GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Balczars Korallrev

Featured Replies

Postat

Tjena!

TĂ€nkte Ă„ka förbi BalczarÂŽs Korallrev i Malmö imorgon och hĂ€mta lite bestĂ€lld fisk, upptĂ€ckte dock nu att jag inte har nĂ„got telefonnr till dem och hittar inget pĂ„ deras hemsida. Är det nĂ„gon som har kontakt med dem som kan ge mig ett nummer att ringa pĂ„ om det skulle krisa? Har mailat dem men Ă€r ju inte sĂ€kert att de kollar mailen ikvĂ€ll.

För övrigt sÄ mÄste jag ge en komplimang till dem för hur de skött sig hittills,de har varit vÀldigt trevliga att ha att göra med pÄ mailen och jag fick ett bra paketpris pÄ det jag ville ha, dessutom sÄ skickar de levande vilket inte sÄ mÄnga butiker verkar sugna pÄ direkt.

Postat

hmm, tycker jag kÀnner igen det namnet.... Balczar ... Undras om det inte Àr "The Rookie". Minns jag inte helt fel, sÄ nÀr jag hÀmtade eremiter hos honom sÄ var det det namnet som stod pÄ hans dörr... tror han hette peter i förnamn. Ett fall för eniro...

Postat
  • Författare

TÀnkte bara dela med mig av mina erfarenheter av mitt möte med butiken. Fick aldrig tag pÄ nÄgot telefonnr men Äkte ner iaf dÄ jag ÀndÄ fÄtt en tid dÄ han skulle ha öppet, tyvÀrr var det stÀngt nÀr jag kom dit... dÄ var man vÀl inte helt glad,ringde runt lite till folk hÀr pÄ forumet som jag hade i telefonboken utan att lyckas spÄra honom. TÀmligen besviken for jag vidare till Lund och fikade med tjejens bekanta. DÄ ringer Peter som precis upptÀckt att han hade missuppfattat vilken dag det var, han Äker till butiken och vi glider ivÀg igen. Fanns inte sÄ mkt inne men det finns ju en definitv potential, djuren verkade mÄ bra och sÄg fina ut förutom kirurgen jag ville ha som inte gillade flygresan utan behövde ÄterhÀmta sig ett tag till. Fick dock med mig lite dÀrifrÄn till ett vÀldigt bra pris och Peter har erbjudit sig att köra ut med fiskarna nÀr han fÄr tag pÄ resten jag ville ha. SÄ en liten miss med dagen och att det inte fanns nÄgot telefonnr utlagt nÄgonstans, annars tycker jag det gav ett bra intryck för att vara nystartat och jag kommer defintivt göra mer affÀrer dÀr.

Postat

vad jag inte förstÄr Àr om det Àr nystartat för det verkar som om dom hÄlt pÄ ett tag nÀr man kollar pÄ hemsidan sÄ snackar dom om odling av koraller Ä musslor.

Vore kul att ta en resa ditt nÄngÄng vi kanske kan samla ihop nÄgra stycken nÄn som Àr sugen ?

Postat

varit dÀr, kontakta peter (the rookie) innan ni Äker dit, det Àr nystartad, jag tycker att vi fÄr stödja sÄdana som börjar frÄn scratch med saltbutiken och Àr seriösa med det hela, det Àr klart att det Àr lite svÄrt att fÄ allting ihop med en gÄng.. nÀr jag var dÀr sÄ var det bara lite levande (han hade fÄtt problem med leverans) men han skulle fÄ igen.

Postat

Jag plus tvÄ andra köpte lite djur av Peter för nÄgra mÄnader sedan, men alla djuren var inte friska nÀr vi fick dom sÄ dom dog ganska snabbt.

Peter erbjöd sig att ersÀtta dom med ny nÀr han fick tag pÄ nytt, vilket han gjorde igÄr kvÀll med att leverera dom till min dörr!!!!!!!

