Gå till innehåll

Bumpa gamla annonser


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Hej alla forumsdeltagare!

Vi har på sista tiden fått in en hel del anmälningar (rapporterade inlägg samt via e-post) där annonser som lades in innan regeländringen i Köp & sälj trädde i kraft bumpats. Självklart är det okej att bumpa sin gamla annons. Att däremot tillföra nytt innehåll i annonsen och på så sätt kringå det nya regelverket är inte okej.

Hitills har vi sett lite mellan fingarna på detta och i något fall skickat ett PM. Från och med nu kommer vi skärpa upp tonen och ha nolltollerans mot detta.

För att vara extremt tydlig: Bumpa gammal annons med "bump" = ok. Bumpa gammal annons med "nu säljer jag xxx och yyy" = INTE ok.

MVH

Moderatorerna gnm Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo har stört mig på det med. Men tror det blir lite så. Tycker det är synd att det minskat med nya annonser. Sätt fart nu betala in och lägg ut nya. Tror ni får med sålt då med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara sån, men känns nästa som ni bara vill suga ut pengar ur folk när ni lägger en sån här regel. lixom finns nog ganska många som inte har möjligheten att betala in?=/ lite besviken faktiskt.

Kan du inte lägga 100ing till forumet som sådant så ska man nog fundera på att salt var inget för mig då kostnaden inte kan täckas in helt enkelt i ens budget..

Men jag tänker tvärtom.. Har säkert räddat mitt kar två gånger med hjälp av forumet o vänner som jag fått här.. Det hade varit en förlust på typ 40000..

Nu har jag ett lagom stort men inser att bara dom pengarna man laggt på det levande som är i karet är sådana summor..

100ingen bjuder jag gärna på då för forumets välstånd..

Som tillägg , jag kan först dom som har en egen princip varför dom inte betalar.. Det är upp till var o en att ha en egen åsikt.

Personligen har jag svårt att se att man inte kan kasta in 100ingen för den service/kunskapsbank som här finns om man har råd att hålla på i salthobbyn på vettig nivå.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

känns nästa som ni bara vill suga ut pengar ur folk

Eftersom pengarna används till att driva forumet framåt kan jag inte alls förstå ditt resonemang.

Själv är jag tacksam att de som driver forumet gör det så bra och satsar pengar på saker som

t.ex. snabbare bandbredd och servrar. Det blev ett riktigt bra lyft för hastigheten.

Bara den bättre hastigheten var värt 100:- / år för mig, det var riktigt tråkigt tidigare, när sidan

ofta låg nere eller var allmänt seg...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara sån, men känns nästa som ni bara vill suga ut pengar ur folk när ni lägger en sån här regel. lixom finns nog ganska många som inte har möjligheten att betala in?=/ lite besviken faktiskt.

1. Du är sån i och med att du skrev det.

2. Ja, vi gör detta enbart för att suga ur pengar ur folk.

3. Jag kan verkligen förstå att de flesta utövare av denna hobby inte har råd med 100 kr. Obscent mycket pengar.

En liten snabb överslagsräkning:

200 stödjande forumsdeltagare = 200x100 kr = 20000 kr

Folk som arbetar med SG = 11 personer

20000 kr / 11 pers = 1818 kr per person och år

Om man lägger 15 timmar per månad blir det 180 timmar per år

Delar man 1818 kr på 180 timmar så blir det hela 10,1 kr per timme i lön.

Nu glömde jag iofs, moms och skatter, arbetsgivaravgifter etc. Men det spelar ingen roll eftersom vi naturligtvis inte tar ut en spänn i arvoden. Vi gör detta gratis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta lär vara en av dom få ställen som kräver att man ska vara stödmedlem och betala pengar för att kunna annonsera.

100kr är inte mycket, men att ha det som krav är lågt.

Kolla denna tex.

http://www.zoopet.com/annons/annons_ny.php

Och där kostar ett guldmedlemsskap 225kr.

Visserligen lite annorlunda medlemsskap, men gratis är det inte.

Bara ett exempel, finns måååååånga fler.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha ha rolig tråd att läsa. Snacka om lördags snacks. Blocket är ju sveriges största annonstorg och dom är ju gratis? Konstigt att bara för att det är på internet så tror många att det ska vara gratis. Och sen att folk lägger ner sin fritid för att få allt att funka är ju en annan sak. Är det Thepiratebay syndromet som går. Undrar om samma personer står på ica och bara -Jag vill ha den här gurkan nu och jag ska ha den gratis. Vore ju förjäkligt att behöva betala för nått som man kan odla i trädgården hemma, men jag e ju förlat eller fördum för det så då måste ju någon odla den gratis åt mig...

Man kan ju öppna en konkurerande köp och sälj sida så får man se hur mycket tid och jobb det tar att ha ett forum. Och konkurans är ju jätte bra för dom flesta med. Själv e jag för lat för det och betalar hellre en futtig hundralapp och lutar mig tillbaka i soffan ett år och njuter av moderaternas underbara jobb. Och var man som jag och aldrig kom till skott att betala fast man tänkt det tusen gånger så var ju det här ett perfekt tillfälle att göra det. Och lätt va det med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om samma personer står på ica och bara -Jag vill ha den här gurkan nu och jag ska ha den gratis. Vore ju förjäkligt att behöva betala för nått som man kan odla i trädgården hemma, men jag e ju för lat för det så då måste ju någon odla den gratis åt mig...

Klockren :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan. Jag är ju väldigt ny här och vill ju inte störa mej eller på något sätt bråka med någon.

Men jag tycker pesonligen att stödja denna sida som faktiskt är en otrolig kunskaps samling inom Saltvattens biten med 100:-är inget annat ett måste från min sida.

Jag har tillbringat så otroligt mycket tid här och fått massor av inspiration och då har jag ändå inte kommit till Köp o sälj delen som jag faktiskt ser som ett stort PLUS vid sidan av.

Jag är har varit verksam i många olika föreningar och forum och har även 2 st egna forum. Jag är en av dom som inte tycker att några ska dra lasset medans andra åker med på kärran utan ansträngning.

Man måste ju förstå att det kostar tid och framför allt pengar att driva ett så här stort forum.

Jag förstår tyvärr inte allas gnäll den senaste tiden i många trådar. Och som jag förstår det så är det ju fritt att betala eller inte. Stödjer man sidan,ja då får man göra mer.Enkelt

Är inte menat att jag kommer in som ny här och ska tala om vad ni ska göra och inte göra.

Detta är min personliga åsikt och den står jag för så hoppas ingen tar illa upp.

Mvh Nicklas Nilsson / Atlas

Ps. Sorry för OT

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang zoopet så är ju deras annons del rätt så död. Bra exempel hur det kan gå :P

Nä men denna tråd har fungerat tycker mig se en minskning av bump :)

Är inte denna tråd om bumpning av annonser?

Varför ska man kaka upp sig...... Jag har en mycket viktigare sak att tänka på vart jag gjorde av snusdosan..... Jobbigare en valet att stödja ett fenomenalt forum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

alternativ ta bort bumpning helt från annonserna. icke stödjande medlem kostar anonsen 10-20kr som betalas via sms "om detta är möjligt"

alla andra bil/motorforum jag varigt medlem i tar betalt för annonsering få är det upp mot 40-100kr för 1 annons

detta kanske inte är möjligt men rn liten tanke från mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...