Gå till innehåll

Freddies 20L nanoreef..


freddi36

Rekommenderade inlägg

Slängde över dom sista mjuka fraggarna idag, Favian får vänta nån vecka till så jag kan va säker att den läkt ordentligt.

Funderar fortfarande över det här med fisk i detta karet. Var inom en affär här om dagen och kollade lite. Såg några fina Nemateleotris magnefica och funderade över en sån, men killen sa att dom var stimfisk och ville va minst 4-5st. Så har jag inte förstått det dock...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det går ha de i stim iaf, eller grupper snarare. Det har jag sett, men det verkar inte vara något större problem att ha en enstaka heller, de verkar kunna vara elaka mot varandra också så det är inte helt lätt.

Dock blir de på tok för stora för 20 liter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går ha de i stim iaf, eller grupper snarare. Det har jag sett, men det verkar inte vara något större problem att ha en enstaka heller, de verkar kunna vara elaka mot varandra också så det är inte helt lätt.

Dock blir de på tok för stora för 20 liter.

Ja då var jag inte helt ute och cyklade..

Tur att jag inte köpte någon då, i affären var dom ganska små men nu när jag läst lite mer blir dom ju hyffsat stora.

Blir ju kanon detta :) :)

Tack! :)

Har flyttat över lite fler fraggar igår. Två små Rhodactis och en till turkos stjärnpolyp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! :)

Jag vet inte riktigt, kanske. Just nu ser jag att det ligger en del detrit under stenarna så får ta bort det först och se så det inte finns mer i håligheterna på stenen. Det är ju mycket enklare att ta bort det utan sand, och i ett litet kar utan skummare är det ju viktigt med så lite skit som möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni några bra exempel på lätta sps som inte kräver allt för mycket, t.ex jättelåga näringsvärden för att färga? :)

Jag vet att karet inte varit igång alltför länge och hade inte tänkt stoppa i några sps nu, men har börjat fundera på vad jag vill ha i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni några bra exempel på lätta sps som inte kräver allt för mycket, t.ex jättelåga näringsvärden för att färga? :)

Jag vet att karet inte varit igång alltför länge och hade inte tänkt stoppa i några sps nu, men har börjat fundera på vad jag vill ha i karet.

Monitiporer är lätta, digitata är ju snygg också

http://se.reeflex.net/tiere/593_Montipora_digitata02.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, hystrixen såg jag med, men menade mer digitatan :)

Tycker inte man ser fina sps annat än acropora i butikerna men det är kanske bara jag?

Har bara varit i sthlm butiker, där ser jag digitata ofta, om inte typ alltid. Eftersom den växer som ogräs så kan du nog alltid hitta nån som kan göra en fragg i dina trakter, även vad gäller hysterix (fast den har jag själv haft lite mer problem med).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En annan mycket rolig grej är att knapparna stortrivs i karet! Antar att det beror på den lägre nitratnivån i detta karet, på 5ppm. I clownhotellet ligger den ju på 25ppm =/

Vid förra vattenbytet (som var i helgen) råkade jag välta loss knapparna från deras sten, men dom har redan vuxit ut nya knappar som fäst sig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...