SÄ för min del Àr jag mycket nöjd med min kontakt med Peter och kommer ifortsÀttningen att handla av honom dÄ priserna pÄ djuren Àr lÄga, samt att han har det man alltid behöver "clening crew".

/Zacha

Postat

vad e addressen till dom

• 4 veckor senare...
Postat

kunde inte hitta mer Àn stÀngda grindar pÄ adressen som stÄr pÄ hemsidan..... Skulle vara öppet tis 17-20, men hittade inget om Balczar Korallrev dÀr. Ni som varit dÀr hur hittar man butiken?

Postat
  • Författare

Om jag minns rÀtt sÄ har han inte lyckats övertala de andra företagen i byggnaden Ànnu om att grinden ska vara öppen efter deras stÀngningstider. Ring och boka tid ja, och se till att ha med dig mobil sÄ han kan komma ner och öppna Ät dig.

Postat
  • Författare

Den ligger för övrigt pĂ„ höger sida av omrĂ„det, mitt pĂ„ högersidan typ. Är ingĂ„ng till gym i samma dörr, sen Ă€r det en trappa upp.

Postat

finns ju inget telefonnummer.... PÄ sidan verkar det ju som butiken Àr fullt igÄng och sÄ finns dÀr inte ens en skylt sÄ man hittar... Blir lite krÄngligt, tÀnkte mest kolla lite.

FÄr försöka vid senare tillfÀlle

Postat

Har ocksÄ varit dÀr och handlat/bytt lite.

Fiskarna sÄg ut att mÄ bra och han var i full gÄng med att bygga pÄ affÀren.

Skulle strax efter att jag Äkte sÀtta igÄng ett 3 meters kar.

AffÀren ligger som sagt illa till men man fÄr ta och fixa fram ett tlf nr sÄ att man kan slÄ en signal.

AngÄende odling och lÀngre erfarenhet sÄ förklarade han att han för tillfÀllet har odlingar av koraller i sin kÀllare men att han inte kommer att flytta över eller sÀlja av det förrens affÀrens akvarievatten har stabiliserat sig, cirka 6 mÄnader tror jag han rÀknad med.

Dock vÀldigt kul att se hur mycket han hade inne trots att det var i uppstarts fas/byggnads fasen.

Fanns en del fjÀrilar, kirurger, kejsare och Àven en blÀckfisk som kÀkade black mollys :)

Postat

Hej!

Hur fÄr man kontakt med denna affÀr? Jag har varit dÀr och jag har mailat och jag har gjort en bestÀllning. Inget svar och det gick ej att komma in...

Ngn som har ett tel nr?

MVH

Fredrik

Postat

skulle oxo vilja ha nummret. bestÀllde lite sten dÀr frÄn hemsidan, men jag fick ingen orderbekrÀftese. &inget svar pÄ mailen heller :(

sÄ jag skulle vara jÀtte tacksam om nÄgon vÀnlig sjÀl ville ge mig det.

MVH/ Andreas

Postat
jag tycker att vi fÄr stödja sÄdana som börjar frÄn scratch med saltbutiken och Àr seriösa med det hela, .

Seriösa ?

inget svar pÄ nÄgot av dom mailen jag skickat till dom iallafall..

Postat

verkar inte hÀnda sÄ mycket,lite dÄligt med info tycker jag,synd om det inte kommer igÄng......

Postat

Jag var dÀr för nÄgra dagar sedan. Han jobbade nu mest i Danmark pÄ sitt ordinarie jobb sÄ Saltimporten lÄg litet lÄgt för tillfÀllet. Men till hösten kommer det nya sÀndningar....

Postat

ja jag vill inte lÄta taskig,men tycker bara han borde informeralite mer pÄ sin hemsida,kan ju missa en massa blivande kunder,

Postat

jag hoppas han svarar pÄ mail i veckan, behöver besked innan jag Äker till Danmark pÄ fredag.... NÄja annars blir det ett danskt kar istÀllet

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

Account

Navigation

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.