Gå till innehåll

Mitt 720 L. Mitt första saltkar.


Atlas

Rekommenderade inlägg

Är ju någon form av "knapp" , tycker inte det stämmer helt överens med varken glasros eller majno.. Så jag gissar zoantus släktet.. Vet ju att ditt ljuse kanske inte ger det bästa för att få fram färgen på vad du nu hittat..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kan inte vara något liknande detta?

http://se.reeflex.net/tiere/1893_Protopalythoa_sp05.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 271
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det kan inte vara något liknande detta?

http://se.reeflex.net/tiere/1893_Protopalythoa_sp05.htm

Kan va.. Dock var Nicklas hemma hos mig o fick se både "gröna" och "bruna" sådana , så dom borde han redan nu känna igen :) , han ville absolut inte ha något sådant giftigt i karet.. -- vissa straffar Gud direkt.. Frågan är vad Nicklas hittat på för straffbart nu..

Nicklas: ta det lugnt o se vad för färg det blir på dom om dom nu precis slått ut.. , vi kan ju vara på säkra sidan innan du hittar på något..

Men tror vi snackar det släktet iaf..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja nått måste jag ju bli staffad för..Lite komiskt iom att jag pratade om dessa i fredags och lördags med både Manne och Larry..

Vid närmare efterforskning så kan jag utdöma att det inte är iaf Majano vilket jag är glad för..

Dom liknar väldigt mycket dom bruna du har Manne. Skiftar lite i grönt dock..Men som sagt. Mitt ljuse är inte det bästa och stenen dom sitter på ligger dumt till..

Inbyggd i mitt rev mot avrinningsboxen på sidan.

Det liknar nog mest denna tror jag.. http://se.reeflex.net/tiere/797_Zoanthus_sp09.htm

Tacksam för snabba svar... Kan jag ringa dej Manne för mer info?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vid närmare titt så liknar dom nog mer denna faktiskt.. http://se.reeflex.net/tiere/1507_Protopalythoa_sp01.htm

Tycker det är konstigt att jag fått sån snabb tillväxt på dom på så kort tid..Det är rätt mycket av dom över hela stenen i princip.

Vi lägger in en enkel fråga.. Var köpte du just den stenen ??

Du kan ringa mig.. Men har inget mer att tillägga utan avvakta o se vad som händer. O svara på min fråga var du fick stenen ifrån..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja.. Stenen ligger fritt i sanden nu iaf och får läsa på lite om dessa koraller.. Dom är ju rätt fina ändå..

Tackar så mycket för hjälpen till er alla..-Tummen upp

Inte för att sabba Anders rykte men det förklara en del.. Såld som LS istället för "knapp sten"..

Gissar att hela stenen blir täckt inom en kort tid..

Låt den ligga i sanden som en liten ö om du inte vågar ha den i revet.. < kommer inte att säkra situationen över tiden men en bra början..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manne kallar dem för "fulknappar", jag gillar dem, men har aldrig fått dem att växa hos mig. Smaken är som baken....

Dessa växer bra iaf här..

Dom får ligga där så länge tills jag vet vad jag ska göra med dom. Tyvärr så verkar det som det kommer fler knappar på en annan sten från samma ställe..

Men dom är så små så det går inte att se vad det ska bli ännu. Men det får tiden utvisa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag fick ett för hårt straff igår med knapparna. Har ändra om lite i konstruktionen på mitt rev då jag fick plocka väck stenen med knapparna och hittade dessa på en liten sten.

Tror det är http://se.reeflex.net/tiere/1423_Discosoma_sp13.htm eller http://se.reeflex.net/tiere/1047_Discosoma_sp15.htm .

Så lite snäll måste jag varit. Växer ut grejer lite varstanns. Tyvärr också en hel del glasroser börjar att komma.

post-7265-14468928476199_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räkan ville bara plocka din skabb , inte värre än så.. Släng i en vuxen tomat clown o gör om försöket..

Med vänlig hälsning, Manne

Ja jag har hört att dom kan va lite aggresiva av sej.. Nä såna vill ja inte ha..Dina fina svarta Manne.Det va grejer det.. O Larrys Saddlebacks..Kanonfina också..

Finns det föresten nått som jag kan slänga ner mot glasroser som inte belastar karet så mycket,Dom rackarna börjar ploppa upp lite varstanns..

Man ska nog inte låta dom sprida sej för mycket va?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har hört att dom kan va lite aggresiva av sej.. Nä såna vill ja inte ha..Dina fina svarta Manne.Det va grejer det.. O Larrys Saddlebacks..Kanonfina också..

Finns det föresten nått som jag kan slänga ner mot glasroser som inte belastar karet så mycket,Dom rackarna börjar ploppa upp lite varstanns..

Man ska nog inte låta dom sprida sej för mycket va?

tror du kommer att få en hel del roser tyvärr.. Pepparmints räkor ska äta roser.. , annars är det en fjärils firre alt filfisk..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror du kommer att få en hel del roser tyvärr.. Pepparmints räkor ska äta roser.. , annars är det en fjärils firre alt filfisk..

Med vänlig hälsning, Manne

Pepparminten har jag dömt ut redan då det verkar lite som lotto med dom har jag läst här på forumet....

Får se va jag kan få tag på till helgen så det kan hållas tillbaka lite innan det blir förmycket..

Men karet tuggar på bra och värdena såg hyfsade ut idag.. Började höja Mg och Ca idag..Kör upp lite till imorgon..

Hade dock lite fosfat fortfarande så ska köpa både järn och alu baserad absorber.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...