Giesemann 2x150 W Mh... Det blev ljust... Citera
ppihlstrom Postat 1 augusti 2013 Författare Postat 1 augusti 2013 Tack tack - bara resten kvar... Citera
ppihlstrom Postat 16 augusti 2013 Författare Postat 16 augusti 2013 Nu känns det som att jag börjar komma på banan igen, anemonerna ser fina utSkivorna börjar så smått se normala utFiskarna och övriga är pigga och alertaRätt nöjd med ljuset nu, och scapen känns helt ok. Kanske skulle ha en mer markerad pelare åt mitten till, men det kan jag ju fixa till.. Citera
Chum Postat 17 augusti 2013 Postat 17 augusti 2013 Pelare är snyggt! Det har jag alltid kört med =) Gillar verkligen hur du fixat med PVC-rören. Ska göra ngt liknande. Men hur har du fäst dem i bänken? Och hur driver du datafläktarna? De går väl på 12v? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.