Gå till innehåll

Freddies 20L nanoreef..


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Dioden är limmad, men ej lödad, ska fixa det imorgon hade jag tänkt.

Hittade ett rena innerfilter på 300L/h när jag letade igenom min gömmor. Det är mycket litet för att va ett innerfilter och på samma flödes effekt som pumpen som sitter i karet nu. Jag hade tänkt sätta innerfiltert i detta karet så jag kan ha lite kol och vadd som fångar detrius som flyter omkring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på hur fruktansvärt risig min Trachyphyllia såg ut i hotellet, flyttade jag idag över den till detta karet med lägre nitratvärde. Får hoppas att jag kan återställa den till sin forna glans, den var verkligen top notch! Stor som en hand typ, nu ligger köttet tätt emot skelettet och den har tappat sin illgröna färg. Vävnaden har även slitits upp på några ställen, vad som orsakat detta har jag ingen aning om då jag inte förändrat något i karet!

Jag gör så mycket research på "saving dying LPS" jag kan, har ni tips är ni väldigt välkomna att hjälpa mig! Jag ska mata den med "flaksmetoden" hade jag tänkt, dvs sätta en avskuren flaska över den och mata den. Som referens, när den mådde bra kunde jag inte ens få över en 2L coca flaska över den, nu går det med en festis =/

Vad ska jag mata med? Jag har mysis, krill, cyklops (för smått) ON formula 1, och DD reefpaste. Om jag matar den äter den, men väldigt långsamt och "svagt"...

Ska lägga upp bilder sen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Ja, det får vi hoppas :)

Idag löddade jag den sista dioden så nu är belysningen helt klar. Blev inte så stor skillnad i färg, lite blåare bara.

För övrigt ser alla koraller ut till att trivas, knapparna, stjärnpolyperna och sarcophytonen har börjat växa. Skivorna och favian ser jag ingen tillväxt på ännu, men skivor delar ju sig och favior är kända för att växa långsamt. Trivs gör dom iallafall, full polypexpantion på alla (inte trachyn) koraller, och tentaklerna var ute inatt på favian.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kan jag göra åt alla pods som lever i karet? Jo jag vet att dom är nyttiga men det finns en gräns, när det blir irriterande att se in i karet är den nådd enigt mig. Anpassar sig populationen själv efter ett tag? Jag tycker inte jag matar så mycket, 3-4 pellets till räkan var annan dag ungefär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...