Gå till innehåll

Balczars Korallrev


aerie

Rekommenderade inlägg

Tjena!

Tänkte åka förbi Balczar´s Korallrev i Malmö imorgon och hämta lite beställd fisk, upptäckte dock nu att jag inte har något telefonnr till dem och hittar inget på deras hemsida. Är det någon som har kontakt med dem som kan ge mig ett nummer att ringa på om det skulle krisa? Har mailat dem men är ju inte säkert att de kollar mailen ikväll.

För övrigt så måste jag ge en komplimang till dem för hur de skött sig hittills,de har varit väldigt trevliga att ha att göra med på mailen och jag fick ett bra paketpris på det jag ville ha, dessutom så skickar de levande vilket inte så många butiker verkar sugna på direkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm, tycker jag känner igen det namnet.... Balczar ... Undras om det inte är "The Rookie". Minns jag inte helt fel, så när jag hämtade eremiter hos honom så var det det namnet som stod på hans dörr... tror han hette peter i förnamn. Ett fall för eniro...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter av mitt möte med butiken. Fick aldrig tag på något telefonnr men åkte ner iaf då jag ändå fått en tid då han skulle ha öppet, tyvärr var det stängt när jag kom dit... då var man väl inte helt glad,ringde runt lite till folk här på forumet som jag hade i telefonboken utan att lyckas spåra honom. Tämligen besviken for jag vidare till Lund och fikade med tjejens bekanta. Då ringer Peter som precis upptäckt att han hade missuppfattat vilken dag det var, han åker till butiken och vi glider iväg igen. Fanns inte så mkt inne men det finns ju en definitv potential, djuren verkade må bra och såg fina ut förutom kirurgen jag ville ha som inte gillade flygresan utan behövde återhämta sig ett tag till. Fick dock med mig lite därifrån till ett väldigt bra pris och Peter har erbjudit sig att köra ut med fiskarna när han får tag på resten jag ville ha. Så en liten miss med dagen och att det inte fanns något telefonnr utlagt någonstans, annars tycker jag det gav ett bra intryck för att vara nystartat och jag kommer defintivt göra mer affärer där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad jag inte förstår är om det är nystartat för det verkar som om dom hålt på ett tag när man kollar på hemsidan så snackar dom om odling av koraller å musslor.

Vore kul att ta en resa ditt nångång vi kanske kan samla ihop några stycken nån som är sugen ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varit där, kontakta peter (the rookie) innan ni åker dit, det är nystartad, jag tycker att vi får stödja sådana som börjar från scratch med saltbutiken och är seriösa med det hela, det är klart att det är lite svårt att få allting ihop med en gång.. när jag var där så var det bara lite levande (han hade fått problem med leverans) men han skulle få igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag plus två andra köpte lite djur av Peter för några månader sedan, men alla djuren var inte friska när vi fick dom så dom dog ganska snabbt.

Peter erbjöd sig att ersätta dom med ny när han fick tag på nytt, vilket han gjorde igår kväll med att leverera dom till min dörr!!!!!!!

Så för min del är jag mycket nöjd med min kontakt med Peter och kommer ifortsättningen att handla av honom då priserna på djuren är låga, samt att han har det man alltid behöver "clening crew".

/Zacha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Om jag minns rätt så har han inte lyckats övertala de andra företagen i byggnaden ännu om att grinden ska vara öppen efter deras stängningstider. Ring och boka tid ja, och se till att ha med dig mobil så han kan komma ner och öppna åt dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har också varit där och handlat/bytt lite.

Fiskarna såg ut att må bra och han var i full gång med att bygga på affären.

Skulle strax efter att jag åkte sätta igång ett 3 meters kar.

Affären ligger som sagt illa till men man får ta och fixa fram ett tlf nr så att man kan slå en signal.

Angående odling och längre erfarenhet så förklarade han att han för tillfället har odlingar av koraller i sin källare men att han inte kommer att flytta över eller sälja av det förrens affärens akvarievatten har stabiliserat sig, cirka 6 månader tror jag han räknad med.

Dock väldigt kul att se hur mycket han hade inne trots att det var i uppstarts fas/byggnads fasen.

Fanns en del fjärilar, kirurger, kejsare och även en bläckfisk som käkade black mollys :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...